دوره‌های آموزشی گفتمان دینی در تویسرکان برگزار شد


دوره‌های آموزشی گفتمان دینی در تویسرکان برگزار شد

خبرگزاری تسنیم: سرپرست تبلیغات اسلامی تویسرکان با اشاره به برگزاری دوره‌های آموزش گفتمان دینی در این‌شهرستان گفت: ۷۰۰ دانش آموز و دانشجوی تویسرکانی در این دوره‌ها شرکت کردند.

حجت‌الاسلام والمسلمین علی کاروند در گفت‌و‌گو با خبرنگار تسنیم در همدان، اظهار داشت: با همکاری و هماهنگی اداره آموزش و پرورش و مراکز آموزش عالی در شهرستان تویسرکان و با حضور استادان دانشگاه و حوزه علمیه بیش از 30 گفتمان دینی در مراکز آموزشی، مساجد، هیئات مذهبی و کانونهای فرهنگی و انجمن‌های اسلامی این شهرستان برگزار شده است.

سرپرست تبلیغات اسلامی شهرستان تویسرکان با اشاره به حضور 700 دانش آموز، دانشجو و طلاب علوم دینی در این گفتمان ها، افزود: جوان و حجاب، حجاب از دیدگاه اسلام، امر به معروف و نهی از منکر، گفتمان‌های انقلاب، نماز، اخلاق اسلامی، خانواده، احکام جوانان، و مسائل سیاسی و اجتماعی و سلسله گفتمانهای سبک زندگی اسلامی از موضوعات گفتمان‌های برگزار شده است.

وی بیان کرد: پاسخگویی به شبهات و سؤالات دانش‌آموزان و دانشجویان در زمینه مسائل اعتقادی، فرهنگی و اجتماعی، کمک به رشد و ترویج فضایل اخلاقی، تقویت هویت دینی و فرهنگی در نسل جوان و مقابله با تهاجم فرهنگی و آسیب‌های اجتماعی از مهمترین اهداف برگزاری گفتمان‌های دینی در سال 94 است.

حجت‌الاسلام والمسلمین علی کاروند تصریح کرد: این تعداد گفتمان دینی در مراکز آموزشی، مساجد، هیئات مذهبی و کانون‌های فرهنگی شهرهای تویسرکان، فرسفج و سرکان و مراکز دهستانهای هفتگانه این شهرستان با همکاری آموزش‌و‌پرورش، دانشگاه آزاد اسلامی واحد تویسرکان و روحانیان شبکه تبلیغ اداره تبلیغات اسلامی تویسرکان برگزار شد.

300 نفر از کارگاه‌های آموزش عمومی و تخصصی تبلیغات اسلامی تویسرکان بهره‌مند شدند

سرپرست تبلیغات اسلامی تویسرکان گفت: 300 نفراز فعالان تشکل‌های دینی این شهرستان از کارگاه‌ها‌ی آموزش عمومی و تخصصی پارسال اداره تبلیغات اسلامی تویسرکان بهره‌مند شدند.

حجت‌الاسلام والمسلمین کاروند اظهار داشت: پارسال دوره‌های آموزشی شامل 10 دوره آموزشی رزق حلال ویژه اصناف با همکاری اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان تویسرکان، دوره آموزشی مبلغات سنتی، یک دوره آموزش فرق و مذاهب ویژه روحانیان طرح هجرت و مستقر و اعزام 10 نفر از مداحان به دوره تخصصی ویژه مداحان شاخص برگزار شد.

سرپرست تبلیغات اسلامی شهرستان تویسرکان افزود: همچنین دوره عمومی مداحی برای اعضای کانون مداحان و شاعران مذهبی، 2 دوره آموزش نحله‌های انحرافی ویژه روحانیان شبکه تبلیغ و ائمه جماعات مساجد، 4 دوره آموزش ترجمه و مفاهیم تخصصی قرآن کریم، کارگاه آموزش تخصصی مقابله با اعتیاد، کارگاه آموزش احکام ویژه بانوان، طرح 1448 تابستانی برای فرزندان عشایر، اعزام مبلغ ویژه مناطق طرح وفاق این شهرستان برگزار شد که بیش از 300 نفر از مخاطبین در این دوره‌ها شرکت کردند.

وی با تاکید بر تداوم این طرح‌ها در سال جدید، بیان کرد: در این دوره‌های برگزار شده مخاطبان مسئولان هیئات مذهبی اعم از برادران و خواهران و مبلغات سنتی و مداحان و ذاکران هل بیت(ع)، فرزندان عشایر، قرآن‌آموزان مراکز قرآنی و خانه‌های نور بخش‌های مرکزی و قلقلرود شهرستان تویسرکان بودند.

حجت‌الاسلام والمسلمین کاروند تصریح کرد: امید می‌رود در نیمه دوم  سال جاری با همکاری اداره کل تبلیغات اسلامی استان همدان در تخصیص اعتبارات لازم و به موقع در این زمینه دوره‌های بیشتری در این شهرستان بتوانیم برگزار کنیم.

انتهای پیام/ ی

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon