آیت‌الله مجتهدشبستری: اصل مترقی «ولایت فقیه» قرن‌ها مهجور مانده بود

آیت‌الله مجتهدشبستری: اصل مترقی «ولایت فقیه» قرن‌ها مهجور مانده بود

خبرگزاری تسنیم: نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان شرقی گفت: اصل مترقی «ولایت فقیه» قرن‌ها مهجور مانده بود اما به‌وسیله انقلاب اسلامی احیا شد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از تبریز، آیت‌الله محسن مجتهد‌ شبستری ظهر امروز در همایش گرامیداشت سالروز سفر مقام معظم رهبری به آذربایجان شرقی، موهبت جمهوری اسلامی و ولایت فقیه را برای کشور بسیار ارزشمند دانست و اظهار داشت: این موهبت به‌برکت انفاس قدسی امام خمینی(ره)، پشتیبانی مردم و ایثار رزمندگان اسلام به‌دست آمده است.

وی با اشاره به اینکه اصل نعمت «ولایت فقیه» قرن‌ها در لابه‌لای کتاب‌ها مهجور مانده بود، تصریح کرد: اصل ولایت فقیه به‌وسیله امام(ره) و انقلاب اسلامی تحقق یافت که علاوه بر ادله عقلی و نقلی، مردم برکات فراوان آن را لمس کرده‌اند.

نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان شرقی، با اشاره به اینکه کمیسیون اصل 111 مجلس خبرگان رهبری مهمترین کمیسیون این مجلس است، گفت: در این کمیسیون که به بررسی ماهانه تداوم شرایط رهبری می‌پردازیم، خدا را گواه می‌گیرم علاوه بر احراز تداوم شرایط رهبری توسط مقام معظم رهبری، سال به سال پی به شخصیت والای وی می‌بریم، تجلی بیشتر صفات مدیریت، مدبری، شجاعت و عدالت وغیره را در ایشان شاهد هستیم.

وی تأکید کرد: در سال‌های گذشته همواره به‌خوبی به بهترین انتخاب بودن ایشان پی برده‌ایم و این موضوع را همیشه در مجلس خبرگان متذکر می‌شویم.

آیت‌الله شبستری، ضمن اشاره به تدابیر هوشمندانه مقام معظم رهبری در بحران‌ها ادامه داد: در بحران‌های داخلی، از قتل‌های زنجیره‌ای گرفته تا فتنه 88 که هرکدام می‌توانست کشوری را متلاشی کند، با مدیریت هوشمندانه رهبری شاهد ثبات کشور بوده‌ایم.

نماینده مجلس خبرگان رهبری، به بحران‌ها و توطئه‌های خارجی دشمنان، از ترک سفرای کشورهای اروپایی تا مذاکرات هسته‌ای اشاره کرد و افزود: در این شرایط، کشور نه‌تنها متزلزل نشد، بلکه ثبات بیشتری یافت و با این اوصاف، ملت و دولت باید قدردان باشیم و در عمل از رهنمودهای ایشان اطاعت کنیم.

وی در خاتمه به علاقه مقام معظم رهبری نسبت به مردم آذربایجان اشاره کرد و گفت: مردم آذربایجان به‌خاطر سوابق درخشان و حضور در صحنه در مواقع حساس، همیشه مورد لطف ایشان قرار گرفته‌اند و هرساله در 29 بهمن برای تجدید بیعت با ایشان شرف‌یاب می‌شویم.

انتهای پیام/آ*

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon