۹۷۴ میلیارد ریال سهام در تالار بورس تبریز خرید و فروش شد

974 میلیارد ریال سهام در تالار بورس تبریز خرید و فروش شد

خبرگزاری تسنیم: مدیرعامل بورس منطقه‌ای آذربایجان شرقی از خرید و فروش ۹۷۴ میلیارد ریال سهام در تالار بورس تبریز خبر داد.

محمد امین عابدینی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در تبریز، اظهار داشت: ارزش خرید سهام در تیرماه 541 میلیارد ریال و ارزش فروش سهام در این مدت 433 میلیارد ریال بود که فروش، 56 درصد و خرید، 44 درصد از ارزش کل معاملات را به خود اختصاص داده بود.

وی شاخص تالار بورس تبریز در 31 تیر ماه را 67 هزار و 644 واحد عنوان کرد و گفت: این شاخص در 31 خرداد ماه 63 هزار و 810 واحد بود که نزدیک به 4 هزار واحد رشد داشته است.

مدیر عامل بورس منطقه‌ای آذربایجان شرقی، با اشاره به اینکه حدود 130 کارگزار در تالار بورس تبریز فعال هستند، افزود: 46 ایستگاه معاملاتی در استان داریم که 35 ایستگاه در تبریز، 2 ایستگاه معاملاتی در مراغه و مرند و 9 تالار اختصاصی، خرید و فروش سهام را انجام می‌دهند.

عابدینی با بیان اینکه در کل کشور بیش از 7 میلیون نفر کد معاملاتی بورس و فرابورس را دارند، افزود: در آذربایجان شرقی از ابتدای سال 82 تا آخر سال 93 حدود 53 هزار کد معاملاتی صادر شده است که از ابتدای سال جاری 1737 کد معاملاتی جدید افزوده شد و 415 کد فقط در تیرماه برای مشتریان جدید بازار سرمایه تبریز ثبت شد.

وی کل شرکت‌های پذیرفته شده از آذربایجان شرقی در بورس و فرابورس را 17 شرکت عنوان کرد و گفت: 13 شرکت از این تعداد در بورس و 4 شرکت در فرابورس پذیرفته شده‌اند.

مدیر عامل بورس منطقه‌ای آذربایجان شرقی، تالار بورس تبریز را بعد از مشهد، دومین تالار بورس استانی دانست و افزود: تالار تبریز از لحاظ وسعت، بزرگترین تالار کشور است و این در حالی است که تالارهای کشور به دفاتر منطقه‌ای تبدیل می‌شوند.

وی از افتتاح تالار جلفا به عنوان طرح توسعه بورس منطقه‌ای آذربایجان شرقی خبر داد و افزود: تلاش می‌کنیم از ظرفیت منطقه آزاد ارس در جلفا برای دسترسی راحت‌تر سرمایه‌گذاران به بازار سرمایه استفاده کنیم.

عابدینی ادامه داد: در برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته برای تسهیل خرید و فروش سهام، افزایش کارگزاران و توسعه خدمات جدید آنلاین مهمترین اولویت این دفتر است.

انتهای پیام/ آ

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon