عبدی: برانکو برای بستن پرسپولیس ۳ ماه فرصت داشت

عبدی: برانکو برای بستن پرسپولیس 3 ماه فرصت داشت

خبرگزاری تسنیم: عضو هیئت مدیره و سخنگوی باشگاه پرسپولیس گفت: برانکو به این دلیل فصل گذشته سرمربی پرسپولیس شد که تیم خوبی برای این فصل ببندد.

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم، لیست پرسپولیس با پیوستن ایمان صادقی به این تیم تقریباً تکمیل شد و فقط یک جای خالی در لیست بزرگسالان این تیم وجود دارد که آن هم برای جذب یک مهاجم خارجی در نظر گرفته شده است. فصل نقل‌وانتقالات برای باشگاه پرسپولیس بسیار پرهیاهو و حاشیه‌ساز دنبال شد و دلیل اصلی آن هم عدم حضور بعضی از بازیکنان شاخص در لیست خرید برانکو و دخالت‌هایی بود که گفته می‌شود در کار این مربی صورت گرفته است.

حسین عبدی، عضو هیئت مدیره و سخنگوی باشگاه پرسپولیس در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم در خصوص تمامی ابهامات پیرامون این قضیه و مسائل دیگر به سوالات مطرح شده پاسخ داد که مشروح آن در زیر می‌آید:

تسنیم: به نظر می‌آید فصل نقل‌وانتقالات برای باشگاه پرسپولیس در نهایت تمام شد.

بله ما فقط یک جای خالی در لیست‌مان داریم که آن را هم برای جذب بازیکن آزاد خارجی و شاید هم بازیکن آزاد داخلی، در نظر گرفته‌ایم.

تسنیم: فیلم چند بازیکن خارجی به باشگاه پرسپولیس رسیده است تا از بین آنها یک بازیکن انتخاب شود؟

این فیلم‌ها در اختیار طاهری قرار می‌گیرد. کلاً بحث‌های اینچنینی بین سرمربی تیم و سرپرست باشگاه مطرح می‌شود.

تسنیم: این درست است که می‌گویند شما این‌روزها کمتر با برانکو جلسه می‌گذارید که حرف‌وحدیثی در خصوص آن به وجود نیاید؟

بحث این حرف‌ها نیست. مسئله نقل‌وانتقالات تیم مربوط به افراد دیگری می‌شود و چنانچه نیازی به بحث فنی باشد، جلسات فنی در باشگاه برگزار می‌کنیم.

تسنیم: پرسپولیس در فصل نقل‌وانتقالات توسط چند نفر از جمله مسئولان باشگاه و اعضای کادر فنی این تیم بسته شد. آیا غیر از این است؟

پرسپولیس توسط یک نفر و آن هم سرمربی‌اش در فصل نقل‌وانتقالات یارگیری کرد. در حقیقت برانکو سه ماه زودتر سرمربی پرسپولیس شد که از تیمش شناخت پیدا کرده و لیست خرید خود را با کمک دستیارانش آماده کند. شاید در بعضی زمینه‌ها بین طاهری و برانکو تعامل به وجود آمد، اما در نهایت تیم توسط سرمربی‌اش بسته شد.

در تیم ما مسئول فنی یک نفر است و حتی جذب بازیکنان امید و زیر 23 سال هم به عهده خود برانکو بود. وقتی مربی سه ماه قبل از اتمام فصل هدایت تیمی را برعهده می‌گیرد و قرارداد فصل بعدش را هم می‌بندد به این معناست که فصل جدید برای او از ابتدای همان سه ماه پیش آغاز شده است. هر مربی حرفه‌ای در این شرایط می‌تواند تیمش را خیلی خوب برای فصل بعد آماده کند.

تسنیم: در این میان وظیفه کمیته نقل‌وانتقالات باشگاه چه بود؟

کمیته نقل‌وانتقالات را باشگاه‌هایی داشتند که سرمربی‌شان را دیر انتخاب کردند و به همین خاطر لازم بود کمیته‌ای در این باشگاه‌ها تشکیل شود تا به سرمربی تیم در بستن تیمش کمک کند، اما در پرسپولیس شرایط کاملاً متفاوت بود. هدف اصلی از آوردن برانکو در اواخر فصل گذشته این بود که با شناخت کامل از فوتبال ایران تیمش را برای فصل جدید آماده کند و با توجه به فرصت سه ماهه‌ای که برانکو و دستیارانش برای بستن تیم داشتند، دیگر نیازی به تشکیل کمیته نقل‌وانتقالات در باشگاه نبود.

تسنیم: با این شرایط باشگاه پرسپولیس نیازی به کمیته فنی هم نخواهد داشت؟

بحث کمیته فنی فرق می‌کند. در هیئت مدیره باشگاه تصویب شده است که هر فردی به عنوان مدیرعامل باشگاه انتخاب می‌شود، کمیته فنی تشکیل شده و بر امور فنی تیم نظارت کند. البته ما در نظر داریم در برگزاری جلسات کمیته فنی از دوستان پیشکسوت و کارشناسان مختلف دعوت کنیم تا نظرات خود را در خصوص عملکرد تیم در مسابقات لیگ مطرح کنند. حتی یکی از اعضای کادر فنی نیز گزارش‌هایی از تمرینات و بازی‌های تیم به کمیته فنی ارائه خواهد کرد.

تسنیم: کمیته فنی باشگاه پرسپولیس از چه زمانی آغاز به کار خواهد کرد؟

این کمیته از فردا و پس از اتمام زمان نقل‌وانتقالات کارش را شروع می‌کند و ما بر حسب نیاز‌ جلسات‌مان را برگزار می‌کنیم. ممکن است نیاز باشد هر روز یا یک روز در میان جلسه بگذاریم و شاید هم نیاز باشد در ماه و یا هفته‌ای یک بار این اتفاق رخ دهد.

تسنیم: چرا در معرفی اسپانسر باشگاه پرسپولیس تا این حد تأخیر به وجود آمد؟

در انتخاب اسپانسر در کش‌وقوس هستیم و به زودی به نتیجه نهایی خواهیم رسید. البته اقدامات نهایی در این زمینه بر عهده سرپرست باشگاه است، چرا که صحبت‌های لازم در این خصوص در هیئت مدیره مطرح شد.

تسنیم: قرار بود باشگاه پرسپولیس لیست خرید برانکو را منتشر کند، آیا این اتفاق رخ خواهد داد؟

اگر سرپرست باشگاه نیاز بداند، حتماً این اتفاق رخ خواهد داد. خوشبختانه به صورت مکتوب همه چیز در باشگاه پرسپولیس موجود است و سرپرست باشگاه 90 درصد نفرات موجود در لیست برانکو را جذب کرده است. فکر کنم جذب 90 درصد بازیکنان مدنظر کادر فنی بدین معناست که باشگاه در فصل نقل‌وانتقالات موفق عمل کرده است.

تسنیم: محمد نوری مدعی شده است که مسئولان باشگاه پرسپولیس در تمدید قرارداد او تعلل کرده‌اند و این مسئله دلیل اصلی جدایی‌اش از این تیم بوده است...

در این مورد سرپرست باشگاه بهتر می‌تواند نظر دهد. تا آنجا که من می‌دانم طاهری در جذب بازیکنان مدنظر برانکو تعلل نکرد. من از بازیکنی نام نمی‌برم، اما فقط دو بازیکن مدنظر برانکو جذب نشدند که یکی از آنها تصمیم گرفت از تیم خود جدا شده و  برای ادامه فوتبالش راهی قطر شود و دیگری هم با باشگاه خود تمدید قرارداد کرد.

تسنیم: باشگاه پرسپولیس در فصل نقل‌وانتقالات نسبت به فصل قبل بیشتر هزینه کرد یا کمتر؟

برخی از قرارداد‌ها از قبل بسته شده بود. نظیر قراردادهای اعضای کادر فنی و چند بازیکن از جمله مایکل اومانیا که نمی‌شد دخل و تصرفی در آنها داشته باشیم. در زمینه جذب بازیکنان جدید هم باشگاه سعی کرد به هر بازیکنی هر قدر که در بازار نقل‌وانتقالات قیمت اوست، پول بدهد. با توجه به این مسئله، رقم‌ها بالا و پایین بود، اما در کل به طور معقول هزینه شد.

تسنیم: آیا بودجه باشگاه برای فصل آینده مشخص شده است؟

ما برای تعین بودجه باید بدهی‌های گذشته، مسائل جاری و درآمد‌هایی را که در آینده باشگاه می‌تواند داشته باشد، مورد ارزیابی قرار دهیم. به زودی به بودجه‌ای که واقعاً مورد نیاز باشگاه خواهد بود، خواهیم رسید.

تسنیم: پرونده‌‌های شکایتی باشگاه به کجا کشید؟

در یکی از این پرونده‌ها که مربوط به ممدوتال بود با رأی نهایی فیفا مواجه شده‌ بودیم و دیگر امکان دفاع وجود نداشت. با توجه به این قضیه در هیئت مدیره تصویب شد که طلب این بازیکن پرداخت شود. پرونده‌های دیگر نیز همچنان در جریان هستند و سرپرست باشگاه پیگیر آنها خواهد بود.

تسنیم: گفته می‌شود شما سخت پیگیر مطالبات خود از باشگاه پرسپولیس هستید و شرط‌وشروطی هم برای باشگاه گذاشته‌اید. آیا واقعاً این‌طور است؟

آنهایی که این مسائل را مطرح می‌کنند، متأسفانه اطلاعات کافی ندارند. واقعیت این است که مربیان قبل و بعد از ما در پرسپولیس تمام حق‌وحقوق خود را از باشگاه به طور کامل دریافت کرده‌اند، اما ما فقط 10 درصد پول‌مان را گرفته‌ایم. مطمئناً این عادلانه نیست، مخصوصاً اینکه ما تا روز آخری که در کادر فنی حضور داشتیم به بهترین شکل وظیفه خود را انجام دادیم و تیم را در صدر جدول مرحله گروهی لیگ قهرمانان تحویل کادر جدید دادیم. به هر حال بعد از مشخص شدن اسپانسر باشگاه یکی از برنامه‌های اصلی ما پرداخت حق‌وحقوق مربیان قبلی تیم خواهد بود.

انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار ورزشی
اخبار روز ورزشی
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon