انتقاد به دستبند زدن مامور خاطی به یک جراح زن در حین درمان

انتقاد به دستبند زدن مامور خاطی به یک جراح زن در حین درمان

خبرگزاری تسنیم: وزیر بهداشت در گفت‌وگویی تلفنی با رئیس قوه قضائیه در پی بازداشت غیراصولی یکی از جراحان عمومی در حین انجام وظیفه و ارائه خدمت پزشکی، خواهان رسیدگی به موضوع شد.

به گزارش سلامت خبرگزاری تسنیم، در پی بازداشت غیراصولی پزشک جراح عمومی بیمارستان نورآبادممسنی در حین انجام وظیفه وارائه خدمت پزشکی، وزیر بهداشت در گفت‌وگوی تلفنی با رئیس قوه قضائیه خواهان برخورد جدی و پیگیری حقوقی با خاطیان این اقدام شد و نامه ای را نیز در این خصوص خطاب به رئیس قوه قضائیه ارسال کرد.

سید حسن هاشمی علاوه بر گفت‌وگوی تلفنی طی نامه ای ضمن تشکر از رئیس قوه قضائیه توجه به حوزه سلامت، با ابراز تاسف از برخورد غیر حرفه ای مقام قضایی که با ادعای اجرای قانون اقدام به دستگیری غیرقانونی پزشک جراح کرده بود، این اقدام را خلاف قانون برشمرده و خواهان برخورد جدی قضایی با مامور خاطی شد.

هاشمی تاکید کرد: مامور خاطی  به منظور اجرای انجام فرآیند بازپرسی از بیمار مصدوم وارد بیمارستان شده و حین انجام ارائه اقدامات درمانی اورژانس توسط پزشک معالج به بیمار ضمن ممانعت از ادامه انجام فعالیت پزشک در جهت مداوای بیمار، اقدام به دستگیری همکار خانم جراح عمومی کرده است.

وزیربهداشت ادامه داد: این در حالیست که  پزشک جراح تنها بر اساس رسالت حرفه ای خود در برابر اقدام غیر حرفه ای و غیر اخلاقی مامور مورد نظر مقاومت کرده بود و این گونه مورد بی احترامی قرار گرفت.

هاشمی یادآور شد: این پزشک در شرایطی دستگیر شده است که مرکز درمانی مورد اشاره و چندین بیمار بدحال دیگر به حضور پزشک بسیار نیازمند بودند، حال آنکه وی ناچار به ترک محل کار شده است. شرایط دستگیری پزشک با دستبند آثار بسیا بد و نامطلوبی در محیط بیمارستان و دیگر مراکز درمانی کشور به جا گذاشته است.

به گزارش وزارت بهداشت، درپی وقوع این اتفاق همچنین وزیر بهداشت طی مکاتبه ای خواهان پیگیری قضایی و برخورد جدی با مامور خاطی و جلوگیری از تکرار چنین مواردی درجهت رفع نگرانی از جامعه پزشکی و خدمت گیرندگان مراکز درمانی شده است.

اصل ماجرا

مقارن ساعت 4 عصر روز یکشنبه، بیماری به علت ضربه چاقو به قفسه سینه اش به بیمارستان ممسنی منتقل می‌شود و با خانم دکتر رزمجویی جراح بیمارستان تماس گرفته می‌شود و وی بلافاصله بر بالین بیمار حاضر و اقدامات درمانی لازم را انجام می‌دهد و پس از آن در ایستگاه پرستاری مشغول نوشتن پرونده بیمار بوده که بازپرس پرونده وارد اورژانس می‌شود و اظهار می‌دارد بیمار بدحال است و جراح باید بالای سر بیمار باشد.

دکتر رزمجویی به وی اطمینان می‌دهد که اقدامات لازم برای این بیمار انجام شده است. وقتی توضیحات دکتر رزمجویی وی را قانع نمی‌کند و این پزشک از بازپرس می‌خواهد در امور درمان بیمار دخالت نکند.

عدم اجرای دستور بازپرس توسط جراح باعث می‌شود وی فرمان بازداشت دکتر رزمجویی را صادر و تنها جراح این شهرستان در مقابل دیدگان بیماران و پرسنل بیمارستان با دستبند به بازداشتگاه منتقل شود.

به گفته منابع بیمارستانی وی تا 12 شب در بازداشت بوده و پس از آن به شرط مراجعه در روز بعد آزاد می‌شود.

انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار اجتماعی
اخبار روز اجتماعی
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon