پزشکی قانونی استان کرمانشاه با کمبود شدید نیرو روبه‌رو است

پزشکی قانونی استان کرمانشاه با کمبود شدید نیرو روبه‌رو است

خبرگزاری تسنیم: مدیرکل پزشکی قانونی استان کرمانشاه گفت: در حال حاضر جای خالی ۲۵۰ پست سازمانی در پزشکی قانونی کرمانشاه وجود دارد.

آرش سالاری در گفت‌و‌گو با خبرنگار تسنیم در کرمانشاه، از وجود 77 نیرو در پزشکی قانونی کرمانشاه خبرداد و اظهار داشت: عدم صدور مجوز تامین نیرو از جانب استانداری کرمانشاه از مشکلات اداره کل پزشکی قانونی است.

مدیرکل پزشکی قانونی کرمانشاه با بیان اینکه در حال حاضر جای خالی 250 پست سازمانی در این اداره وجود دارد، گفت: از جمله دیگر مشکلاتی که در سازمان دغدغه ایجاد کرده کمبود فضای فیزیکی و کمبود در زمینه وسایل نقلیه است.

سالاری با اشاره به وجود 13 مرکز فعال در سطح استان کرمانشاه، بیان کرد: بخش معاینات جسد تنها در شهرستان‌های کرمانشاه، اسلام‌آباد غرب، هرسین و جوانرود فعال است و شهرستان‌های همجوار باید به این مراکز مراجعه کنند.

مدیرکل پزشکی قانونی استان کرمانشاه با بیان اینکه افزایش مراکز معاینه جسد در دستور کار این اداره کل قرار دارد، گفت: تامین بودجه و نیروی انسانی از مهمترین مشکلات موجود در این زمینه هستند.

سالاری خاطرنشان کرد: در حال حاضر در صورت بروز حوادث طبیعی همچون سیل یا زلزله، خودروهای مناسب جهت انتقال، امکانات سوله‌ای و چادر کافی وجود ندارد و در این زمینه سازمان در مضیقه و تنگنا قرار دارد.

وی افزود: استان کرمانشاه جزو استان‌های برتر کشوری در زمینه وجود آخرین تکنولوژی سم‌شناسی «جی‌سی‌مس» است و نخستین آزمایشگاه پزشکی قانونی غرب کشور نیز در کرمانشاه قرار دارد.

سالاری در مورد آمارهای پزشکی قانونی کرمانشاه گفت: با توجه به اینکه تعداد مراجعان نزاع در فصل بهار در مجموع چهار هزار و 393 مورد گزارش شده نسبت به چهار هزار و856 مورد مدت مشابه سال گذشته 10 درصد کاهش یافته است.

مدیرکل پزشکی قانونی کرمانشاه با اشاره به اینکه تعداد مراجعان مربوط به نزاع در مردان بیشتر است، افزود: در مدت مذکور از مجموع مرا‌جعانی که به دلیل نزاع مراجعه کرده‌اند بیش از سه هزار نفر را مردان و یک هزار و336 نفر را خانم‌ها تشکیل می‌دهند.

وی با بیان اینکه تعداد مراجعان نزاع در شش ماهه ابتدای سال به‌ویژه در فصل تابستان بیشتر از دیگر ایام سال است، گفت: در فصل بهار امسال در مجموع تعداد 455 جسد جهت بررسی به پزشکی قانونی ارجاع داده شده و مورد معاینات قرار گرفته‌اند.

سالاری با اشاره به اینکه بیشتر فوت شد‌گان ارجاعی به پزشکی قانونی را میانسالان و مردان تشکیل می‌دهند، افزود: در سه ماهه ابتدای امسال 159 نفر به سبب حوادث ناشی از کار مراجعه کرده‌اند که 156 نفر را مردان و مابقی را خانم‌ها تشکیل می‌دهند.

مدیرکل پزشکی قانونی استان کرمانشاه با بیان اینکه در طول این مدت بر اثر تصادفات در مجموع دو هزار و 460 نفر در اثر جراحات وارده به این سازمان مراجعه کردند، گفت: از این تعداد یک هزار و 684 مورد را مردان و مابقی را خانم‌ها تشکیل  می‌دهند.

سالاری با اشاره به اینکه مراجعان مربوط به تصادفات نسبت به مدت مشابه در سال گذشته هفت درصد کاهش یافته است، عنوان کرد: در مجموع 116 نفر از فوت شد‌گان در این مدت به پزشکی قانونی ارجاع داده شده‌اند که از این تعداد 28 نفر کشته شد‌گان درون شهری بودند.

وی افزود: نسبت موارد ارجاعی امسال به سال گذشته در سایر موارد مانند خفگی با گاز مونواکسیدکربن 3 مورد، مسمومیت با قرص برنج امسال 7 نفر و در مدت مشابه سال گذشته 5 نفر، غرق شد‌گی 3 نفر امسال و در سال گذشته 4 نفر جهت بررسی بیشتر علت حادثه به پزشکی قانونی مراجعه کردند.

انتهای پیام/ج

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon