پناه‌گاه کوهنوردی سبلان تجهیز می‌شود


پناه‌گاه کوهنوردی سبلان تجهیز می‌شود

خبرگزاری تسنیم: فرماندار شهرستان مشگین شهر گفت: به منظور تامین امنیت کوهنوردان، پناه‌گاه موجود در مسیر کوهنوردی سبلان ساماندهی و تجهیز می‌شود.

فرماندار مشگین شهر در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در مشگین شهر اظهار داشت: این پناهگاه سالیان زیادی در اختیار شهرستان نبود و توسط افرادی اداره می‌شد که از محل درآمدهای این پناهگاه هیچ گونه سرویس دهی در جهت نصب علائم هشدار دهنده و سایر خدمات به کوهنوردان ارائه نمی‌شد که با هماهنگی لازم شده درصدد سامان دهی و تجهیز این پناهگاه در مسیر کوهنوردی کوه سبلان هستیم که با هماهنگی‌های انجام گرفته این پناهگاه در اختیار هیئت کوهنوردی شهرستان مشگین شهر قرار می‌گیرد.

امامی با اشاره به تعداد کثیر علاقمندان به ورزش کوهنوردی گفت: سالانه بیش از 100 هزار نفر کوهنورد و گردشگر جهت سعود به قله سبلان و استفاده از جلوه‌های طبیعی گردشگری به این کوه مراجعه می‌کنند که به علت نبود علائم در مسیر‌های کوهنوردی گاها شاهد حوادث ناگواری نظیر سقوط از پرتگاه و خطرات ناشی از عدم شناخت مسیرهای پرخطر توسط کوهنوردان روبه‌رو می‌شدیم که با ساماندهی این پناهگاه توسط هیئت کوهنوردی شهرستان، خدمات ارزنده ای در جهت اطلاع رسانی از مسیر های پرخطر انجام خواهد گرفت.

وی از ایجاد یک کمپ اقامتی نیز در مسیر کوهنوردی کوه سبلان خبر داد و افزود: کوه سبلان به ارتفاع 4 هزار و 811 متر به عنوان سومین کوه مرتفع ایران مطرح بوده که به خاطر وجود دریاچه در بالاترین نقطه این کوه با استقبال گرم کوهنوردان داخلی و خارجی مواجه است که در حین عبور از این شهرستان از زیبایی های بکر دامنه این کوه به ورزش کوهنوردی نیز می‌پردازند که جا دارد در کنار سامان دهی پناهگاه، راه اندازی کمپ اقامتی نیز در اولویت باشد.

فرماندار مشگین شهر تصریح کرد: هیئت کوهنوردی شهرستان مشگین شهر موظف است در قبال درآمد‌های حاصل از این پناهگاه، با نصب تابلوهای راهنمایی و هشدار دهنده در مسیر کوهنوردی و همچنین ارائه خدمات لازم در جهت کسب رضایتمندی مردم و کوهنوردان باشند.

امامی بیان کرد: در حال حاضر در ضلع غربی کوه سبلان در نزدیکی روستای موئیل دارای یک پناهگاه و در پایین دست قلل حرم و کسری یک جان پناه داریم که با برنامه ریزی و نظارت مستمر هیئت کوهنوردی شاهد ارائه سرویس مطلوب به کوهنوردان خواهیم بود و با رعایت نکات ایمنی کوهنوردان، شاهد استقال بیش از پیش از این ورزش مفید در شهرستان خواهیم بود.

وی استقبال گردشگران را از جاذبه های توریستی این شهرستان نسبت به سال های گذشته کم نظیر خواند و گفت: امیدواریم با همکاری تمام مسئولان شهری و مردم بتوانیم از تمام قابلیت ها و ظرفیت های گردشگری این شهرستان استفاده کنیم و زمینه را برای ورود سرمایه گزاران بخش خصوصی مهیا کنیم که مساعدت دولت یازدهم در این زمینه بسیار مشهود است.

انتهای پیام/ ی

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon