حاشیه‌های آزمون صلاحیت حرفه‌ای مهندسان

حاشیه‌های آزمون صلاحیت حرفه‌ای مهندسان

خبرگزاری تسنیم: در حالی طی ۵ شنبه و جمعه هفته گذشته آزمون صلاحیت حرفه‌ای مهندسان با حضور حدود ۱۶۳ هزار داوطلب در سراسر کشور برگزار شد که شماری از دواطلبان به نحوه اجرای این آزمون، تقلب‌های گسترده و برخورد ناشایست مراقبان اعتراض دارند.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، طی روزهای پنج شنبه و جمعه هفته‌ای که گذشت آزمون صلاحیت حرفه‌ای مهندسان با حضور حدود 163 هزار داوطلب در سراسر کشور برگزار شد. آزمونی که در صورت قبولی  برای داوطبان پروانه اشتغال به‌کار مهندسی صادر می‌شود. امسال اما این آزمون با حاشیه‌هایی همراه بوده که شاید بارزترین آن تقلب‌های گسترده با وجود کتاب باز (Open Book)  بودن آن بوده است.

یکی از داوطلبان آزمون نظام مهندسی با اشاره به این‌که نحوه برگزاری آزمون مشکل بزرگی است، گفت: به‌عنوان نمونه آزمون رشته معماری در سه شاخه نظارت، اجرا و طراحی برگزار می‌شود، آزمون نظارت و اجرا بسیار سخت و وقت‌گیر است اما با این حال هر دو آزمون در یک روز برگزار می‌شود.

وی با بیان این‌که هر آزمون 2.5 ساعت طول می‌کشد، بیان کرد: یکی از مشکلاتی که دواطلبان با آن در زمان آزمون مواجه هستند به عدم پیش‌بینی دست‌اندرکاران برگزاری آزمون برای محلی جهت استراحت داوطلبان در فاصله حدود 2 ساعتی تا آزمون بعدی است. متاسفانه امسال نیز مانند سال‌های اخیر هیچ اقدامی برای این موضوع در نظر گرفته نشده بود و داوطلبان باید در گرمای شدید محل دانشگاه خوارزمی (حصارک کرج) سر می‌کردند.

وی در ادامه با بیان این‌که به نظرم آزمون‌های صلاحیت حرفه‌ای مهندسان آزمونی برای سنجش سواد و اطلاعات علمی دواطلبان نیست، افزود: وزیر راه و شهرسازی تاکید دارد که باید کیفیت آزمون بالا برود، اما مسئله اینجاست که نحوه برگزاری آزمون اشتباه است. این آزمون به‌صورت کتاب باز (Open Book) برگزار می‌شود از این رو نمی‌تواند معیار مناسبی برای سنجش سواد و اطلاعات علمی مهندسان باشد.

این داوطلب آزمون صلاحیت حرفه‌ای مهندسان با بیان این‌که با وجود Open Book بودن آزمون تقلب‌های گسترده توسط برخی داوطلبان انجام شد، گفت: یکی از مشکلات دواطلبان نبود جای کافی برای آزمون است چراکه باید سئولات را از طریق حدود 30 کتاب پاسخ بدهند و جستجو در این همه کتاب در یک نقطه کوچک بسیار دشوار بوده و تمرکز داوطلب را از بین می‌برد.

وی یکی دیگر از مشکلات برگزاری آزمون صلاحیت حرفه‌ای مهندسان را برخورد ناشایست شماری از مراقبان اعلام کرد و افزود: متاسفانه تعدادی از مراقبان آزمون که از کارمندان دانشگاه بودند رفتار بدی با داوطلبان داشتند.

وی با بیان این‌که تعدادی از داوطلبان از سئوالات آزمون با استفاده از موبایل عکس گرفتند، پیشنهاد داد آزمون طراحی و اجرای معماران به فاصله‌ای یک هفته‌ای برگزار شود تا به این ترتیب به داواطبان فشار و استرس وارد نشود.

انتهای پیام/

 

پربیننده‌ترین اخبار اقتصادی
اخبار روز اقتصادی
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
بانک ایران زمین
بانک سرمایه