کامرون: برای جلوگیری از تهدیدات تروریستی علیه انگلیس آماده بمباران در سوریه هستیم

کامرون: برای جلوگیری از تهدیدات تروریستی علیه انگلیس آماده بمباران در سوریه هستیم

خبرگزاری تسنیم: نخست‌وزیر انگلیس اعلام کرد که آماده است برای جلوگیری از تهدیدهای تروریستی علیه خاک انگلیس، دستور انجام حملات هوایی علیه اهداف تکفیری‌ها در سوریه و لیبی را صادر کند.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از رویترز، دیوید کامرون، نخست‌وزیر انگلیس امروز دوشنبه در سخنانی با تشدید لحن خود علیه گروه داعش اعلام کرد که به منظور جلوگیری از انجام حملات تروریستی در خیابان‌های انگلیس، آماده است تا دستور انجام حملات هوایی علیه اهداف شبه‌نظامیان تکفیری را در لیبی و سوریه صادر کند.

وی که در اندونزی به سر می‌برد به خبرنگاران گفت امیدوار است تا بتواند یک ائتلاف سیاسی برای مبارزه با تهدیدی که آن را «فرقه مرگ» توصیف کرد، ایجاد کند.

کامرون گفت: اگر تهدیدی علیه انگلیس یا علیه مردم ما در خیابان‌ها وجود داشته باشد ... ما قادر هستیم تا با اتخاذ اقداماتی فوری علیه آن تهدید، آن را متوقف کنیم».

وی افزود: «به عنوان نخست‌وزیر، من همیشه خواهان تلاش برای انجام اقدام 0لازم) بودم، چه اینکه این تهدید از لیبی یا سوریه و یا هرجایی دیگری ساطع شده باشد».

انگلیس با اعلام «احتمال بسیار زیاد حملات تروریستی»، در آگوست گذشته سطح هشدار امنیتی ضدتروریستی خود را به بالاترین حد ممکن رساند. 

انگلیس هم‌اکنون در حملات هوایی ائتلاف تحت رهبری آمریکا علیه مواضع داعش در عراق مشارکت دارد و کامرون به دنبال کسب حمایت پارلمان برای گسترش حملات هوایی بر فراز خاک سوریه است. اما وی پیش از سخنان امروز خود، موضوع هدف قرار دادن اهدافی در کشور آشوب‌زده لیبی را مطرح نکرده بود.

انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار بین الملل
اخبار روز بین الملل
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
طبیعت
پاکسان