چه کسی مسئول ناکامی پینگ‌پنگ‌بازان نوجوان و جوان است؟

چه کسی مسئول ناکامی پینگ‌پنگ‌بازان نوجوان و جوان است؟

خبرگزاری تسنیم: رقابت‌های تنیس روی میز قهرمانی نوجوانان و جوانان آسیا در حالی برگزار شد که به جز تیم نوجوانان پسر، سه تیم دیگر ایران نتایج نامطلوبی کسب کردند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، رقابت‌های تیمی تنیس روی میز قهرمانی نوجوانان و جوانان آسیا در کوالالامپور مالزی برگزار شد و طی آن تیم جوانان پسر در رده دوازدهم قرار گرفت، تیم جوانان دختر یازدهم شد، تیم نوجوانان پسر در رده پنجم ایستاد و تیم نوجوانان دختر نیز به عنوانی بهتر از یازدهمی دست نیافت. در رتبه‌ها در حالی به دست آمد که در بخش جوانان پسر 14 تیم، در جوانان دختر 14 تیم، در نوجوانان پسر 12 تیم و در نوجوانان دختر 14 تیم حضور داشتند.

در رده سنی جوانان و در بخش پسران تیم ایران در مرحله گروهی برابر هنگ‌کنگ 3 بر صفر و مقابل تایلند 3 بر یک باخت تا برای کسب مقام یازدهم تا چهاردهم به تلاش خود ادامه بدهد. این تیم که با هدایت محسن شیشه‌گرها راهی مالزی شده، در مرحله بعدی ابتدا از سد قطر گذشت و در ادامه به عربستان باخت تا در نهایت به مقام دوازدهمی برسد. ایستادن در این رده و در شرایطی که فقط دو کشور ضعیف در تنیس روی میز یعنی سریلانکا و قطر پایین‌تر از ایران قرار گرفتند، چندان جالب توجه نیست. این در حالی است که عربستان، کشوری که هیچ جایگاهی در پینگ‌پنگ آسیا ندارد موفق به شکست ایران شد و بالاتر از تیم کشورمان قرار گرفت. این برای اولین بار در تاریخ است که تنیس روی میز ایران برابر عربستان بازنده میدان را ترک می‌کند و این مسئله قابل قبول نیست.

در رده سنی جوانان و در بخش دختران تیم کشورمان که با هدایت مهناز رجبیان راهی این تورنمنت شده، در مرحله گروهی دو شکست با نتایج مشابه 3 بر صفر برابر کره‌جنوبی و سریلانکا را تجربه کرد و در ادامه توانست با برتری مقابل سوریه و ازبکستان به مقام یازدهمی برسد.

در رده سنی نوجوانان و در بخش پسران ملی‌پوشان ایران آبروداری کردند و توانستند جایگاه پنجم را به دست بیاورند. شاگردان صمد تدبیری عملکرد خوبی داشتند و در نهایت پشت‌سر چهار قدرت برتر یعنی چین، کره‌جنوبی، چین تایپه و ژاپن و بالاتر از کره‌شمالی قرار گرفتند. ایستادن در رتبه پنجمی نشان دهنده پتانسیل بالای بازیکنان این تیم و کادر فنی آنها است و نباید به سادگی از کنار این مسئله گذشت.

در رده سنی نوجوانان و در بخش دختران تیم ایران با هدایت فاطمه رجبی دو شکست در مرحله گروهی برابر چین و سنگاپور را با نتایج مشابه 3 بر صفر قبول کرد و در با یک بردو یک باخت در مرحله بعدی به عنوانی بهتر از یازدهم در بین چهارده تیم دست نیافت.

در این میان باید به برخی نکات مهم اشاره کرد که توجه به آنها می‌تواند بسیاری از مشکلات را برطرف کند. نکته اول مربوط به شکست تاریخی تیم جوانان به عربستان است. چه کسی باید پاسخگوی این شرایط بد باشد؟ زارع‌پور، سعادتمند، مدیر تیم‌های ملی یا مربیان؟ آیا عربستان و مالزی و ... قدرت‌های آسیا هستند که شاهد شکست تیم‌های کشورمان برابر آنها باشیم؟

نکته بعدی مربوط به خبررسانی ضعیف نتایج است. سایت رسمی فدراسیون آسیایی و جهانی نتایج کامل مسابقات تیمی را هنوز منتشر نکرده است. همچنین این بازی‌ها سایت رسمی نیز ندارد تا نتایج بر روی آنها درج شود. در چنین شرایطی تنها راه ارتباطی برای دریافت نتایج از طریق سرپرست کاروان اعزامی است. تا یکی دو روز نخست اخبار و نتایج در شرایط متوسطی بر روی سایت فدراسیون تنیس روی میز منتشر می‌شد اما پس از آن معلوم نشد که چرا به یک‌باره سرپرست تیم اعزامی که اخبار قبلی را می‌فرستاد، از ادامه این کار خود منصرف شده است.

آنچه مشخص است، اینکه اخبار به دست روابط عمومی فدراسیون نیز نمی‌رسد که بخواهد روی آنها مانور بدهد. این مسئله فقط نشان دهنده عملکرد ضعیف سرپرست اعزامی است.

انتهای پیام/

 

پربیننده‌ترین اخبار ورزشی
اخبار روز ورزشی
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon