سفر فابیوس پیامی جز معذرت‌خواهی و تسلیم در برابر اقتدار ملت ایران ندارد

سفر فابیوس پیامی جز معذرت‌خواهی و تسلیم در برابر اقتدار ملت ایران ندارد

خبرگزاری تسنیم: وزیر دادگستری با اشاره به سفر قریب‌الوقوع لوران فابیوس وزیر خارجه فرانسه به کشورمان گفت: این سفر پیامی جز معذرت‌خواهی و تسلیم در برابر اقتدار ملت ایران و پذیرفتن اینکه تحریم‌هایشان ظالمانه بوده ندارد.

به گزارش خبرنگار قضایی خبرگزاری تسنیم، حجةالاسلام مصطفی پورمحمدی در حاشیه مراسم معارفه مسئولان 3 معاونت این وزارتخانه در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوالی در خصوص خبر به رسمیت شناختن رژیم صهیونیستی از سوی هیئتی که به ایران سفر کرده بود و پیگیری این موضوع در شورای عالی امنیت ملی اظهار کرد: اصل خبر دروغ است زیرا وزیر اقتصاد آلمان در دیدار با رئیس‌جمهور گفت من حرف نزده‌ام و اعتراض کرد که چرا چیزی که ما نگفته‌ایم در رسانه‌های شما مطرح شده و رئیس‌جمهور از شورای عالی امنیت ملی پیگیری کردند و قرار شده که بررسی کنند که خبر از کجا مطرح و به نشریات آمده و منتشر شده است.

وزیر دادگستری در پاسخ به این سوا لکه این موضوع قبل از سفر هیئت آلمانی منتشر شده بود، گفت: من جزئیات را نمی‌دانم ولی اصل خبر اینچنین است که کسانی که این خبر به آنها نسبت داده شده خبر را تکذیب کردند و پیش آقای رئیس‌جمهور نیز اعتراض کردند که چرا این خبرها نسبت داده شده است.

پورمحمدی در پاسخ به سوال دیگری در خصوص پرونده خون‌های آلوده و همزمانی این موضوع با سفر فابیوس وزیر امور خارجه فرانسه به ایران و اینکه گفته می‌شود دولت در این موضوع هیچ گونه اقامه دعوایی نداشته است، گفت: پرونده زیاد داریم. جنایات برخی از کشورها و شرکت‌های غربی علیه ملت ایران زیاد است و باید برای هر کدام پرونده ایجاد شود.

وی در پاسخ به این سوال که متهم این پرونده فابیوس است، افزود: باید مستندات کافی باشد تا توسط مرجع قضایی مورد تعقیب و پیگیری قرار گیرد. آقای فابیوس الآن به عنوان مقام رسمی به ایران می‌آید و به عنوان متهم به ایران سفر نمی‌کند. اگر هم پرونده اتهامی وجود داشته باشد باید مسیر خود را طی کند و متهمان تحت تعقیب قرار گیرند.

وزیر دادگستری در پاسخ به این سوال که گفته می‌شود دولت در ارتباط با این موضوع کاری نکرده است، گفت: این موضوع را باید از کسانی که چنین ادعایی دارند بپرسید زیرا این کاری است که باید توسط مراجع حقوقی ما و نهادهایی که این آسیب‌ها به آن‌ها رسیده است، انجام شود.

پورمحمدی افزود: البته این مسئله مربوط به امسال نیست بلکه مربوط به 20 سال قبل است. در دولت‌های گذشته باید این موضوع پیگیری می‌شد و پرونده‌‌ای نیست که در طول یک سال گذشته ایجاد شده باشد بلکه این موضوع مربوط به زمان جنگ است.

وی در پاسخ به سوال دیگری در خصوص سفر وزیر خارجه فرانسه به ایران و اینکه گفته می‌شود وی حامل پیام خاصی است گفت: از طرف چه کسی حامل پیام است؟ بزرگ‌ترهایشان صحبت‌های خودشان را کرده‌اند. ایشان کسی نیست که حامل پیام باشد. اینها می‌خواهند گلیم خود را از آب در بیاورند و حالا سراسیمه بلند شده‌اند تا از قافله عقب نماند. البته این پیام جز معذرت‌خواهی و تسلیم در برابر اقتدار ملت ایران و پذیرفتن اینکه تحریم‌هایشان ظالمانه بوده است ندارد. اینها اگر راست می‌گویند باید روابط جدیدی را بر پایه صداقت برقرار کنند.

انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار اجتماعی
اخبار روز اجتماعی
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon