مونیز: فعالیت‌های مربوط به مواد هسته‌ای ایران کاملا قابل ردیابی است

مونیز: فعالیت‌های مربوط به مواد هسته‌ای ایران کاملا قابل ردیابی است

خبرگزاری تسنیم: وزیر انرژی آمریکا درباره مهلت ۲۴ روزه ایران پیش از بازرسی بازرسان آژانس از برخی تاسیسات مشکوک ایران گفت که اطمینان دارد فعالیت‌های مربوط به مواد هسته‌ای قابل ردیابی است.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، ارنست مونیز، وزیر انرژی آمریکا در مصاحبه با شبکه ام‌اس‌ان‌بی‌سی و در پاسخ به این سوال که آیا نگران مهلت 24 روزه برای بازرسی از سایتهای ایران توسط بازرسان آژانس نیست گفت: باید میان سایت‌های اعلام شده که ما از فعالیت هسته‌ای در آنها اطلاع داریم – بازرسان بین‌المللی به آنها دسترسی روزانه دارند- و سایت‌های اعلام نشده تمایز قائل شویم.

وی در ادامه گفت: درصورتی که نهادهای اطلاعاتی ما و یا دیگر کشورها شاهد فعالیتهای مشکوکی در این سایتها باشند، آنگاه 1+5 برای اولین بار بازه زمانی مشخصی را تعیین کرده که درآنصورت ایران یا هرکشور دیگر فرصت دارد در این بازه به آن اتهامات پاسخ دهد و امکان دسترسی به سایتهای مورد نظر را فراهم سازد، یا در غیراینصورت از مفاد توافقنامه تخطی کند.

وزیر انرژی آمریکا افزود: درخصوص مهلت 24 روزه ما کاملا اطمینان داریم که فعالیت‌های مربوط به مواد هسته‌ای کاملا قابل ردیابی است. این اتفاق دقیقا در سال 2003 رخ داد. ایران برخی از فعالیت‌های خود در تهران را انکار کرد اما آژانس پس از 6 ماه به آن دسترسی یافت و موفق به کشف اورانیوم در آن شد.

انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار بین الملل
اخبار روز بین الملل
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
طبیعت
پاکسان