سردار رضایی: هدف گروهک «جیش‌الظلم» ایجاد ناامنی گسترده در جنوب شرق کشور بود

سردار رضایی: هدف گروهک «جیش‌الظلم» ایجاد ناامنی گسترده در جنوب شرق کشور بود

خبرگزاری تسنیم: فرمانده مرزبانی ناجا با اشاره به دستگیری گروهک تروریستی جیش‌الظلم یکی از اهداف این گروهک را ایجاد ناامنی در جنوب شرق کشور عنوان کرد و گفت: اعضای این گروهک تمام فنون را فراگرفته بودند و می‌توانستند حداقل ۱۰۰ انفجار بزرگ را ایجاد کنند.

به گزارش خبرگزاری تسنیمگروه استان‌ها، به نقل از پایگاه خبری پلیس، سردار سرتیپ قاسم رضایی ظهر امروز در آئین گرامیداشت شهید امنیت و اقتدار در کرمان اظهار داشت: زمانی که نیروهای مرزبانی کشور در شب 24 ماه رمضان افطار کردند در حالی که خبر داشتند گروهکی قصد ورود دارد اما نمی‌دانستند از کجا وارد خواهند شد، با دید یک مؤمن روزه‌داری که افطار کرده و پای دیده‌بانی بود ورود آنها را رصد کرده با خواست خداوند از محل آن‌ها باخبر شدند.

وی بیان کرد: پس از اعلام موضوع به فرماندهان مرزبانی، آرایش نظامی گرفته تاکتیک‌ها برنامه‌ریزی شد و پس از دو ساعت درگیری، سه نفر از اعضای این گروهک دستگیر شدند.

فرمانده مرزبانی ناجا یادآور شد: شهید توحیدی در30متری مواضع اعضای این گروهک بودند که در نهایت 3 نفر چریک ماهر، باتجربه و کاملاً انتحاری در این عملیات دستگیر شدند که پس از بازجویی از آن‌ها مشخص شد هدف دیکته شده از سوی استکبار به آن‌ها ناامن‌کردن منطقه جنوب شرق کشور بوده است، همچنین انواع چاشنی نوری، صوتی، زمانی و تله‌های مختلف از اعضای این گروهک به‌دست آمد.

وی خاطرنشان کرد: اگر خداوند عنایت نمی‌کرد و با تلاش همرزمان شهید توحیدی و فرزندان ایران اسلامی، این کار اتفاق نمی‌افتاد امروز اینجا نمی‌توانستیم بنشینیم چراکه آن‌ها منطقه را ناامن می‌کردند.

فرمانده مرزبانی ناجا گفت: اعضای این گروهک تمام فنون را فراگرفته بودند و می‌توانستند حداقل 100 انفجار بزرگ را ایجاد کرده و تخریب سنگینی را به‌وجود آورند.

وی با بیان اینکه خون پاک شهید توحیدی و تلاش سایر همرزمان ایشان امروز آرامش را مستقر کرده است، تأکید کرد: هدف گروهک تروریستی «جیش‌الظلم» تنها سیستان و بلوچستان نبود و در بم و کرمان نیز برنامه‌هایی داشتند.

سردار رضایی گفت: شهید توحیدی، شهیدی است که به‌صورت مستقیم با توطئه‌های استکبار و در رأس آن‌ها آمریکای جنایتکار مبارزه کرده و یک شهید تروریستی است.

فرمانده مرزبانی ناجا گفت: آن دولتی که دم از حقوق بشر و مقابله با تروریست می‌زند، اینجا باید جایگاه خود را پیدا کند و دنیا متوجه اقدامات آنها شود.

وی بیان کرد: امکانات کشف‌شده از اعضای این گروهک تروریستی پرچم و آرم آمریکا را داشت و اینجاست که باید دید چه‌کسی ضدحقوق بشر و حامی تروریست است.

سردار رضایی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه دشمنی استکبار جهانی، دشمنی با جغرافیای سیاسی ایران نیست بلکه دشمنی آن‌ها با آرمان انقلاب و اسلام است که در مقابل همه مسیرهای انحراف آن‌ها ایستادگی می‌کند، اظهار داشت: استکبار جهانی می‌ترسد که این روحیه انقلابی بین ملت‌های سایر کشورها رسوخ کند، البته این آرمان در همه ممالک رخنه کرده است.

وی ادامه داد: آرمان انقلاب اسلامی در همه کشورها رخنه کرده است و به‌همین دلیل توطئه‌های فراوانی را ایجاد می‌کنند که یکی از این توطئه‌ها ایجاد گروهک‌های تروریستی است. دولتی که دم از حقوق بشر می‌زند و دیگران را حامی تروریست می‌داند، امروز خود تروریست را ایجاد، حمایت و تجهیز و به میدان اعزام می‌کند تا از تشعشع انقلاب اسلامی جلوگیری کرده و ایمن‌سازی خود و جرثومه اسرائیل را داشته باشد.

فرمانده مرزبانی ناجا با بیان اینکه اگر امروز در کشورهای غرب آسیا ناامنی‌های زیادی دیکته شده ناشی از همین موضوع است، افزود: دشمنان هیچ‌وقت دنبال مقابله با دولت‌هایی که اسم اسلامی دارند اما در اصل از اسلام اصیل بویی نبرده‌اند، نیستند و به‌سوی آن‌ها حرکت نمی‌کنند؛ هدف اصلی آن‌ها ایران اسلامی است چراکه می‌بینند تمام برنامه‌های آن‌ها در حال نابودشدن است.

وی در ادامه سخنانش ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای کشور و استان کرمان، عنوان کرد: تاکنون 6هزار و 544 شهید از استان کرمان جان خود را فدا کرده‌اند. جایگاه و مقام شهید آن‌چنان است که امروز لحظه لحظه‌ها را متوجه معبود می‌کند.

سردار رضایی با بیان اینکه شهادت برگرفته از آموزه‌های عاشورایی است، اظهار داشت: اگر می‌گوییم شهدا زنده‌اند، به‌معنای آن است که تحول‌آفرین هستند و ما هم به‌خود می‌بالیم که کنار این شهدا بوده‌ایم اما افسوس که جا مانده‌ایم.

وی عنوان کرد: شهادت امروز هم برای این ملت بزرگ و شجاع که در برابر استکبار ایستاده‌اند، مهر تأیید بر حرکت صحیح آرمان انقلاب اسلامی است. سعادت بشریت آرمان انقلاب اسلامی است و این آرمان را به‌واسطه خون شهدا در سایر کشورها باید مشاهده کرد.

فرمانده مرزبانی ناجا با بیان اینکه در ادامه با بیان اینکه به‌واسطه همین عزت است که پشت میز مذاکره مقتدرانه 6 قدرت جهانی در برابر ایران به زانو در می‌آیند، تأکید کرد: باید قدر خود را بدانیم که خداوند ما را مسلمان آفرید و درک عاشورا را به ما الهام داد و انقلاب اسلامی را که شعاعی از عاشورا است به ما عنایت کرد و ما نیز از آن بهره‌مند شدیم و امروز جزو افرادی هستیم که در این انقلاب زندگی می‌کنیم.

سردار رضایی با اشاره به ولایت‌مداری مردم ایران اسلامی، گفت: سایر کشورها هم اگر بخواهند پرده‌ها را کنار بزنند، باید بگویند چیزی که کم داریم عدم وجود ولایت فقیه است. پیروی از ولایت فقیه افتخار ما ایرانی‌ها و مدافعان حریم انقلاب اسلامی است.

انتهای پیام/آ*

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon