شرکت‌های اقماری سازمان بنادر بلای جان حمل‌ونقل دریایی شدند

شرکت‌های اقماری سازمان بنادر بلای جان حمل‌ونقل دریایی شدند

خبرگزاری تسنیم: مدیرعامل شرکت کشتیرانی دریای خزر با انتقاد از عملکرد سازمان بنادر و دریانوردی در اعمال تعرفه‌های بالای بندری، گفت: شرکت‌های اقماری این سازمان بلای جان شرکت‌های بخش خصوصی در حوزه دریا شده‌اند.

علی‌اکبر غنجی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم با انتقاد از دریافت تعرفه‌های بالا در بنادر شمالی کشور اظهار کرد: در حال حاضر تعرفه‌های بسیار بالایی در مقایسه با سایر کشورهای حاشیه دریایی خزر از شرکت‌های حمل‌ونقل دریایی دریافت می‌شود که این مسئله فعالیت شرکت‌ها را با اختلال مواجه کرده است.

وی با بیان این‌که تعرفه‌ و هزینه‌ها در بنادر حدود 30 درصد از بنادر خارجی گرانتر است، گفت: از سوی دیگر سوخت شناورها هم 40 درصد از هزینه‌ها ما را شامل می‌شود و این مسئله بار مضاعفی را به شرکت‌های حمل‌ونقل دریایی تحمیل می‌کند.

وی با بیان این‌که سازمان‌های دولتی باید از اقتصاد خارج شوند، افزود: بارها و بارها در رابطه با موضوع تعرفه بالای بندری با مسئولان سازمان بنادر و دریانوردی صحبت کرده‌ایم، اما آنها فقط می‌گویند "شما نمی‌دانید."

وی تاکید کرد: بازنشستگان سازمان بنادر و دریانوردی شرکت‌های متعدد اقماری را تشکیل داده‌اند و در شرایط بسیار نابرابر با بخش خصوصی رقابت می‌کنند. واقعیت آن است که دولت نباید با مردم و بخش خصوصی رقابت کند، چراکه در این صورت اقتصاد کشور به خطر می‌افتد.

مدیرعامل کشتیرانی دریای خزر با تاکید بر این‌که سازمان بنادر و دریانوردی رقیب بخش خصوصی است و به‌عنوان یک بنگاه اقتصادی عمل می‌کند، اظهار کرد: این سازمان با بخش خصوصی به‌صورت ناعادلانه ای وارد رقابت می‌شود و برایش مهم نیست که کالای این بخش در بنادر توقف داشته باشد چون عوارض آنرا می‌گیرد و این به نفع آنهاست.

انتهای پیام/

اخبار روز اقتصادی
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
بانک ایران زمین
بانک سرمایه