اعتباری برای تکمیل مصلاهای استان فارس در سفر هیئت دولت اختصاص نیافت


اعتباری برای تکمیل مصلاهای استان فارس در سفر هیئت دولت اختصاص نیافت

خبرگزاری تسنیم: رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه استان فارس از عدم اختصاص اعتبار برای ساخت و ساز مصلاهای نیمه‌تمام این استان در سفر هیئت دولت با توجه به تلاش‌های قبلی و ارائه لیست پروژه‌های نیمه‌تمام انتقاد کرد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از شیراز، حجت‌الاسلام حسین ملک‌مکان امروز در آستانه بزرگداشت 5 مردادماه سالروز اقامه نماز جمعه در کشور در جمع خبرنگاران اظهار داشت: توقع ائمه جمعه در استان فارس این بود، با توجه به اینکه رئیس جمهور تحصیل‌کرده حوزه است به ساخت مصلاها و تکمیل پروژه‌های نیمه تمام در این استان توجه ویژه داشته باشد که متاسفانه یک ریال اعتبار نیز در این زمینه اختصاص نیافت.

وی با بیان اینکه تنها هشت شهر استان فارس دارای مصلای نمازجمعه هستند بیان کرد: در برخی شهرستان‌های از جمله مرودشت، سروستان، خرامه‌، داراب، زاهد شهر و فیروزآباد مصلاهای نمازجمعه در حال ساخت که برای تکمیل آن باید تامین اعتبار شود.

رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه استان فارس با قدردانی از برخی  نمایندگان استان فارس در مجلس  گفت: تنها برخی از این نمایندگان از ماده 180 مبلغی اعتبار برای تکمیل مصلاهای نمازجمعه اختصاص داده‌اند که این نیز نیازمند پیگیری تا تخصیص کامل اعتبار است.

ملک‌مکان با  بیان اینکه در حال حاضر در 72 شهر استان فارس نمازجمعه اقامه می‌شود خاطرنشان کرد: 15 شهر دیگر نیز درخواست اقامه نمازجمعه در منطقه خود دارند که این موضوع نیز با توجه به ظرفیت‌های آن منطقه و تامین زیرساخت‌های لازم دنبال می‌شود.

وی تصریح کرد: مسن‌ترین امام جمعه استان فارس حجت‌الاسلام هاشمی با 96 سال در شهر خاوران و جوان‌ترین امام جمعه نیز حجت‌الاسلام شمیم امام جمعه قطب‌آباد جهرم با 31 سال است که اقامه نماز دشمن‌شکن جمعه را برعهده دارند.

رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه استان فارس با اشاره به تشکیل ستاد ویژه پنجم مردادماه در شهرستان‌های مختلف استان گفت: به‌مناسبت سالروز اقامه نخستین نمازجمعه کشور در سال 58 به امامت آیت‌الله طالقانی برنامه‌های این روز نیز در قالب جلسه‌های شورای اداری برای تقویت و رفع مشکلات مصلاهای نمازجمعه برگزار می‌شود.

وی برگزاری مسابقات فرهنگی، مسابقات ورزشی جام آدینه، پیاده‌روی‌های خانوادگی، برگزاری نمایشگاه کتاب و محصولات فرهنگی، تجلیل از ائمه جمعه، تجلیل از خانواده ائمه جمعه متوفی، تجلیل از خانواده شهدای عضو ستادهای نماز جمعه و برگزاری مسابقه عکس را از برنامه‌های بزرگداشت سالروز اقامه نخستین نماز جمعه عنوان کرد.

وی  افزود: عکاسان نیز برای شرکت در مسابقه عکس نمازجمعه تا 15 مردادماه فرصت دارند عکس‌های خود با موضوع نمازجمعه و تاثیرآن در تحقق شعارسال به آدرس ‌sheraz2@imamatjome.com ارسال کنند.

رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه استان فارس همچنین با اشاره به آغاز فعالیت استاندار جدید در استان فارس گفت: ائمه جمعه با تمام توان آماده همکاری با نماینده جدید دولت در این استان هستند و تنها گلایه آنان از عملکرد وزارت کشور در نحوه انتخاب استاندار بوده است.

ملک‌مکان تاکید کرد: درخواست ائمه جمعه از استاندار جدید این است اجازه التهاب در استان نداده و افرادی که حامی فتنه هستند و دغدغه مسائل عمرانی ندارند در مسئولیت‌های مختلف منصوب نکند.

وی خاطرنشان کرد: ائمه جمعه استان فارس هر زمانی که احساس کنند مسئولی به خط قرمزها توجه ندارد به عنوان منتقد دلسوز و ناصح امین تذکرهای لازم را می‌دهند.

انتهای پیام/ ب

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon