سردار سلامی: قدرت نظامی آمریکا سال‌هاست از اعتبار ساقط شده است

سردار سلامی: قدرت نظامی آمریکا سال‌هاست از اعتبار ساقط شده است

خبرگزاری تسنیم: جانشین فرمانده‌کل سپاه با تأکید براینکه قدرت نظامی آمریکا سال‌هاست از اعتبار ساقط شده است، گفت: آمریکایی‌ها همیشه به زور متوسل شده‌اند و در زمینه دیپلماتیک مهارت ندارند، عاجز هستند و هرجا که کم آورده‌اند، تهدید نظامی را پیش گرفته‌اند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از زاهدان، آئین تکریم و معارفه فرمانده سپاه سلمان سیستان و بلوچستان ظهر امروز با حضور سردار حسین سلامی جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، سردار ربیعی مسئول بازرسی ستاد‌کل سپاه و سردار عراقی جانشین فرمانده نیروی زمینی سپاه در فاطمیه سپاه سلمان برگزار شد.

سردار حسین سلامی در این مراسم سیستان و بلوچستان را سرزمین اسطوره‌ها خواند و اظهار داشت: مردم سیستان و بلوچستان برای عظمت ایران و اسلام در این سرزمین شهدای زیادی را تقدیم کردند.

جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران ضمن درود به روح سالار شهیدان سردار نورعلی شوشتری، محمد‌زاده و تمام شهیدانی که برای حفظ وحدت جان خود را از از دست دادند، افزود: خون‌ها به هم گره خورد تا وحدت ناگسستنی حاصل شود و بعد از آن حادثه تروریستی؛ همواره آرامش، امنیت و پیشرفت جزو مشخصات اصلی این سرزمین شد.

وی در ادامه خانواده معظم شهدا را ولی‌نعمتان این آب و خاک دانست و خاطرنشان کرد: حضور در جمع همه کسانی که با انگیزه‌های درونی و با معرفتی باطنی و عشقی حقیقی، برای سرافرازی و سربلندی و حفظ آبرو و نوامیس مردم تلاش می‌کنند، توفیقی بس بزرگ است.

سردار سلامی ادامه داد: مردم فهیم و بافرهنگ و خردمند این منطقه می‌دانند که اگر سیاست بیگانگان در سرزمینی اجازه ظهور پیدا کند چه مصیبت‌هایی بر سر ملت‌ها خواهد آمد.

جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران خاطرنشان کرد: همه سیاست‌های بدخواهانه‌ای که در عراق، سوریه، بحرین، لیبی، تونس، پاکستان، افغانستان و سرزمین‌های دیگر اتفاق می‌افتد، عبرت‌های بزرگی برای امت اسلام و صاحبان بصیرت و عقل و خرد  است.

وی ضمن درود بر تمام مرزداران کشور اسلامی و به‌ویژه مرزداران سیستان و بلوچستان اظهار داشت: این‌‌ها کسانی هستند که شبانه‌روز در مرزها با چشمانی باز و با دل‌هایی سرشار از عشق به حفظ حیثیت و حرمت مردم زجر می‌کشند اما اجازه نفوذ به سیاست‌های بیگانه را نمی‌دهند.

سردار سلامی افزود: اگر ما سست می‌گرفتیم و با هم متحد نبودیم، اکنون کشور ایران این اندازه امن نبود که آفتاب درخشان گرما‌بخش زندگی مردم این سرزمین باشد.

وی مردم سیستان و بلوچستان را دارای روح غیرت و فداکاری خواند و تأکید کرد: مردم این استان فداکارانه ایستادند که هیچ شروری یارای ایستادن بین این مردم را نداشته باشد و همه پالایش شدند و به آن سوی مرزها گریختند؛ این نشان‌دهنده حس وفاداری مردم به نظام، کشور، تمامیت ارضی، آزادی و امنیت است.

جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران در ادامه با تأکید بر "در صحنه‌های زیادی شاهد بودیم همه فرزندان امت اسلام از هر نقطه‌ای که به آن‌ها مأموریت داده شد، در این خطه مستقر شدند و خالصانه خدمت‌رسانی و جان خود را فدا کردند،" گفت: شیعه و سنی در مقابل نظام یکسان هستند و هیچ فرقی با هم ندارند. ما همه فرزندان یک امت هستیم با آرمان‌ها و دشمنانی مشترک که نمی‌گذارند ذره‌ای آب خوش از گلوی مردمان ما فرو رود.

وی با ابراز اینکه دشمن لحظه‌ای دست از توطئه نسبت به ملت ایران برنمی‌دارد، خاطرنشان کرد: آن‌ها سَم در جامعه تزریق می‌کنند و رژیم‌های عرب نیز غالباً خواهان پیشرفت و بزرگی ملت ایران نیستند. آمریکایی‌ها همیشه به زور متوسل شده‌اند و در زمینه دیپلماتیک مهارت ندارند، عاجز هستند و هرجا که کم آورده‌اند، تهدید نظامی را پیش گرفته‌اند.

سردار سلامی با بیان اینکه قدرت نظامی آمریکا سال‌هاست از اعتبار ساقط شده است، افزود: زمانی که جهل سیاسی بر فضای فهم یک نظام سایه بیندازد، جز تکرار اشتباهات چیز دیگری حاصل نمی‌شود. کشور ما ساخته می‌شود و رمز این پیشرفت انسجام، وحدت، یکدلی بودن در صحنه دفاع از ارزش‌های انقلاب و میهن اسلامی است.

وی در بخش دیگری از سخنانش تغییر مدیریت را یک امر طبیعی و ضرورت یک مجموعه خواند و اظهار داشت: فرماندهان و مدیران ایده‌های خود را به‌کار می‌گیرند، با تلاش بخشی از یک تاریخ را می‌سازند و بعد از آن پرچم را به فرمانده و مدیر دیگری می‌سپارند تا او با ایده‌های جدید این راه را ادامه دهد؛ این پیمودن پله‌ها، مسیر مرتفع و بلندمرتبه برای یک ملت است که می‌خواهد خوب زندگی کند.

جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران سردار سید حسن مرتضوی را از جانبازان و رزمندگان فداکار و از فرماندهان عالی‌مقدار دوران دفاع مقدس و پس از آن دانست و خاطرنشان کرد: خاطرات ده‌ها ماه فداکاری ایشان بر لشکر 5 نصر از ساده‌ترین رزمنده تا فرماندهی لشکر در تاریخ مبارزات ملت ایران جاودانه است.

به گزارش تسنیم، در این مراسم با قدردانی از خدمات سردار سید حسن مرتضوی فرمانده سابق سپاه سلمان سیستان و بلوچستان، در حکمی از سوی سرلشکر جعفری فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، سردار حسین معروفی به‌عنوان فرمانده جدید سپاه سلمان منصوب شد.

سردار معروفی پیش از این مسئول فرهنگی نیروی زمینی سپاه، رئیس ستاد، جانشین و فرمانده تیپ بم و از فرماندهان و جانبازان و آزادگان دفاع مقدس بوده و در لشکر 41 ثارالله خدمت کرده است و در زمان زلزله بم فرماندهی سپاه آن شهرستان را به‌عهده داشته است.

انتهای پیام/آ*

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon