قیمت نفت کاهش یافت

قیمت نفت کاهش یافت

خبرگزاری تسنیم: قیمت نفت در جریان معاملات امروز ۲ سنت کاهش یافت و به ۵۴ دلار و ۶۰ سنت در هر بشکه رسید.

به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از رویترز، پس از رسیدن قیمت نهایی نفت به پایین ترین رقم ها از ماه مارس تاکنون در جلسه گذشته که ناشی از  افزایش نگرانی ها از فزونی عرضه از جانب آمریکا و عراق بود، قیمت نفت امروز نیز کاهش یافت. البته تضعیف ارزش دلار مانع از کاهش بیشتر قیمت شد.
سرمایه گذاران منتظر هستند تا ببینند نتیجه نشست این هفته فدرال رزرو آمریکا چه می شود. بانک مرکزی آمریکا روز سه شنبه نشست 2 روزه سیاست گذاری خود را آغاز می کند که می تواند منجر به افزایش نرخ بهره در ماه سپتامبر و تقویت ارزش دلار شود.
بر اساس این گزارش، قیمت هر بشکه نفت برنت برای تحویل در ماه سپتامبر پس از کاهش 65 سنتی در جلسه گذشته و رسیدن به رقم 54 دلار و 62 سنت که پایین ترین رقم نهایی از 19 مارس تاکنون بود، امروز 2 سنت دیگر افت کرد و به 54 دلار و 60 سنت رسید.
قیمت نفت خام آمریکا برای تحویل در ماه سپتامبر نیز پس از کاهش 31 سنتی در جلسه قبل و رسیدن به 48 دلار و 14 سنت که پایین ترین رقم نهایی از 31 مارس تاکنون بود، امروز 12 سنت کاهش یافت و به 48 دلار و 2 سنت رسید. قیمت نفت وست تگزاس اینترمدییت همچنین روز جمعه تا رقم 47 دلار و 72 سنت پایین آمد که پایین ترین قیمت میانه روز از اول آوریل تاکنون بود.
تولید کنندگان آمریکایی با افزودن 21 سکوی حفاری به سکوهای فعال خود در هفته گذشته، به نگرانی ها از فزونی عرضه افزودند.
این افزایش در فعالیت سکوهای حفاری به رغم کاهش 21 درصدی قیمت نفت خام آمریکا نسبت به رقم 61 دلاری اواسط ماه ژوئن اتفاق افتاده است.
در عراق، صادر کنندگان نفت از میادین جنوبی این کشور در مسیر ثبت رکوردی ماهانه هستند و بر اساس آمارهای بارگیری و یک منبع صنعتی، تا اینجای ماه جاری روزانه بیش از  3 میلیون بشکه در روز صادر کرده اند.
انتهای پیام/ 171

پربیننده‌ترین اخبار اقتصادی
اخبار روز اقتصادی
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
بانک ایران زمین
بانک سرمایه