بازدید بیش از دو هزار بازدیدکننده ایرانی و خارجی از موزه شهدا

بازدید بیش از دو هزار بازدیدکننده ایرانی و خارجی از موزه شهدا

خبرگزاری تسنیم: مدیرکل فرهنگی و تبلیغات بنیاد شهید و امور ایثارگران از بازدید دو هزار و ۶۰۰ بازدید کننده ایرانی و خارجی از موزه شهدا در ۳ ماه نخست سال جاری خبر داد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، اسکندر یارنسب مدیرکل فرهنگی و تبلیغات بنیاد شهید و امور ایثارگران از بازدید دو هزار و 600 بازدید کننده ایرانی و خارجی از موزه شهدا در 3 ماه نخست سال جاری خبر داد.

وی با اشاره به این مطلب، گفت: موزه شهدا در سال 75 با هدف زنده نگه‌داشتن یاد و خاطره شهدا، ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و آشنایی نسل جوان با سیر تاریخی انقلاب اسلامی و جنگ تحمیلی تأسیس شد و در ادامه سیر تکمیلی خود را از نظر فنی و فیزیکی طی کرده است.

یارنسب افزود: مجموعه آثار موجود در موزه به ترتیب چیدمان در طبقه همکف شامل مجموعه‌ای از آثار و دست‌نوشته‌ها، تجهیزات و البسه و فرازهایی از زندگینامه و وصیت‌نامه شهدای شاخص و شهدای ترور از دوران مشروطیت تا امروز و افرادی چون شیخ فضل‌الله نوری، آیت‌الله مدرس، میرزا کوچک خان جنگلی، شهدای محراب و فرماندهان شاخص جنگ تحمیلی است.

مدیرکل فرهنگی و تبلیغات بنیاد شهید و امور ایثارگران در خصوص طبقه دوم موزه، گفت: در این بخش آثار مربوط به شهدای زن، بمباران شهری، شهدای مکه مکرمه، شهدای دیپلمات و خبرنگار و شهدای اقلیت‌های دینی، ورزشکاران و دانش آموزان قرار دارد. در طبقه دوم نیز آثار شهدای جنگ تحمیلی و شهدای انقلاب و آثاری از هنرمندان معاصر وجود دارد که به دلیل کمبود فضا، به‌صورت دوره‌ای با آثار دیگری تعویض می‌شوند.

یارنسب در رابطه با آمار بازدید موزه، گفت: در 3 ماه نخست سال جاری 2 هزار و 600 نفر از موزه شهدا بازدید کرده‌اند که 200 نفر از آنان از کشورهایی چون آلمان، روسیه، هلند، کانادا، فرانسه، چین، هند، پاکستان و استرالیا بودند.

موزه شهدا همه‌روزه به‌جز جمعه‌ها از ساعت 8 و 30 دقیقه تا 16 پذیرای بازدیدکنندگان است.
انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار فرهنگی
اخبار روز فرهنگی
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
triboon
گوشتیران
رایتل
مادیران