تولید فرش دستبافت در زنجان، «تقاضا محور» باشد


تولید فرش دستبافت در زنجان، «تقاضا محور» باشد

خبرگزاری تسنیم: رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان گفت: به منظور رونق بازار، بافندگی فرش دستبافت در زنجان، «تقاضا محور» باشد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از زنجان، ناصر فغفوری امروز در جلسه مجمع سالانه اتحادیه فرش دستبافت با بیان اینکه فرشبافی تلفیقی از هنر و صنعت است، اظهار داشت: معتقدم با برنامه‌ریزی منسجم و دقیق می‌توان صنعت فرش دست بافت را به جایگاه واقعی خود رساند.

وی ضمن تاکید بر اجرای 3 محور مدنظر دولت مبنی بر رونق اقتصادی، پایداری اقتصادی و توسعه صادرات غیرنفتی تصریح کرد: با تدوین برنامه‌های مدون و حساب شده در زمینه صنعت فرشبافی می‌توان گام مهمی در زمینه صادرات غیرنفتی برداشت.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان با اشاره به مصوبات کمیسیون نظارت در تامین مواد اولیه مرغوب و تلاش‌های انجام گرفته در این زمینه ابراز کرد: به نظر من بافندگان فرش، تمامی تلاش خود را به هنگام بافت این کالای ارزشمند بکار می‌گیرند و ما موظفیم که در تامین مواد اولیه مرغوب اقدامات قابل ملاحظه‌ای انجام دهیم.

وی بر توجه به بازاریابی و شناخت بازارهای هدف از جمله اطلاع از سلیقه و نیاز مشتری برای عرضه فرش دستبافت تاکید کرد و گفت: به منظور رونق بازار بافندگی فرش دستبافت در زنجان، «تقاضا محور» باشد.

فغفوری با اشاره به شناسایی محل مناسب برای فعالیت نمایشگاه فرش خاطرنشان کرد: نمایشگاه دائمی فرش و فرشبافی در استان زنجان ایجاد می‌شود.

وی با بیان اینکه بحث شناسنامه دار کردن فرش‌ها از جمله برنامه‌های مسئولان ذیربط است، ابراز کرد: تلاش می‌کنیم تا با برگزاری کارگاه‌های آموزشی، نمایشگاه‌ دائمی و شناسنامه دار کردن فرش‌ها وضعیت بازار این کالا را ساماندهی کنیم.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان اظهار داشت: مقرر شده است تا پایان سال 94 بخشی از اقدامات مربوط به ساماندهی فرش دستبافت استان زنجان اجرایی شود.

انتهای پیام/ ب

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon