شهرهای اطراف سبلان جزو مناطق اقتصادی و گردشگری کشور معرفی می‌شوند

شهرهای اطراف سبلان جزو مناطق اقتصادی و گردشگری کشور معرفی می‌شوند

خبرگزاری تسنیم: مشاور عالی رئیس جمهور و دبیر مناطق آزاد کشور گفت: تمامی شهرهای اطراف سبلان با همه ظرفیت‌ها به عنوان مناطق اقتصادی و گردشگری کشور معرفی می‌شوند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اردبیل، اکبر ترکان عصر امروز در جلسه کاری با مسئولان استان اردبیل در سرعین اظهار داشت: شهرستان‌هایی که در اطراف کوه سبلان قرار دارند جزو مناطق ویژه گردشگری و اقتصادی خواهند بودند که در سطح کشور با این ظرفیت‌های معرفی می‌شوند.

وی تصریح کرد: دولت محدوده مربوط به مناطق آزاد را منوط به تصویب هیئت وزیران کرده و در این زمینه لایحه‌ای تنظیم و به مجلس ارائه کرده که در حال حاضر این لایحه در مجلس بوده و قرار است با این چارچوب ما در این حوزه تلاش کنیم که امیدوارم این لایحه به تصویب مجلس برسد.

ترکان با اشاره به تاکید استاندار اردبیل مبنی بر استفاده از ظرفیت سبلان به عنوان منطقه ویژه اقتصادی با هدف گردشگری گفت: البته این مناطق نه تنها در حوزه گردشگری دارای ظرفیت‌هایی بوده بلکه فعالیت‌های دیگری نیز در این منطقه مانند انرژی های تجدیدپذیر قابلیت و ظرفیت دارند که تلاش می‌کنیم این امر محقق شود.

دبیر مناطق آزاد کشور بیان کرد: منطقه ویژه محوریت نیست بلکه یک منطقه و زونی بوده که همه قسمت‌های جغرافیایی می‌توانند با حضور و فعالیت در این منطقه از معافیت‌های مختلفی نظیر معافیت های گمرکی، معافیت قانون کار و معافیت‌های مرتبط که در قانون تعریف شده استفاده کنند.

وی با تشریح تفاوت مناطق آزاد با مناطق ویژه بیان کرد: تفاوت منطقه ویژه با مناطق آزاد تنها در مورد مالیات بوده چرا که مناطق آزاد از معافیت مالیاتی برخوردارند اما مناطق ویژه این معافیت را ندارند و باید مالیات خود را پرداخت کنند.

انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon