درخواست وکیل جیسون رضائیان برای آزادی موکلش در پی توافق وین

درخواست وکیل جیسون رضائیان برای آزادی موکلش در پی توافق وین

خبرگزاری تسنیم: وکیل جیسون رضائیان خبرنگار واشنگتن پست که هم‌اکنون در بازداشت به سر می‌برد، از دادگاه انقلاب خواست بازداشت موکلش پایان یابد.

 لیلا احسن در گفت‌وگو با خبرنگار قضایی خبرگزاری تسنیم اظهار کرد: با توجه به اینکه کل پرونده را مطالعه کردم، هیچ مدرک و دلیلی که حاکی از صحّت اتهامات منتسب به موکلم باشد وجود ندارد. بنابر این انتظارمی‌رود باتوجه به شرایط ایجاد شده از توافق وین حکم برائت جیسون رضائیان هر چه سریع‌تر صادر شود.

احسن افزود: موکلم بیش ازیک سال است که در بازداشت به سر می‌برد و ادامه بازداشت وی طبق قانون آئین دادرسی کیفری جدید که از ابتدای تیرماه 94 اجرای شده قانونی نیست. لذا از دادگاه درخواست دارم بازداشت وی پایان یابد.

وی همچنین درباره زمان بعدی جلسه دادگاه گفت: جلسه بعدی، احتمالاً جلسه آخر است اما هنوز دادگاه انقلاب زمان آن را مشخص ابلاغ نکرده است. 

به‌گزارش خبرگزاری تسنیم، جیسون رضائیان خبرنگار واشنگتن‌پست به‌همراه همسرش و یک نفر دیگر، 31 تیر سال 93 در تهران دستگیر شدند که همسر وی و متهم دیگر بعد از مدتی با قرار وثیقه از زندان آزاد شدند اما جیسون رضائیان همچنان در بازداشت است.

طبق کیفرخواستی که دادستانی تهران دراین‌باره صادر کرده، اتهام خبرنگار واشنگتن پست،‌ جاسوسی از طریق جمع‌آوری تصمیمات کشور در خصوص مسائل سیاست داخلی و خارجی و همکاری با دول متخاصم است.

انتهای پیام/

 

پربیننده‌ترین اخبار اجتماعی
اخبار روز اجتماعی
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon