صنعت هتلداری ایران متناسب با تقاضا پیش نرفته است

صنعت هتلداری ایران متناسب با تقاضا پیش نرفته است

خبرگزاری تسنیم: در حالی که ایران دارای جاذبه های فرهنگی فراوانی است و هر روز گردشگران خارجی بیشتری به جذابیت های سفر به ایران پی می برند، بازار هتلداری این کشور نیازمند توسعه و ساخت اقامتگاه های جدید است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از پایگاه تخصصی هتلیرز، در حالی که ایران دارای جاذبه های فرهنگی فراوانی است و هر روز گردشگران خارجی بیشتری به جذابیت های سفر به ایران پی می برند، بازار هتلداری این کشور نیازمند توسعه و ساخت اقامتگاه های جدید است.
انتظار می رود توافق هسته ای و لغو تحریم ها موجب هجوم گردشگران خارجی به ایران شود.
تهران، در حال حاضر دارای تنها 96 هتل است، در حالی که شهری همچون دوبی دارای 657 اقامتگاه است. بر اساس آمارهای موسسه تاپ هتل پروجکتس، تنها 5 هتل جدید در ایران در حال ساخت هستند که همگی متعلق به هتل های زنجیره ای روتانا است. اما این وضعیت احتمالا به زودی تغییر خواهد کرد.
سال گذشته، تنها 4.8 میلیون گردشگر به ایران سفر کردند. بر اساس تحقیقات موسسه مشورتی تی آر آی تعداد اتاق های پر هتل های معتبر تهران 79 درصد بود و نرخ متوسط کرایه هر اتاق 108 دلار بود. درآمد حاصل از هر اتاق برای هتلداران 85 دلار بوده است.
کارشناسان صنعت هتلداری، اکنون پیش بینی می کنند که با افزایش سفر نمایندگان شرکت های مختلف و وزرای اقتصاد کشورها به ایران، میزان سفر به این کشور افزایش یابد. تقاضا برای هتل های مدرن بسیار بالاست.
بیشتر سفرهای گردشگری داخل کشور به انگیزه های مذهبی انجام می گیرد. اما این روزها گردشگران خارجی بیشتری که علاقمند به جاذبه های فرهنگی ایران هستند به این کشور سفر می کنند. ایران دارای 17 مکان ثبت شده در فهرست میراث جهانی یونسکو است. موسسه مشورتی هورواث اچ تی ال پیش بینی کرده که صنعت گردشگری این کشور شاهد رشد قابل توجهی باشد.
یک قطار مسافری جدید که بین تهران و بوداپست در رفت و آمد است، اخیرا شرایط یک سفر مجلل به ایران را برای علاقمندان فراهم ساخته است. هزینه این سفر 15 روزه برای هر نفر حدود 13 هزار یورو است.
انتهای پیام/ 169

پربیننده‌ترین اخبار اقتصادی
اخبار روز اقتصادی
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
بانک ایران زمین
بانک سرمایه