آغاز مذاکرات ایران و اتحادیه اروپا برای صادرات گاز به قاره سبز

آغاز مذاکرات ایران و اتحادیه اروپا برای صادرات گاز به قاره سبز

خبرگزاری تسنیم: دبیرکل مجمع کشورهای صادرکننده گاز گفت: «ایران و اتحادیه اروپا مذاکراتی را آغاز کرده‌اند که در بردارنده چند گزینه برای صادرات (گاز) به اتحادیه اروپاست».

به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از پایگاه خبری اسپوتنیک نیوز، دبیرکل مجمع کشورهای صادر کننده گاز گفت، ایران برای تأمین نیازهای گازی رو به افزایش اتحادیه اروپا در موقعیت خوبی قرار دارد، اما روسیه تأمین کننده اصلی گاز اتحادیه اروپا باقی خواهد ماند.

سید محمد حسین عادلی به خبرنگاران گفت: «ایران و اتحادیه اروپا مذاکراتی را آغاز کرده‌اند که در بردارنده چند گزینه برای صادرات (گاز) به اتحادیه اروپاست... البته، این بدان معنا نیست که ایران قصد دارد جایگزین روسیه در صدور گاز به اروپا شود».

وی افزود، روسیه همچنان تأمین کننده اصلی گاز اروپاست. وی در عین حال تأکید کرد، ایران می‌تواند بخشی از نیازهای انرژی رو به افزایش اتحادیه اروپا را از طریق خط لوله و تحویل محموله‌های ال‌ان‌جی تأمین نماید.

عادلی افزود، تقاضا برای گاز طبیعی در اروپا پس از سال 2020 افزایش خواهد یافت و واردات گاز اروپا تا سال 2040 دو برابر خواهد شد.

وی در ادامه گفت، روسیه تقریباً نیمی از واردات گاز اروپا را طی 30 سال آینده تأمین خواهد کرد.

اوایل ماه جولای، شورای امنیت سازمان ملل با تصویب قطعنامه‌ای تحریم‌ها علیه ایران را به‌عوض تضمین‌هایی در مورد ماهیت صلح آمیز برنامه هسته‌ای این کشور لغو کرد.

پنجشنبه، امیرحسین زمانی‌نیا، معاون وزیر نفت ایران گفت، تحریم‌های تحمیل شده بر بخش نفت و گاز ایران احتمالاً در ماه اکتبر یا نوامبر برداشته خواهند شد.

مجمع کشورهای صادر کننده گاز یک سازمان بین المللی است که برای هماهنگی و تقویت همکاری‌ها بین اعضا تشکیل شده است. اعضای این مجمع 67 درصد ذخایر گاز طبیعی جهان را در اختیار دارند.

انتهای پیام/150*

پربیننده‌ترین اخبار اقتصادی
اخبار روز اقتصادی
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
بانک ایران زمین
بانک سرمایه