افزایش سهم شهرستان‌ها در تولید نوشت‌افزار اسلامی ایرانی

افزایش سهم شهرستان‌ها در تولید نوشت‌افزار اسلامی ایرانی

خبرگزاری تسنیم: دبیر مجمع تولیدکنندگان نوشت‌افزار اسلامی ایرانی از افزایش تعداد اعضا به ۴۰ مجموعه خبر داد و گفت: تعداد قابل توجهی از این اعضا را تولیدکنندگان شهرستان‌ها تشکیل می‌دهند؛ به طوری که بیش از نیمی از این میزان متعلق به این گروه‌ها است.

سعید حسینی، دبیر مجمع تولیدکنندگان نوشت‌افزار اسلامی ایرانی، در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگی خبرگزای تسنیم، با اشاره به فعالیت‌های اعضای این مجمع برای سال تحصیلی جدید گفت: امسال نیز اعضای مجمع نوشت‌افزار اسلامی ایرانی اقدام به تولید آثار با شخصیت‌های جدید متناسب با فرهنگ اسلامی ایرانی کرده است که امیدواریم طرح‌های جدید نیز همانند طرح‌های گذشته مورد استقبال مخاطبان قرار بگیرد.

وی در ادامه به فعالیت مجمع اشاره کرد و گفت: تا سال گذشته آخرین آماری که از تعداد فعالان این حوزه داشتیم که عضو مجمع هم بودند، 30 مجموعه تولیدی را شامل می‌شد که این تعداد در سال جدید به 40 مجموعه افزایش یافته است.

دبیر مجمع تولیدکنندگان نوشت‌افزار اسلامی ایرانی ادامه داد: طی این مدت شاهد مشارکت بیشتر مجموعه‌های شهرستان در این زمینه بودیم، به طوری که حداقل 50 درصد تولیدکنندگان عضو مجمع را شهرستانی‌ها تشکیل می‌دهند که تلاش دارند تا با استفاده از المان‌ها و طراحی شخصیت‌های بومی، فرهنگ استفاده از نوشت‌افزار اسلامی ایرانی را در منطقه خود نهادینه‌سازی کنند که البته به دلیل نوآوری و ابتکاری که به خرج داده‌اند، در کنار فعالیت‌های فرهنگی، صرفه اقتصادی نیز برای آنها به همراه داشته است.

به گفته حسینی، قرار است با اعلام فراخوانی همه تولیدکنندگان این حوزه شناسایی شوند تا ضمن این امر، ترغیب و هم‌افزایی مجموعه‌های فعال نیز انجام شود.

انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار فرهنگی
اخبار روز فرهنگی
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
triboon
گوشتیران
رایتل
مادیران