طرح فیزیکی میدان شهدا مشهد ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد

طرح فیزیکی میدان شهدا مشهد 70 درصد پیشرفت فیزیکی دارد

خبرگزاری تسنیم: مدیر اجرایی طرح میدان شهدا مشهد مقدس گفت: طرح فیزیکی میدان شهدا مشهد ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از مشهد مقدس، وحید برجسته نژاد ظهر امروز در نشست خبری مدیریت اجرایی طرح بزرگ میدان شهدا با بیان اینکه طرح میدان شهدا با هدف بهسازی و نوسازی بافت فرسوده و از کار افتاده نزدیک حرم مطهر انجام شده است اظهار داشت: این طرح از سال 1383 آغاز شده است و سطح اسکوپ آن 35 هزار مترمربع است.

برجسته نژاد با اشاره به وجود 70 پروژه با کاربری‌های مختلف در این طرح،گفت: از جمله این پروژه‌ها می‌توان به عرصه میدان شهدا، زیرگذر، مسجد، فضای سبز، ساختمان‌های اداری، تجاری،مسکونی و ... اشاره کرد.

وی پیشرفت فیزیکی طرح میدان شهدا را 70 درصد اعلام کرد که تا امروز 830 میلیارد تومان برای اجرا و تملک هزینه شده است و افزود: اقدامات جدی طی یک سال و نیم اخیر به منظور اتمام پروژه انجام شده و 90 درصد در بحث تملکی پیشرفت داشته‌ایم.

برجسته نژاد تالار شهر را نماد مدنی شهر دانست و گفت: تالار شهر متعلق به مردم مشهد مقدس است و نباید بعنوان ساختمان شورا تلقی شود.

مدیر اجرایی طرح میدان شهدا گفت: کمتر از 1 ماه و نیم دیگر شاهد بهره برداری از پایانه صبا در خیابان شهید هاشمی نژاد هستیم.

وی خاطرنشان کرد: یکی از معضلات بحث کمبود فضای سبز بوده که با تلاش‌های صورت گرفته تا پایان تابستان شاهد افتتاح پارک هشت آباد در زمینی به مساحت 1.5 هکتار خواهیم بود.

برجسته نژاد با اشاره به تونل انرژی که از آن با عنوان شهری زیر زمینی یاد کرد،گفت:کلیه اجزای این تونل تا هفته آینده بهره برداری می‌شود و هزینه آن در حدود 5.5 میلیارد بوده و 2.5 کیلومتر نیز طول دارد.

وی با بیان اینکه برای طولانی شدن اجرای پروژه میدان شهدا هیچ توجیهی نباید داشت، افزود: هزینه اجرای این پروژه هزار و 200میلیارد تومان است.

وی مساحت تالار شهر را 20 هزار مترمربع با کاربری‌های مختلف از جمله موزه، رستوران و ... اعلام کرد و از مردم خواست تا اجازه دهند که کلیه اجزای پروژه تکمیل شود چرا که با تکمیل شدن پروژه بسیاری از دغدغه های همشهری های مشهدی برطرف می‌شود.

برجسته نژاد در زمینه ساخت المان تاریخی برای میدان شهدا گفت: در این زمینه با هنرمندان بزرگی وارد مذاکره شده‌ایم و امیدواریم المانی در میدان شهدا داشته باشیم که خاطرات مردم را زنده کند.

وی گفت: طبق برنامه زمان بندی سعی شده بهره برداری پروژه با مشهد 2017 مطابق باشد و ساختمانی که در ضلع شرقی پروژه قرار دارد با همکاری شورای چهارم و همچنین ساختمان مینو تعیین تکلیف شده و کار اجرای خود را آغاز کرده است.

وی در خصوص ساختمان هدایت گفت:از سال ها قبل شرکای این پروژه درگیر مشکلات حقوقی آن بودند و امروز تفاهم نامه‌ای با اداره اوقاف و امور خیریه صورت گرفته که پس از تصویب در شورا وارد عمل می شوند.

مدیر اجرایی طرح میدان شهدا با بیان اینکه خطوط 2،3 و4 قطارشهری مشهد در میدان شهدا ایستگاه دارند،گفت:عملیات ساخت ایستگاه G2 نیمه ی دوم سال 95 به پایان می رسد.

وی اظهارداشت:در این پروژه دو مجتمع تجاری طوس و شمس قرار دارد که تعداد طبقات این ساختمان‌ها بایستی طبق مصوبات شورای اسلامی شهر باشد.

برجسته نژاد با بیان اینکه تالار شهر متعلق به مردم است و هرچه که متعلق به مردم باشد بایستی پایدار و ماندگار باشد،گفت: اقدام خاصی مبنی بر تشریفاتی بودن تالار شهر انجام نشده است و تنها از امکانات روز دنیا به منظور بهره وری بیشتر استفاده شده است.

وی گفت: هرچه در مشهد ساخته می‌شود باید در شان پایتخت فرهنگی ایران باشد و با داشتن یک نگاه درست می‌توان به بهترین شکل از ساختمان تالار شهر درآمد زایی کرد.

برجسته نژاد بودجه اختصاص یافته توسط شهرداری در رابطه با تجهیزات پست برق میدان شهدا 4 میلیارد تومان اعلام کرد و خاطرنشان کرد: پروژه میدان شهدا هیچ مشکلی در خصوص تاسیسات زیربنایی ندارد.

مدیر اجرایی طرح میدان شهدا با الزامی دانستن ساماندهی واحدهای تجاری،افزود: از حدود 2 ماه پیش واحد اقتصادی بهره برداری ایجاد شده که یکی از وظایف این گروه نیز ساماندهی همین امر است.

برجسته نژاد در زمینه تملک اراضی گفت:با کسب رضایت از مردم سعی بر تملک داریم و تعداد 2هزار و 200 پلاک ثبتی در این طرح واقع است که تعداد مالکان بیش از 4هزار نفر است.

وی با بیان اینکه اراضی موقوفه سبب سختی کار در بحث تملک شده است، خاطرنشان کرد: تملک بایستی بصورت هدفمند صورت گیرد.

انتهای پیام/ ی

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon