سایت‌های همسریابی مورد تأیید نیستند

سایت‌های همسریابی مورد تأیید نیستند

خبرگزاری تسنیم: دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور گفت: سایت‌های همسریابی به‌طور مطلق مورد تأیید این شورا نیستند، البته جلساتی را با برخی از این سایت‌ها برگزار کردیم.

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم، حجةالاسلام والمسلمین حسین شاهمرادی‌ در نشست خبری درباره راه‌اندازی سایت همسان‌گزینی تا همسری اظهار داشت: برخی از سایت‌های همسریابی قابلیت و صلاحیت لازم را ندارند و برخی دیگر عیب‌های زیادی دارند اما بعضی از این سایت‌ها ممکن است قابل اعتنا باشند.

وی با بیان "ابتدا باید شیوه‌نامه سایت‌های همسریابی را تدوین کنیم" اظهار کرد: پس از تدوین این شیوه‌نامه، از فعالیت سایت‌های غیرمجاز ممانعت می‌شود مگر آن که خود را با معیارهای شیوه‌نامه تطبیق دهند. البته هنوز زمان دقیق تدوین این شیوه‌نامه مشخص نیست.

وی ادامه داد: یکی از سایت‌های بسیار خوب تبیان است و یکی از کارهای قابل تقدیر این مؤسسه راه‌اندازی سامانه همسان‌گزینی تا همسری است که این سامانه نقش واسطه‌گری را دارد و در سه عرصه اجتماعی، آموزش و مشاوره فعالیت می‌کند و اقدامات آن از نظرعلمی و دینی قابل قبول است.

دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور با بیان اینکه واسطه‌گری در ازدواج موضوع مهمی است، افزود: واسطه‌گری در ازدواج هم در آموزه‌های دینی و اسلامی و هم در باورهای خوب فرهنگی ایرانیان وجود داشته اما در حال کم‌رنگ بودن بود. در این شرایط مؤسسه تبیان تلاش کرد تا با راه‌اندازی سایت همسان‌گزینی تا همسری به این سنت بپردازد و شورای فرهنگ عمومی نیز از این کار تقدیر می‌کند.

شاهمرادی ابراز امیدواری کرد که شورای فرهنگ عمومی در استان‌ها بتواند کمک‌های خوبی به سایت همسان‌گزینی تا همسری بدهد.

دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور عنوان کرد: این شورا در همه استان‌ها در بالاترین سطح قرار دارد؛ چرا که رییس آن نماینده ولی فقیه و امام جمعه استان است. در این شرایط اگر قرار باشد اقدام فرهنگی در هر استان نهادینه شود شورای فرهنگ عمومی باید به‌طور منظم به آن بپردازد.

وی با بیان این که خانواده یکی از مباحثی است که شورای فرهنگ عمومی به آن می‌پردازد، اظهار کرد: انتظار داریم که بخش خصوصی و سازمان‌های مردم‌نهاد نیز به امر ازدواج بپردازند. اگر اقدامات این بخش‌ها با موازین قانونی و اسلامی همخوانی داشته باشد از آن حمایت می‌کنیم. حمایت ما در استان‌ها باعث رشد و نمو این امر خداپسندانه می‌شود.

شاهمرادی اضافه کرد: می‌توانیم با ایجاد ارتباط بین‌دستگاهی در زمینه ازدواج فعالیت کنیم. وجود افراد مناسب و واسطه‌های خوب و خیّر در موفقیت سایت همسان‌گزینی تا همسری نقش زیادی دارد. اگر این واسطه‌ها به‌خوبی شکل بگیرند خانواده‌ها می‌توانند به آنان اعتماد کنند.

دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور با اشاره به آمار بالای طلاق در کشور، افزود: بسیاری از طلاق‌ها سزاوار نظام نیست و در سال‌های اول ازدواج رخ می‌دهد؛ چرا که زوجین همراهی و سازگاری با یکدیگر ندارند. اگر از قبل درباره این موضوع تدبیر شده بود اکنون شاهد آمار یک طلاق از هر ازدواج نبودیم.

انتهای پیام/*

پربیننده‌ترین اخبار اجتماعی
اخبار روز اجتماعی
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon