آزاد سازی کامل دانشگاه الانبار از لوث داعش

آزاد سازی کامل دانشگاه الانبار از لوث داعش

خبرگزاری تسنیم: منابع امنیتی عراقی از پاکسازی کامل دانشگاه الانبار از لوث تکفیری ها طی نبردی سنگین خبر دادند.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از پایگاه المسله، عبدالامیر الخزرجی معاون فرمانده نیروهای ویژه وابسته به دستگاه مبارزه با تروریسم عراق اعلام کرد: نیروهای واحد مبارزه با تروریسم بامداد امروز موفق به آزاد سازی دانشگاه الانبار به طور کامل از لوث داعش شدند.

وی افزود: آزاد سازی دانشگاه الانبار پس از نبرد سنگین با داعش که ساعت ها به طول انجامید، رخ داد.در این درگیری ها، ده ها داعشی کشته و زخمی شدند.این نیروها پرچم عراق را بر بالای ساختمان دانشگاه الانبار به اهتزاز درآوردند.

یادآور می شود که عبدالامیر الخزرجی معاون فرمانده کل نیروهای عملیات ویژه وابسته به دستگاه مبارزه با تروریسم در 23 جولای جاری اعلام کرده بود که بر اثر حملات گسترده به مواضع داعش در دانشگاه الانبار در غرب الرمادی شمار زیادی کشته و زخمی شده اند و این دانشگاه به زودی آزاد خواهد شد.عملیات نیروهای ویژه مبارزه با تروریسم از 22 ماه جولای برای آزاد سازی دانشگاه الانبار شروع شده بود.

آزاد سازی دانشگاه الانبار سرآغاز آزاد سازی کل استان است

عید عماش سخنگوی شورای استان الانبار اعلام کرد: نیروهای امنیتی با شجاعت تمام دانشگاه الانبار را آزاد کرد و به طور کامل بر آن مسلط شد.نیروهای امنیتی و مردمی، داعش را از دانشگاه الانبار بیرون کرد و ده ها نفر از آنها به هلاکت رساند یا زخمی کرد.

وی افزود: این دستاورد به مثابه پیروزی بزرگی برای عراق و الانبار و ساکنان آن است.این سرآغاز آزاد سازی استان و همه شهرهایی است که در اشغال داعش به سر می برند.

روند عملیات در حصیبه و تل مشیهده الانبار

رائد شاکرجودت رئیس پلیس عراق گفت: نیروهای عراقی 11 تروریست را در  مناطق حصیبه شرقی و تل مشیهده در الانبار به هلاکت رساندند و 17 بمب را خنثی و انبار مهمات را منهدم کردند.نیروهای عراقی در جریان پاکسازی تل مشیهده مشرف به خیابان شصتم الرمادی، بیست شبکه بمبگذاری شده را خنثی و هشتاد بمب را خنثی کردند.

ساعات سرنوشت ساز برای نبرد الانبار

یحیی رسول سخنگوی فرماندهی عملیات مشترک عراق بیان کرد: نیروهای عراقی در حال پیشروی به سوی منطقه التامیم در غرب الرمادی پس از آزاد سازی دانشگاه الانبار هستند.نیروهای عراقی از چهار محور در حال پیشروی به سوی الرمادی هستند. وی از ساکنان الانبار خواست که حامی این نیروها برای آزاد سازی این استان از لوث داعش باشند.

از سوی دیگر فرماندهی عملیات مشترک عراق با صدور بیانیه ای اعلام کرد: یگان های ویژه مبارزه با تروریسم موفق به آزاد سازی دانشگاه الانبار در جنوب الرمادی از لوث داعش شدند.تروریست های داعش سه لایه خندق و مواد منفجره و سیم خاردار ایجاد کرده بودند و در داخل دانشگاه قرارگاه ایجاد کرده بودند.

در این بیانیه آمده است: نیروهای مشترک در حال حاضر در حال پاکسازی دانشگاه از بقایای داعش و خنثی سازی مواد منفجره و بازگشایی راه ها هستند.ساعات آینده در نبرد آزاد سازی الانبار مهم است.

در همین حال برخی منابع از کشف یک گور جمعی در داخل دانشگاه الانبار خبر دادند.

هلاکت سرکرده چچنی داعش در کوه‌های حمرین شرقی

در شرق تکریت و در کوههای حمرین شرقی، نیروهای عراقی یکی از سرکرده های برجسته داعش را به هلاکت رساندند.منابع امنیتی در استان صلاح الدین با اعلام این مطلب افزودند: نیروهای عراقی عملیات موفقی انجام دادند که طی آن یک سرکرده چچنی داعش را به هلاکت رساندند.

انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار بین الملل
اخبار روز بین الملل
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
طبیعت
پاکسان