۱۵ میلیارد ریال اعتبار برای بهسازی راه‌های روستایی بروجرد نیاز است


15 میلیارد ریال اعتبار برای بهسازی راه‌های روستایی بروجرد نیاز است

خبرگزاری تسنیم: رئیس اداره راه و شهرسازی بروجرد گفت: یک میلیارد و ۵۰۰ میلون تومان اعتبار برای ایمن‌سازی و نصب علائم راهنمایی و رانندگی در راه‌های روستایی بروجرد اعتبار نیاز است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بروجرد، حبیب جمشیدی عصر امروز در همایش دهیاران این شهرستان اظهار داشت: بخش عمده‌ای از ایمنی جاده‌ای در ترددها منوط به توجه و دقت راکبان وسائل نقلیه و هوشیاری آن‌ها در کنترل وسیله خود است.

وی با بیان این‌که 90 درصد ایمنی در تردد جاده‌ای بر عهده عامل انسانی است، افزود: اگر رانندگان و افراد مختلفی که به هر نوعی قصد تردد در راه‌های بین شهری دارند، با دقت در قوانین راهنمایی و رانندگی تردد کنند، آمار تصادفات و تلفات جاده‌ای کاهش می‌یابد.

رئیس اداره راه و شهرسازی بروجرد به تأثیر فرهنگ‌سازی در جامعه اشاره و عنوان کرد: تسهیل در عبور و مرور تنها در سایه آگاهی از فرهنگ ایمنی و استفاده صحیح از وسائل نقلیه امکان پذیر است و این مهم می‌تواند به کاهش تلفات جاده‌ای بینجامد.

وی با بیان این‌که در شهرستان بروجرد 540 کیلومتر راه روستایی احداث شده است، تصریح کرد: تاکنون حدود 470 کیلومتر از این راه‌های روستایی آسفالت شده و مابقی آن‌ها به دلیل این‌که روستاهای موجود در راه‌های مذکور یا عمدتا خالی از سکنه هستند و یا جمعیتی کمتر از 20 خانوار دارند، آسفالت آن برای دولت مقرون به صرفه نیست.

جمشیدی بیان کرد: دهیاران رابط میان مردم و مسئولان هستند و ضرورت دارد مشکلات حوزه تردد روستای خود را رصد کرده و به منظور رفع آن به آگاهی و اطلاع مسئولان مرتبط برسانند.

وی تلفات محورهای روستایی را بیش از 30 درصد عنوان و خاطرنشان کرد: می‌توان با فرهنگ‌سازی بهینه به منظور تسهیل در عبور و مرور به کاهش این آمار کمک شایانی کرد.

رئیس اداره راه و شهرسازی بروجرد عمده تلفات جاده‌ای در روستاها را مربوط به راکبان موتور سیکلت دانست و گفت: راکبان موتورسیکلت‌ها بدون رعایت موارد ایمنی و قوانین راهنمایی و رانندگی در بسیاری از موارد حادثه آفرین شده و امنیت جاده‌ها را به مخاطره می‌اندازند.

وی ضمن درخواست از راکبان موتورسیکلت‌ها نسبت به رعایت موارد ایمنی برای حفظ سلامت خود و دیگران، افزود: با توجه به این‌که موتورسیکلت وسیله‌ای غیرایمن برای حمل و نقل است، بنابراین افرادی که این وسیله را برای تردد خود استفاده می‌کنند، باید نسبت به رعایت تمامی قوانین راهنمایی و رانندگی توجه داشته باشند.

جمشیدی اظهار داشت: از دهیاران روستاهای شهرستان بروجرد درخواست می‌کنیم با رصد مشکلات جاده‌ای روستای خود، راه و شهرسازی را در تأمین امنیت محورهای مواصلاتی یاری رسانند.

وی گفت: روستائیان با کمبودهای موجود در حوزه راه روستای خود آشنایی بیشتری دارند و می‌توانند در این زمینه کمک زیادی به منظور شناسایی نقاط حادثه‌خیز محورهای روستای خود انجام دهند.

رئیس اداره راه و شهرسازی بروجرد با بیان این‌که برای نصب علائم راهنمایی و رانندگی در محورهای مواصلاتی روستایی در این شهرستان به یک میلیارد و 500 میلیون تومان اعتبار نیاز است، بیان کرد: امکانات و اعتبارات ناکافی در این زمینه نمی‌تواند به تنهایی ایمنی راه‌های روستایی را تأمین کند، بنابراین لازم است با مشارکت دهیاران و ادارات مرتبط نسبت به رفع نواقص محورهای مواصلاتی روستایی در بروجرد اقدام شود.

انتهای پیام/ع
 

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon