سفر وزیر خارجه سعودی به قطر

سفر وزیر خارجه سعودی به قطر

خبرگزاری تسنیم: وزیر خارجه سعودی، روز شنبه در سفر به قطر، با امیر این کشور درباره مسائل منطقه از جمله توافق هسته‌ای ایران و غرب، گفت‌‌وگو کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از «القدس العربی»، «عادل بن احمد الجبیر» وزیر خارجه سعودی، دیروز در سفری کوتاه وارد «دوحه» پایتخت قطر شد با «شیخ تمیم بن حمد آل‌ثانی» امیر این کشور درباره تحولات منطقه‌ای از جمله توافق هسته‌ای ایران و اوضاع یمن بحث و رایزنی کردند.

خبرگزاری رسمی قطر (قنا) نوشت امیر قطر و وزیر عربستان سعودی درباره روابط بین دو کشور و راه‌های تقویت و توسعه این روابط و همچنین موضوعات مورد علاقه دو کشور به‌ویژه تحولات اخیر منطقه و جهانی گفت‌وگو کردند.

سفر الجبیر به دوحه برای رایزنی یک روز قبل از سفر «محمد جواد ظریف» وزیر خارجه ایران به قطر انجام شد. قرار است ظریف در چارچوب سفر منطقه‌ای خود، روز یکشنبه وارد قطر شود.

«جان کری» وزیر خارجه آمریکا، روز جمعه در سخنانی در کمیته روابط خارجی در نیویورک اعلام کرد که به منظور گفت‌وگو با سران کشورهای عضو شورای همکاری خلیج‌فارس درباره توافق هسته‌ای با ایران، به دوحه خواهد رفت. انتظار می‌رود رئیس دستگاه دیپلماسی آمریکا در سخنان خود در قطر به تضمین امنیت منطقه، مبارزه با تروریسم و جلوگیری از تامین مالی افراط‌گرایان متمرکر شد.

کری همچنین اعلام کرد در جریان سفر خود به دوحه، با «سرگئی لاوروف» وزیر خارجه روسیه درخصوص «رفتارهای » ایران در منطقه و تحولات سوریه گفت‌وگو کند.

انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار بین الملل
اخبار روز بین الملل
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
طبیعت
پاکسان