۵۰۰ هزار بار دانلود غیرمجاز «چند متر مکعب عشق»، ظلم به این فیلم نیست؟

500 هزار بار دانلود غیرمجاز «چند متر مکعب عشق»، ظلم به این فیلم نیست؟

خبرگزاری تسنیم: درحالی‌که ۱۵۰ هزار نسخه از فیلم سینمایی «چند متر مکعب عشق» به صورت قانونی وارد شبکه نمایش خانگی شده است، نوید محمودی تهیه کننده فیلم می‌گوید که قریب به ۵۰۰ هزار بار دانلود غیرمجاز در اینترنت داشته است.

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم، حجت الله ایوبی رئیس سازمان سینمایی بارها تاکید کرده است که تصمیم جدی دارند وضعیت شبکه نمایش خانگی را سامان دهند و سال 94 را سال شبکه نمایش خانگی برای سینمای ایران نامیده است. تاکید ایوبی برای ساماندهی وضعیت نمایش خانگی به این دلیل است که مردم به محصولات این شبکه دسترسی فراوانی دارند و آورده مالی آن برای صنعت سینما زیاد است.

نابسامانی وضعیت توزیع محصولات فرهنگی و همچنین نبود فرهنگ‌سازی برای استفاده از این محصولات، کار را به جایی رسانده است مصطفی ابطحی دبیر کل ستاد صیانت و مبارزه با تکثیر و عرضه غیر مجاز آثار سینمایی و سمعی و بصری در گفت‌وگو با تسنیم می‌گوید: سالانه 500 میلیارد تومان در بازار قاچاق محصولات سینمایی به جای اینکه به جیب تولید کنندگان و تهیه کنندگان سینمایی برود، به دست سارقان و قاچاقچیان آثار سینمایی می‌رسد.

به گفته نوید محمودی تهیه‌کننده «چند متر مکعب عشق»، این اثر سینمایی یکی از هزاران قربانی قاچاق آثار سینمایی است. فیلم‌سینمایی «چند متر مکعب عشق» از چهارم خرداد ماه توسط موسسه هنرهای تصویری سوره در شبکه نمایش خانگی توزیع شد.

محمودی در مورد وضعیت پخش خانگی «چند متر مکعب عشق» می‌گوید: تیراژ اول آن با 150 هزار نسخه فروش خوبی داشته است و پیش بینی می‌کنیم تا اواخر ماه جاری تیراژ دوم فیلم را شروع کنیم.

وی در مورد پخش غیرقانونی این فیلم در کشورهای همسایه می‌گوید: متاسفانه پخش غیرقانونی فیلم در برخی کشورهای همسایه دیده می‌شود و وقتی اعتراض می‌کنیم، می‌گویند کشور ما در بین کشورهای عضو قانون کپی رایت نیست.

محمودی ادامه داد: موارد متعددی دیده شده است که فیلم، چندین بار از شبکه‌های ماهواره‌ای خارجی پخش شده است یا نزدیک به 500 هزار بار از یک سایت اینترنتی دانلود شده است که این مورد آخر را پخش‌کننده فیلم، دنبال کرد و فیلم از این سایت اینترنتی برداشته شد.

تهیه‌کننده جوان «چند متر مکعب عشق» افزود: اگر به گردش مالی که می‌توانست این 500 هزار بازدید، برای فیلم داشته باشد نگاه کنید متوجه می‌شوید چه ظلمی به عوامل تولید این فیلم شده است. متاسفانه معضل قاچاق، گریبانگیر بیشتر محصولات سینمایی است و مشکلی است که به صنعت سینما آسیب می‌زند.

فیلم سینمایی «چند متر مکعب عشق» به نویسندگی و کارگردانی جمشید محمودی ساخته شده است و اثری موفق در سینمای اجتماعی است که در جشنواره دوسال قبل خوش درخشید و در اکران هم با استقبال مخاطب همراه بود.

در این فیلم ساعد سهیلی، حسیبا ابراهیمی، نادر فلاح، علیرضا استادی و... به ایفای نقش پرداختند.

در جلسه 24 اسفند، شورای پروانه نمایش خانگی با عرضه فیلم‌سینمایی «چند متر مکعب عشق» موافقت کرده بود.

انتهای‌پیام/

پربیننده‌ترین اخبار فرهنگی
اخبار روز فرهنگی
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
triboon
گوشتیران
رایتل
مادیران