سیار: عالم ادبیات عالم حاشیه‌سازی و رقابت‌های نابجا نیست

سیار: عالم ادبیات عالم حاشیه‌سازی و رقابت‌های نابجا نیست

خبرگزاری تسنیم: مدیر دفتر پژوهش مؤسسه شهرستان ادب گفت: کار در شهرستان ادب و به‌طور کلی فضای ادبیات و هنر تأکید بر دوستی و محبت در کار است. عالم ادبیات عالم حاشیه‌سازی و رقابت‌های نابجا نیست، عالم سلب نیست، عالم ایجاب است.

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم‌، روز گذشته از فعالان مؤسسه «شهرستان ادب» به‌عنوان برپاکنندگان و حاضران در یک حرکت فرهنگی اثرگذار در حوزه ادبیات در خبرگزاری تسنیم تجلیل به عمل آمد. در این مراسم اسماعیل امینی، مصطفی محدثی خراسانی و ناصر فیض به‌نمایندگی از جامعه شعری کشور به ارزیابی فعالیت‌های مؤسسه شهرستان ادب پرداختند. هم‌چنین علی‌محمد مؤدب مدیرعامل مؤسسه، محمدمهدی سیار مدیر دفتر پژوهش، علی‌اصغر عزتی پاک مدیر دفتر داستان، میلاد عرفان‌پور مدیر دفتر شعر، علی داوودی مدیر دفتر انتشارات و حسین نعمتی از فعالان ادبی و اعضای فرهنگی مؤسسه «شهرستان ادب» نیز سخنانی را درباره فعالیت‌های خود در این مؤسسه بیان کردند.

ما شاعرانه مدیریت می‌کنیم

محمدمهدی سیار، مدیر دفتر پژوهش این مؤسسه، نیز در این نشست با اشاره به فعالیت شهرستان ادب در فضای ادبی کشور گفت: ما مدیریت شاعرانه می‌کنیم. دوستان ما در شهرستان ادب، چه در حوزه شعر و چه در حوزه داستان، همان برخورد را با کار ادبی اجرایی دارند که با اثر ادبی، با کشف یک استعداد در شهرستان‌های دور به همان اندازه خوشحال می‌شوند که از کشف یک مضمون ناب برای شعرشان. عزتی پاک در داستان همان عشقی را که به گفتن و نوشتن دارد، به خواندن آثار دیگران و دیده شدن آنها دارد.

سیار ادامه داد: دوستان ما در شهرستان ادب با همان حسی که به کلمه و شعر داشتند و با همان وقت و قلب گذاشتنِ شبانه‌روزی که برای شعر و داستانشان می‌گذارند، در مؤسسه فعالند. در شهرستان ادب دوستانی مانند استاد محدثی خراسانی، چندین‌برابر وقتی که برای شعر خودشان می‌گذارند، برای آموزش علاقه‌مندان به شعر انرژی می‌گذارند. امیدوارم این برخورد شاعرانه و ادیبانه با کار اجرایی ادبی برای تمام کسانی که مجموعه‌های این‌چنینی را اداره می‌کنند و یا قرار است که وارد این کار شوند، بماند و بسط پیدا کند. این دست ایثارها به تمامی فضای ادبی کشور کمک خواهد کرد.

پرهیز از سیاست‌زدگی در کار ادبی و فرهنگ امری جدی است

سیار در ادامه به روند کاری رسانه‌ها و نوع رویکرد آنها به حوزه فرهنگ و ادب اشاره کرد و گفت: پرهیز از سیاست‌زدگی در کار ادبی و فرهنگ امری جدی است. خبر امروز عجین با عالم سیاست است و سیاست همه چیز را مثل آبی که به اسفنج نفوذ می‌کند، تسخیر می‌کند. ما از ابتدا با تسخیر همه چیز از سیاست مبارزه می‌کنیم و بر اهمیت ادبیات بما هو ادبیات تأکید داریم و امیدواریم این در بازتاب رسانه‌ای کارهای ما نیز لحاظ شود.

مدیر دفتر پژوهش با بیان اینکه ادبیات فضای دوستی است، ادامه داد: کار در شهرستان ادب و به‌طور کلی فضای ادبیات و هنر، تأکید بر دوستی و محبت در کار است. این به‌معنای کوتاه آمدن از آنچه درست می‌پنداریم، نیست. عالم ادبیات، عالم حاشیه‌سازی و رقابت‌های نابجا نیست، عالم سلب نیست، عالم ایجاب است.

انتهای پیام/*

پربیننده‌ترین اخبار فرهنگی
اخبار روز فرهنگی
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
triboon
گوشتیران
رایتل
مادیران