اختیار تام ۱۶ گروه سیاسی یمن به انصارالله برای مقابله با تجاوزات سعودی

اختیار تام 16 گروه سیاسی یمن به انصارالله برای مقابله با تجاوزات سعودی

خبرگزاری تسنیم: ۱۶ حزب و تشکل سیاسی یمن به سید عبدالملک الحوثی رهبر جنبش انصارالله یمن اختیار تام دادند تا گزینه های راهبردی را برای مقابله با تجاوزگری سعودی تعیین کند.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از "یمنی پرس"، 16 حزب و تشکل سیاسی یمنی، با امضای سندی، همکاری خود را با ارتش و کمیته‌های مردمی این کشور برای مقابله با تجاوزگری‌های سعودی اعلام کردند.

این احزاب ضمن اعلام حمایت کامل از برنامه‌ها و گزینه های رهبر جنبش انصارالله یمن برای مقابله با تجاوزگری سعودی، به عبدالملک الحوثی برای به تعیین گزینه های راهبردی به منظور پاسخ به جنایت های سعودی- آمریکایی علیه یمن، اختیار تام دادند.

عربستان با همراهی 9 کشور عربی و حمایت آمریکا از ششم فروردین گذشته تجاوز هوایی و دریایی به یمن را با هدف بازگرداندن حکومت به منصورهادی رییس جمهوری مستعفی و فراری این کشور آغاز کرد و 90 درصد تاسیسات زیربنایی و خدماتی، بیمارستان ها و منازل، فرودگاه ها و مدارس یمن را هدف بمباران جنگنده های خود قرار داد، اما تاکنون به هیچیک از اهدافش نرسیده است.

در جریان این تجاوزها تاکنون افزون بر چهار هزار و 200 یمنی که بیشتر آنها را زنان و کودکان تشکیل می دهند، کشته ، بیش از ده هزار نفر مجروح و صدها هزار نفر نیز آواره شده‌اند.

عربستان از یکشنبه شب و همزمان با سفر تعطیلات تابستانه ملک سلمان در راس هیاتی هزار نفره به سواحل فرانسه، آتش بسی پنج روزه را در یمن اعلام کرد اما این آتش بس یکجانبه را هم خود عربستان نقض کرد.

دیگر تحولات امنیتی یمن

حمله به دو موضع نظامی سعودی با 22 موشک

یگان موشکی ارتش و کمیته های مردمی یمن همچنین دو موضع نظامی الخوجره و الردیف در منطقه جیزان را با 22 موشک و گلوله توپ هدف قرار دادند.

وزارت دفاع یمن نیز از پیشروی ارتش و کمیته های مردمی در استان های تعز و مارب خبر داد.

در همین حال، جنگنده ارتش سعودی سه بار به منطقه المسیمیر در استان لحج یمن حمله کردند.

مناطقی در شمال عدن نیز شاهد بمباران هوایی ارتش سعودی بود.

تداوم درگیری ها در اطراف عدن

پایگاه خبری خبر به نقل از یک منبع امنیتی در این استان اعلام کرد که نیروهای ارتش و کمیته های مردمی یمن کنترل دو منطقه «مشرعه» و «حدنان» را به صورت کامل در اختیار گرفته اند.

شبکه تلویزیونی المیادین نیز از حمله جنگنده های سعودی به استان های صعده و تعز خبر داد.

این شبکه همچنین از تداوم درگیری ها در اطراف شهر عدن تا لحج خبر داد.

خبرنگار المیادین گفت که هواپیماهای جنگی ارتش سعودی محله های مسکونی در منطقه المطمه در ناحیه الجوف در شمال شرقی یمن را چند بار بمباران کردند.

این شبکه از پیشروی نیروهای ارتش و کمیته های مردمی در شرق منطقه المخدره و کنترل بر مواضع نظامی در استان مارب خبر داد.

جنگنده های سعودی نیز چند بار مناطق مختلف شهر تعز در مرکز یمن و اطراف آن را هدف قرار دادند.

حمله به ساختمانهای رسانه ها در یمن

جنگنده های سعودی در ادامه نقض آتش بس خود ساختمانهای رسانه های گروهی در استان صعده را بمباران کردند که باعث کشته شدن تعدادی از خبرنگاران و اصحاب مطبوعات و زخمی شدن شمار دیگری از آنها شد.

بمباران اشتباه مواضع شبه نظامیان طرفدار ریاض

در همین حال، جنگنده های سعودی به اشتباه مواضع شبه نظامیان عبدربه منصور هادی رئیس جمهور مستعفی و فراری یمن را که طرفدار عربستان است، در استان لحج بمباران کردند که به کشته شدن 12 نفر و زخمی شدن حدود 50 نفر دیگر از آنها منجر شد.

به گفته منابع نظامی، این بمباران مواضع شبه نظامیان عبدربه منصور هادی را در کوه الزیتون در اطراف پایگاه هوایی العند در استان لحج هدف قرار داد.

جنگنده های سعودی چند هفته پیش نیز به اشتباه یک موضع شبه نظامیان طرفدار خود در استان حضرموت را هدف قرار دادند که به کشته شدن حدود یکصد فرد مسلح و زخمی شدن 150 نفر دیگر از آنها منجر شد.

به اشتراک بگذارید

انتهای پیام/ر

واژه های کاربردی مرتبط
واژه های کاربردی مرتبط
پربیننده‌ترین اخبار بین الملل
اخبار روز بین الملل
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
طبیعت
پاکسان