بیش از ۷۳۰ کیلوگرم انواع مواد مخدر در استان زنجان کشف شد


بیش از 730 کیلوگرم انواع مواد مخدر در استان زنجان کشف شد

خبرگزاری تسنیم: رئیس پلیس مبارزه با مواد‌مخدر استان زنجان با اشاره به میزان کشف مواد در ۴ ماهه امسال گفت: بیش از ۷۳۰ کیلوگرم انواع مواد‌مخدر در ۴ ماهه امسال در زنجان کشف شده است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم در زنجان، مختار شیرمحمدی امروز در نشست با خبرنگاران با بیان اینکه میزان کشفیات مواد‌مخدر صنعتی و سنتی در ابتدای سال تاکنون با افزایش 85 درصدی نسبت به مدت مشابه سال گذشته همراه بوده است، اظهار داشت: در مجموع 4 ماهه امسال 530 کیلوگرم مواد‌مخدر صنعتی و سنتی در زنجان کشف شده است.

وی عنوان کرد: بیش از 200 کیلوگرم پیش‌ساز شیشه در 4 ماهه امسال در زنجان کشف شده که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته با افزایش بیش از یک و نیم برابری نسبت به مدت مشابه سال گذشته همراه بوده است.

رئیس پلیس مبارزه با مواد‌مخدر استان زنجان به کاهش 4 درصدی تعداد دستگیرشدگان از ابتدای سال تاکنون اشاره کرد و افزود: این دستگیر‌شدگان شامل عناصر اصلی، توزیع‌کننده، خرده‌فروش و باندهایی که به مراجع قضایی معرفی شده‌اند، است.

وی با اشاره به اینکه در 4 ماهه امسال 8 باند توسط پلیس مبارزه با مواد‌مخدر استان شناسایی و متلاشی شده است، ابراز کرد: 195 دستگاه انواع خودرو نیز در این مدت توقیف شده که با افزایش 5 درصدی نسبت به مدت مشابه سال گذشته مواجه بوده است.

شیرمحمدی به طرح‌های اجرایی شده در 4 ماهه امسال توسط پلیس مبارزه با مواد‌مخدر استان اشاره کرد و یادآور شد: طرح‌های اجرایی شده در زنجان در 34 مرحله انجام که با افزایش 17 درصدی نسبت به مدت مشابه همراه بوده است.

وی با بیان اینکه از میزان کشفیات مواد‌مخدر انجام شده در زنجان 6 کیلوگرم مربوط به ماده مخدر شیشه، 4 کیلوگرم هروئین، بیش از 126 کیلوگرم حشیش، 317 کیلوگرم تریاک، 76 کیلوگرم شیره بوده است، بیان کرد: بیشترین میزان این کشفیات در شهرستان زنجان و مسیر مواصلاتی قزوین، خرمدره - ابهر انجام شده است.

رئیس پلیس مبارزه با مواد‌مخدر استان زنجان با تاکید بر اینکه در 4 ماهه امسال 65 مرحله عملیات در بخش موارد ویژه انجام شده است که با افزایش 4 درصدی نسبت به مدت مشابه همراه بوده تصریح کرد: این در حالی است که در مدت مشابه سال گذشته این میزان 57 مورد بوده است.

وی به تعداد دستگیرشدگان غیربومی در استان که از عناصر اصلی باندها و غیره بودند اشاره و خاطرنشان کرد: در 4 ماهه امسال 25 نفر غیربومی در استان زنجان دستگیر شده‌اند.

اتخاذ برنامه ویژه برای روستاها در امر مبارزه با مواد‌مخدر

شیرمحمدی با بیان اینکه برنامه ویژه‌ای برای مناطق روستایی در امر مقابله و مبارزه با مواد‌مخدر در استان وجود دارد، بیان کرد: این برنامه‌ها از ماه رمضان امسال در مناطق روستایی انجام شده و در راستای اجرای عملیات‌ها در این مناطق یک محموله 15 کیلوگرمی و 22 کیلوگرمی کشف شد.

وی به اهمیت همکاری و مشارکت مردم با پلیس مواد‌مخدر استان در امر مبارزه با مواد اشاره کرد و یادآور شد: این امر در مناطق روستایی از اهمیت خاصی برخوردار بوده و همکاری مردم با پلیس باید بیش از پیش نمود داشته باشد.

رئیس پلیس مبارزه با مواد‌مخدر استان زنجان به تعداد عملیات‌های مشترک با استان‌های دیگر اشاره کرد و افزود: 4 مرحله عملیات مشترک با استانهای همجوار در 4 ماهه امسال انجام شده است.

وی با اشاره به اینکه در مجموع بیش از 380 کیلوگرم در راستای انجام عملیات‌های مشترک با استان‌های دیگر کشف شده است، افزود: 180 کیلوگرم آن مربوط به استان زنجان است.

شیرمحمدی با بیان اینکه از این میزان 100 کیلوگرم حشیش و بقیه ماده مخدر تریاک بوده است، تصریح کرد: 11 نفر در راستای اجرای عملیات‌های مشترک 11 نفر دستگیر شدند.

وی به همکاری پلیس افتخاری در بخش مبارزه با مواد‌مخدر اشاره کرد و گفت: از آنجایی که پلیس مبارزه با مواد‌مخدر به صورت تخصصی انجام وظیفه می‌کنند نمی‌توان از پلیس‌های افتخاری در همه بخش‌ها استفاده و بیشتر در بخش جمع‌آوری معتادان از همکاری آنان استفاده می‌شود.

انتهای پیام/ ب

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon