چشم انداز اقتصاد ایران از «باثبات» به «مثبت» ارتقا یافت

چشم انداز اقتصاد ایران از «باثبات» به «مثبت» ارتقا یافت

خبرگزاری تسنیم: موسسه رتبه بندی کپیتال اینتلیجنس چشم انداز اقتصاد ایران را از وضعیت «باثبات» به «مثبت» ارتقا داد.

به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری تسنیم، موسسه رتبه بندی کپیتال اینتلیجنس در گزارشی از شاخص های کلان اقتصادی ایران ریسک مالی این کشور (مبادله ارز و ریال) در درازمدت و کوتاه مدت را مثبت B اعلام کرد.

این موسسه بین المللی همچنین چشم انداز اقتصاد ایران را از وضعیت «باثبات» به «مثبت» تغییر داد. این مسئله حاکی از آن است که کپیتال اینتلیجنس ممکن است طی 12 ماه آینده وضعیت ایران از نظر ریسک های اقتصادی را ارتقا دهد.

ارتقا چشم انداز اقتصاد ایران از «باثبات» به «مثبت» نشان می دهد موسسه مذکور انتظار دارد تحریم های اقتصادی علیه ایران به تدریج و در کوتاه مدت تا میان مدت رفع شود.

ایران و گروه 5+1 اخیرا به توافقی دست یافته اند که بر اساس آن تحریم ها علیه این کشور رفع خواهد شد و در مقابل این کشور، محدودیت هایی را در زمینه فعالیت های هسته ای خود می پذیرد.

این توافق چشم انداز رشد اقتصادی ایران را ارتقاء می دهد و ریسک های اقتصادی در این کشور را کاهش می دهد.

در حالی کپیتال اینتلیجنس چشم انداز اقتصاد ایران را به «مثبت» ارتقا داده است که تردیدهایی درمورد عملیاتی شدن توافق هسته ای و یا ادامه اجرای آن طی سال های آینده وجود دارد.

این موسسه در ادامه گزارش خود آورده است: نشانه های احیای محدود در اقتصاد ایران دیده می شود و انتظار می رود رشد اقتصادی در سال مالی 2015 به 1 درصد و در کوتاه مدت با فرض رفع تحریم ها حداقل به 2.6 درصد در سال برسد. نرخ تورم ایران برای سال آینده 16.5 درصد پیش بینی شده است. 

بر اساس این گزارش بدهی های دولت ایران همچنان در سطح پایین باقی می ماند و رقم دارایی های ارزی قابل توجه باقی می ماند. ارزش کل ذخایر ارزی ایران معادل ارزش 15.6 ماه واردات کالا و خدمات مورد نیاز این کشور است.

این موسسه ارزیابی خود از میزان ریسک سیاسی داخلی در ایران را نسبت به گزارش های قبلی دست نخورده باقی گذاشته است. اما به عقیده کارشناسان این موسسه فاکتورهای ریسک ژئوپلتیک طی ماه های گذشته و در اثر تحولات یمن، عراق و سوریه افزایش یافته است.

انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار اقتصادی
اخبار روز اقتصادی
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
بانک ایران زمین
بانک سرمایه