سرانه فضاهای ورزشی بروجرد افزایش یابد


سرانه فضاهای ورزشی بروجرد افزایش یابد

خبرگزاری تسنیم: رئیس اداره ورزش و جوانان بروجرد گفت: شهرستان بروجرد با کمبود فضاهای ورزشی مواجه است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بروجرد، محمود ترابی عصر امروز در جمع خبرنگاران این شهرستان اظهار داشت: با اشاره به اینکه میانگین سرانه فضاهای ورزشی برای هرنفر در کشور 80 سانتی متر است که این میزان در حال حاضر در شهرستان بروجرد نزدیک به 43 سانتی متر است.

وی با بیان اینکه میزان سرانه فضاهای ورزشی برای شهروندان بروجردی نیمی از استاندارد کشوری است، افزود: با تکمیل پروژه های در دست احداث در آینده این میزان به 63 سانتی متر می رسد که تا میانگین کشور هنوز هم فاصله دارد.

رئیس اداره ورزش و جوانان بروجرد بیان کرد: با تعریف پروژه‌های جدید در راستای افزایش فضاهای ورزشی در شهرستان بروجرد می توان تا حد زیادی از این کمبودات را کاهش داد و سرانه فضاهای ورزشی در بروجرد را افزایش داد.

ترابی از تخصیص بخشی از اراضی در سایت مسکن مهر این شهرستان با کاربری ورزشی خبر داد و افزود: با توجه به افزایش روز افزون جمعیت سایت مسکن مهر این شهرستان برنامه ریزی ها برای انجام پروژه های بعدی در این منطقه در نظر گرفته شده که این مناطق نیز از فضاهای ورزشی بی بهره نباشند.

وی با بیان اینکه برخی رشته های ورزشی در شهرستان بروجرد در بعد قهرمانی با کمبود فضا مواجه هستند، عنوان کرد: با وجود ظرفیت های ارزشمند قهرمانی، در بروجرد تنها سه سالن اختصاصی برای برخی رشته های قهرمانی همچون ورزش های رزمی وجود دارد که ارتقاء ورزش قهرمانی در سطح ملی در این کشور نیازمند افزایش سالن های ورزشی استاندارد در این شهرستان است.

رئیس اداره ورزش و جوانان بروجرد از کبود سالن ورزشی در رشته کشتی در این شهرستان خبر داد و اظهار داشت: تلاش ها در راستای جذب اعتبارات مورد نیاز به منظور احداث فضاهای ورزشی و سالن های استاندارد ادامه دارد که با جذب اعتبارات مورد نیاز بتوان سالن های ورزشی این شهرستان را افزایش داد.

ترابی نبود سالن ورزشی اختصاصی بانوان را از دیگر کمبودات حوزه ورزش در این شهرستان دانست و بیان کرد: به رغم اینکه یک شیفت سالن های ورزشی در شهرستان بروجرد برای بانوان در نظر گرفته شده است و با وجود تنها یک سالن ورزش ویژه بانوان در این شهرستان، این امکانات ناچیز نمی تواند جوابگوی نیاز بانوان ورزشکار بروجردی باشد.

وی از تکمیل و احداث سالن ورزش های باستانی در سالن ولایت تا پایان سال جاری خبر داد و گفت: از دیگر پروژه های در دست احداث استادیوم فوتبال 15 هزار نفری بروجرد است که با توجه به اعتبارات در نظر گرفته شده و برنامه ریزی های انجام شده پیش بینی می شود طی دو سال آینده این پروژه آماده بهره برداری شود.

رئیس اداره ورزش و جوانان بروجرد از تکمیل دیگر پروژه های ورزشی در این شهرستان خبر داد و بیان کرد: تکمیل پروژه خانه کوهنورد و خانه تکواندو از دیگر پروژه های در دست احداث این اداره است که ظرف یک سال آینده به اتمام می رسد.

انتهای پیام/ ب

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon