حسینی: شطرنج‌بازان زیر ۲۰ سال با هزینه شخصی به مسابقات جهانی اعزام می‌شوند

حسینی: شطرنج‌بازان زیر 20 سال با هزینه شخصی به مسابقات جهانی اعزام می‌شوند

خبرگزاری تسنیم: سرپرست فدراسیون شطرنج از اعزام سه شطرنج‌باز به مسابقات قهرمانی زیر ۲۰ سال جهان در روسیه خبر داد.

امیر حسینی در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم اظهار داشت: مسابقات شطرنج قهرمانی زیر 20 سال جهان بین روزهای 10 تا 25 شهریور در روسیه برگزار خواهد شد. از کشورمان نیز قرار است آقایان کوثری‌نیا و طباطبایی در بخش پسران و سارا سادات خادم‌الشریعه در بخش دختران به این رقابت‌ها اعزام شوند.

وی ادامه داد: قرار بود پویا ایدنی یکی از بهترین‌های شطرنج ایران نیز این تورنمنت حضور داشته باشد اما وی ترجیح داد که در مسابقات جام جهانی 2015 که باکو با حریفان رقابت کند و به همین دلیل نیز از اعزام به روسیه انصراف داد.

سرپرست فدراسیون در خصوص هزینه سفر به این مسابقات عنوان کرد: اگر ایدنی راهی این تورنمنت می‌شد، هزینه این حضور را فدراسیون پرداخت می‌کرد، چرا که او فرد منتخب ما برای اعزام بود. با توجه به اینکه مسابقات به صورت آزاد برگزار می‌شود، سه شطرنج‌باز اعزامی با هزینه شخصی به سمت روسیه خواهند رفت و ما فقط هماهنگی‌های لازم را انجام می‌دهیم.

حسینی با اعلام خبر اعزام تیم نوجوانان ایران به مسابقات رده سنی قهرمانی جهان خاطرنشان کرد: این تیم با 14 شطرنج‌باز، 5 مربی و البته چندین مربی شهرستانی روز یکشنبه آینده راهی کره‌جنوبی می شود. ما بسیار امیدواریم تا ملی‌پوشان نوجوان بتوانند نتایج مطلوبی بگیرند، چون آنها پتانسیل این کار را دارند.

وی با اشاره به گذشت سه ماه از دوران سرپرستی‌اش در فدراسیون شطرنج، درباره زمان برگزاری انتخابات ریاست این فدراسیون گفت: برای رسیدن به این هدف نیاز به ثبات برای برنامه‌ریزی وجود دارد. شطرنج پتانسیل بالایی برای موفقیت در ورزش ایران دارد و از زیر ساخت‌های خوبی نیز بهره می‌برد. امیدوارم شرایطی به شکلی رقم بخورد که شاهد برگزاری یک انتخابات مطلوب در زمان مورد نظر وزارت ورزش و جوانان باشیم.

سرپرست فدراسیون شطرنج در پایان درباره برگزاری سمپوزیوم «ورزش، شطرنج و مهارت‌های زندگی» در ارومیه اظهار داشت: این سمپوزیوم پس از توافقی که با اداره کل ورزش و جوانان استان آذربایجان غربی داشتیم، قرار است مهر ماه برگزار شود و فرصتی مناسب خواهد بود تا میان علاقه‌مندان، صاحب نظران و کارشناسان تبادل اطلاعات و تجربیات صورت بگیرد.

انتهای پیام/

 

پربیننده‌ترین اخبار ورزشی
اخبار روز ورزشی
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon