واشنگتن سقوط شهر عدن به دست شبه نظامیان «منصور هادی» را تایید نکرد

واشنگتن سقوط شهر عدن به دست شبه نظامیان «منصور هادی» را تایید نکرد

خبرگزاری تسنیم: سخنگوی وزارت خارجه آمریکا با اشاره به اینکه کشورش در روزهای آینده دیدارهایی با جنبش انصارالله صورت خواهد داد، گفت: ما نمی‌توانیم تسلط نیروهای طرفدار «عبد ربه منصور هادی» رئیس‌جمهور فراری و مستعفی یمن بر شهر عدن را تأیید کنیم.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از «المیادین»، «جان کربی» سخنگوی وزارت خارجه آمریکا گفت: «واشنگتن دیدار با جنبش انصارالله یمن طی روزهای آینده را در چارچوب حمایت از راه حل سیاسی تحت نظارت سازمان ملل متحد، مستنثی نمی‌کند.

کربی بر حمایت آمریکا از راه‌حل سیاسی مبتنی بر مذاکره که همه طرف‌های یمنی در آن مشارکت کنند، تأکید کرد.

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در ادامه افزود کشورش نمی‌تواند گزارش‌ها درباره تسلط نیروهای طرفدار «عبد ربه منصور هادی» رئیس‌جمهور فراری و مستعفی یمن بر شهر عدن را تأیید کند؛ برای اینکه اوضاع در این شهر ناپایدار و همچنان در حال تغییر است.

این در حالی است که روز گذشته برخی از رسانه‌های حامی تجاوز سعودی به یمن از تسلط کامل نیروهای عبدربه منصور هادی بر شهر عدن در جنوب این کشور خبر داده بودند.

عربستان سعودی از ششم فروردین ماه گذشته تاکنون به بهانه بازگرداندن عبدربه منصورهادی رئیس‌جمهور فراری و مستعفی یمن، مناطق مختلف این کشور را بمباران می‌کند. در پی این حملات هزاران نفر از مردم بی دفاع یمن کشته و زخمی شده و ده‌ها هزار نفر نیز خانه و  کاشانه خود را از دست داده‌اند.

انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار بین الملل
اخبار روز بین الملل
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
طبیعت
پاکسان