مهری: ۱۰ هزار دفتر پیشخوان دولت در کشور زیان‌ده هستند


مهری: 10 هزار دفتر پیشخوان دولت در کشور زیان‌ده هستند

خبرگزاری تسنیم: مدیرعامل شرکت پست ایران گفت: ۱۰ هزار دفتر خدمات آی تی و پیشخوان دولت در روستاهای سراسر کشور وجود دارد که بیشتر آنها ضرر می‌دهند.

حسین مهری در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در نهاوند، اظهار داشت: 10 هزار دفتر پیشخوان دولت در کشور متأسفانه در حال زیان دهی مالی هستند که میزان این ضرر در روستاها خیلی بیشتر است.

وی گفت: کار ساماندهی و آسیب‌شناسی مشکلات و خدمات دفاتر آی. سی. تی روستایی در کشور از سوی شرکت پست ایران آغاز شده و از دستگاه‌های خدمات رسان مانند جهاد کشاورزی، بانک‌ها، نهادهای حمایتی مانند کمیته امداد و بهزیستی، شرکت‌های آب برق و گاز خواسته‌ایم که کلیه خدمات خود را به این دفاتر واگذار کنند.

مهری افزود: شرکت پست جمهوری اسلامی سالانه آمادگی ثبت‌نام و توزیع 15 میلیون کارت ملی هوشمند در کشور را دارد و در این مورد با سازمان ثبت‌احوال کشور نیز گفت‌وگو شده است.

مدیرعامل شرکت پست ایران اظهار داشت: لازم است برای اتصال تمامی آدرس‌های پستی ایران به پایگاه بین‌المللی G-NAF تاکنون 42 میلیون مکان پستی در کشور شناسایی‌شده است.

وی افزود: به‌موجب این طرح، تمامی نشانی‌های کد پستی ایران به‌صورت آدرس بین‌المللی بر مبنای عوارض جغرافیایی عملیاتی می‌شود که ظرف 3 سال آینده و پس از اجرای 37 میلیون کد پستی به سیستم اطلاعات جغرافیایی بر روی گوگل متصل می‌شوند.

مهری از افتتاح چندین پروژه ملی در 17 مهرماه روز جهانی پست خبر داد و گفت: راه‌اندازی سامانه خدمات ویژه شهروندی، رهگیری مرسولات از طریق سامانه #193*، سرویس پست الکترونیک ملی، پست همراه، پست لجستیک و ایمیل پستی از مهمترین برنامه‌ها در این روز هستند.

مدیرعامل شرکت پست ایران در مورد فواید پست لجستیکی گفت: با توجه به افزایش ظرفیت ایمیل ملی برای 20 میلیون کاربر و ارتقای سرویس پست الکترونیک بومی و کمک به بخش صنعت، ایجاد اشتغال و کاهش هزینه‌های تولید در این طرح تمامی مرسولات اینترنتی با عنوان من و پست در انبار جمع‌آوری بسته‌بندی و سپس توزیع می‌شود.

مهری گفت: با توجه به شروع ساماندهی املاک در پنج استان کشور یکی دیگر از بحث‌های مهم و ضروری GIS یا هوشمند سازی اماکن است که این طرح در آینده در تمامی نقاط کشور انجام می‌شود.

انتهای پیام/ ی

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon