خسارت سیل چهارمحال و بختیاری سریع‌تر پرداخت شود

خسارت سیل چهارمحال و بختیاری سریع‌تر پرداخت شود

خبرگزاری تسنیم: نماینده مردم فارسان، اردل، کیار و کوهرنگ در مجلس شورای اسلامی گفت: میزان خسارت سیل به زیرساخت‌ها و مردم استان باید سریع‌تر بررسی و پرداخت شود.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از شهرکرد، حمیدرضا عزیزی ظهر امروز در سورای هماهنگی مدیریت بحران استان اظهار داشت: سیل اخیر زیرساخت‌های بسیاری از شهرها و روستاها، راه‌های روستایی و عشایری را از بین برده است از همین‌رو امدادرسانی به مردم سیل‌زده در این نواحی باید به صورت چند فوریتی آغاز و میزان دقیق خسارت وارد شده نیز ارزیابی و به وزارت کشور ارسال شود تا بتوان خسارت را به موقع جبران کرد.

وی افزود: اطلاع رسانی در مورد وقوع سیل برای عشایر استان کاری سخت است و علاوه بر این امکانات لازم برای اطلاع‌رسانی و تجهیزات کافی برای کمک به آسیب‌دیدگان نیز وجود ندارد.

نماینده مردم فارسان، اردل، کیار و کوهرنگ در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه عدم ثبات مدیریت‌ها در کشور ما یک مشکل است، بیان کرد: کمک به مردم در بحث پیشگیری و آموزش به منظور آگاه نمودن مردم باید به خوبی صورت گیرد و مدیران و مسئولان نیز باید پس از وقوع هر حادثه برای امدادرسانی سریع حاضر و آماده باشند.

عزیزی ادامه داد: کشور ما جزء کشورهای بلاخیز است و چهارمحال و بختیاری نیز شدت این امر بیشتر است زیرا در استان علاوه بر بلای طبیعی، بلای ساختگی نیز وجود دارد.

وی بلای ساختگی چهارمحال و بختیاری را انتقال آب غیر کارشناسی به سایر استان‌ها عنوان و تصریح کرد: انتقال غیرکارشناسی آب سبب ایجاد خشکسالی و بروز ریزگردها در استان شده است و به‌دنبال آن نیز سلامت مردم و زندگی طبیعی آن‌ها را مختل کرده است.

انتهای پیام/ج

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon