روایت مادر شهید غواص از آخرین دیدار با فرزندش

روایت مادر شهید غواص از آخرین دیدار با فرزندش

خبرگزاری تسنیم: غواص شهید جمال حبیبی ۱۶ساله بود که ازطرف بسیج مردمی به جبهه اعزام شد. در پی مرخصی‌هایش به مادرش می‌گفت: "برایم دعا کن تا بتوانم شهید شوم". چند بار زخمی شده بود. بعد از این زخمی شدن‌ها بود که مادرش به او اجازه رفتن به جبهه را نمی‌داد.

به‌گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم، 28 اردیبهشت ماه بود که خبری مبنی بر کشف پیکر 175 شهید غواص با دستان بسته منتشر شد. سردار سید محمد باقرزاده فرمانده کمیته جستجوی مفقودین ستاد کل نیروهای مسلح کشف آن‌ها را طی عملیات تفحص اخیر در ابوفلوس خبر داده بود. در واقع پیکر 175 شهید از مجموع 270 شهید تازه تفحص شده که در آخرین مرحله تبادل شهدا از مرز شلمچه وارد کشور شدند، جمعی از غواصان شهید عملیات کربلای 4 بودند.

بعد از گذشت تشییع باشکوه و 5ساعته این شهدای والامقام در 26 خرداد ماه، از یک ماه پیش تا کنون مراحل شناسایی هویت آنان در حال انجام است. هویت پیکر مطهر شهید سید جلیل میری ورکی خط‌شکن این عملیات اولین شهیدی بود که به‌واسطه مدارک کامل شناسایی هویتش احراز و اعلام شد. این مسأله و انتظار برای شناختن هرچه بیشتر روش، منش و هویت این شهدای مظلوم از جانب عموم مردم دستخوش معرفی شهدا و رزمندگانی است که در کسوت غواصی جنگ خوش درخشیدند و حماسه‌های فراوانی را در عملیات‌های آبی ــ خاکی هشت سال دفاع مقدس آفریدند.

غواص شهید «جمال حبیبی» فرزند جلال اول شهریور ماه سال 1344 در خانواده‌ای مذهبی به دنیا آمد. تحصیلات ابتدائی‌اش را در مدرسه توفیق، دوره راهنمائی را در مدرسه مصطفی خمینی و دبیرستان را در مدرسه امیرکبیر گذارند. 16ساله بود که از طرف بسیج مردمی به جبهه اعزام شد. علاقه زیادی به جبهه داشت. از فعالان در عرصه سیاسی، دینی در زمان انقلاب و جنگ بود. اعزامی از بسیج بود. در پی مرخصی‌هایش به مادر خود می‌گفت: "برایم دعا کن تا بتوانم شهید شوم". در اکثر عملیات‌ها شرکت کرده بود و چند بار زخمی شده بود. بعد از زخمی شدن که مادرش به او اجازه رفتن به جبهه را نمی‌داد، به مادرش گفت: "من هیچ چیز از دنیا نمی‌خواهم، فقط می‌خواهم ایران را آباد کنم". او حتی در مراسم ازدواج برادر بزرگش به‌دلیل مهم بودن عملیاتش شرکت نکرد.

مادر شهید جمال حبیبی می‌گوید: آخرین باری که به جبهه می‌رفت به من گفت: "همه دوستان من شهید شدند، نمی‌دانم تو راضی به شهید شدن من نیستی که نمی‌توانم به دوستانم بپیوندم. دعا کن که شهید شوم".

شهید حبیبی سرانجام در عملیات کربلای 4 در کانال ماهی واقع در شلمچه به جمع دیگر غواصان شهید و همرزمش شتافت. و پیکر مطهرش در گلزار پایین زنجان به خاک سپرده شد.

انتهای پیام/*

پربیننده‌ترین اخبار فرهنگی
اخبار روز فرهنگی
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
triboon
گوشتیران
رایتل
مادیران