واعظی: همراه اولی‌ها درصورت واگذاری خطوط می‌توانند ودیعه خود را دریافت کنند


واعظی: همراه اولی‌ها درصورت واگذاری خطوط می‌توانند ودیعه خود را دریافت کنند

خبرگزاری تسنیم: وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: مشترکان تلفن همراه اول که در زمان ثبت نام مبلغی را به عنوان ودیعه به شرکت مخابرات ایران پرداخت کرده‌اند، می‌توانند در صورت واگذاری خط خود آن را از مخابرات دریافت کنند.

محمود واعظی در گفت‌و‌گو با خبرنگار تسنیم در نهاوند، اظهار داشت: ودیعه‌ای که مشترکان تلفن همراه اول در ابتدای واگذاری در سال‌های گذشته به شرکت مخابرات ایران داده‌اند به عنوان پشتوانه فعالیت مشترکین ‌و این یک طلب به حق و قانونی آنها است.

وی گفت: البته نسبت شرکت مخابرات برای سایر مشترکان دیگر امتیازاتی قائل شده است، به عنوان مثال اگر مشترکی 450 هزار تومان برای ودیعه داده است، اگر تا سقف 80 درصد بدهی داشته باشد، برای او اخطار نمی‌آید.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات افزود: شرکت مخابرات ایران و همراه اول می‌داند که ودیعه متعلق به مردم است و همواره حفظ می‌شود و اگر کسی بخواهد تلفن خود را واگذار کند یا از خط خود انصراف دهد، می تواند پول خود را بگیرد و همراه اول نیز مکلف به پرداخت آن است.

واعظی اظهار کرد: به اپراتورهای خدمات‌دهنده به مردم تکلیف کرده‌ایم که باید سیستمی را طراحی کنند که هر شخصی نیاز داشت برایش پیام تبلیغاتی ارسال کنند، زیرا این حق مشترکان است که در مورد دریافت یا انصراف از پیامک‌های تبلیغاتی اظهار نظر کنند.

جزئیات دریافت نکردن پیامک‌های تبلیغاتی در سامانه 195

وی بیان کرد: در یک ماه اخیر تعدادی از اپراتورها مکانیزمی را به کار برده‌اند که کمتر پیامک تبلیغاتی برای مردم ارسال شود که از جمله خود من یک ماه است دیگر پیامک تبلیغاتی دریافت نمی‌کنم.

وزیر ارتباطات و فنآوری اطلاعات گفت: مشترکان می‌توانند جهت اطلاع از جزئیات دریافت نکردن پیامک‌های تبلیغاتی به سامانه 195 این وزارت مراجعه کنند و از همه حق و حقوق خود خبردار شوند.

واعظی از مشکلات عمده سرعت اینترنت و پهنای باند در استان همدان خبر داد و گفت: هدف از سفر من به نهاوند، تویسرکان و همدان این است که مشکلات را برطرف کنم و بر همین اساس خارج از نوبت مشکلات اینترنت و پهنای باند استان همدان را رسیدگی می‌کنم.

وی گفت: به‌زودی جلسه‌ای را با فعالان عرصه فناوری اطلاعات در استان همدان برگزار می‌کنیم تا مشکلات اشتغال آنها را برطرف کنیم، زیرا قرار است 100هزار شغل در همین راستا ایجاد شود.

 انتهای پیام/ج

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon