درمانگاه مرزی در بازارچه مرزی ماهیرود احداث می‌شود

درمانگاه مرزی در بازارچه مرزی ماهیرود احداث می‌شود

خبرگزاری تسنیم: رئیس سازمان بازارچه‌های مرزی خراسان جنوبی گفت: در بازارچه مرزی آمادگی ایجاد درمانگاه در محور مرزی در راستای خدمات درمانی هستیم که به زودی احداث می‌شود.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بیرجند، محمد رضا فخر ظهر امروز در نشست بررسی زمینه توسعه همکاری‌های اقتصادی استان خراسان جنوبی و ولایت فراه افغانستان، اظهار داشت: در بازارچه مرزی بحث بانک در حال پیگیری است که مستقر شود.

وی افزود: در بازارچه مرزی آمادگی استقرار صرافی و ایجاد درمانگاه در محور مرزی در راستای خدمات درمانی، بحث فروشگاه‌های مرزی دو طرف که تجار محصولات خود را ارائه کنند نیز داریم.

رئیس بازارچه‌های مرزی خراسان جنوبی گفت: در دو روز گذشته 249 کامیون افغانی به بازارچه‌های استان ورود پیدا کردند که با ظرفیت 3 هزار و 42 تن بوده است.

معاون برنامه ریزی شرکت توزیع برق خراسان جنوبی نیز با اشاره به انتقال برق به ولایت فراه، اظهار داشت: انتقال برق با دو نظر روبه‌رو بوده است که یکی پست 400 ولت از استان سیستان و بلوچستان که به طول 180 کیلومتر است و بحث دوم از خراسان جنوبی و شهرستان سربیشه است.

مهدی دادگر افزود: از سربیشه تا پست درح شبکه تک مدار کشیده شده است که برای انتقال برق به مرز و ولایت فراه باید به طول 80 کیلومتر دو مدار تبدیل شود.

معاون برنامه ریزی شرکت توزیع برق خراسان جنوبی گفت: از پست درح نیز تا مرز نیز باید شبکه دومداره احداث شود.

دادگر تصریح کرد: در جلسه ای که در وزارت نیرو برای انتقال برق از مرز ماهیرود به استان فراه انجام شده نماینده کشور افغانستان تنها خواستار 4 مگاوات برق کرده است که این موضوع صرفه اقتصادی نداشته است.

مدیرگل گمرکات خراسان جنوبی نیز اظهار داشت: در زمینه آتش نشانی دو دستگاه توسط بازارچه‌ها و فرمانداری سربیشه خریداری شده و بحث تامین نیروی انسانی آن در حال انجام است.

محمدعلی خاشی با اشاره به ساعت کاری نیروها در گمرک ماهیرود، تصریح کرد: از 10 اردیبهشت ماه زمان کار پرسنل گمرک ساعت 7 صبح تا 17 عصر مشخص شده است.

وی افزود: ما به دنبال ایجاد فضای پرسنلی شبانه روزی هستیم که برای شبانه روزی شدن زمینه‌ها باید فراهم و مشکل ساعتی گمرک نیز رفع شود.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی بیرجند نیز اظهار داشت: ما تلاش می‌کنیم در مبادلات زمینه صادرات بیشتر را فراهم کنیم تا به رفاه عمومی و ثروت ملی منجر شود.

محسن احتشام تصریح کرد: در زمینه سرمایه گذاری مشترک واحدها خوبی در استان خراسان جنوبی احداث شده است که خواستار مبادلات دو طرفه هستیم.

وی افزود: بازارچه‌ها و مبادلات بین دو طرف در گمرکات باید گسترش و افزایش یابد و در این راستا ما آمادگی برگزاری نمایشگاه‌های بین دو طرف و کمک به امر بازاریابی را داریم.

انتهای پیام/ ب

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon