ایران گندله سنگ آهن از هند وارد می‌کند

ایران گندله سنگ آهن از هند وارد می‌کند

خبرگزاری تسنیم: رئیس یک شرکت دولتی هندی گفت: این شرکت توافق کرده که گندله سنگ آهن با کیفیت به ایران صادر کند و ارزش این قرارداد می تواند سالانه ۲۰۰ میلیون دلار باشد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از رویترز، رئیس یک شرکت دولتی هندی گفت، این شرکت توافق کرده که گندله سنگ آهن با کیفیت به ایران صادر کند. این قرارداد که ارزش آن می تواند سالانه به 200 میلیون دلار برسد حکایت از تقویت مناسبات تجاری بین دو کشور همزمان با کاهش تحریم ها دارد.
به رغم تحریم های غرب علیه ایران، هند همچنان یکی از مشتریان اصلی نفت تهران باقی مانده و دو کشور اکنون در حال گسترش همکاری هایی به ارزش میلیاردها دلار در بخش بنادر، فولاد، آلومنیوم و برق هستند.
ایران و هند حتی قبل از انعقاد توافق هسته ای در اوایل ماه جاری مذاکرات در مورد قرارداد صدور قرص های سنگ آهن را شروع کرده بودند.
مالای چاترجه، رئیس شرکت کی آی او سی ال، متعلق به وزارت فولاد هند، گفت، این شرکت ممکن است برای تامین تقاضای قابل توجه در ایران، 2 میلیون تن گندله سنگ آهن به این کشور صادر کند.
کیوان جعفری تهرانی، مسئول امور بین المللی اتحادیه تولید کنندگان و صادر کنندگان سنگ آهن ایران گفت، توافق نهایی هنوز به امضا نرسیده است. اما وی اذعان کرد که تقاضا وجود دارد.
وی افزود: «تولید گندله سنگ آهن در ایران کافی نیست» و نیاز به واردات 7 تا 8 میلیون تن گندله سنگ آهن در سال وجود دارد. ایران در سال گذشته 21 میلیون تن گندله سنگ آهن تولید کرد، در حالی که تقاضا برای این محصول به 28 تا 29 میلیون تن رسید.
به گفته تهرانی، مسئولان شرکت کی آی او سی ال، در حال مذاکره با وی، شرکت ایمیدرو و سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران بوده است.
چاترجه افزود، همچنین مذاکرات در مورد واردات یک میلیون تن سنگ آهن کم کیفیت از ایران، فرآوری آن در تاسیسات ساحلی شرکت کی آی او سی ال هند و صدور مجدد آنها به ایران در جریان است.
یک مقام ارشد وزارت فولاد هند این انجام این مذاکرات را تایید کرد.
انتهای پیام/ 174

پربیننده‌ترین اخبار اقتصادی
اخبار روز اقتصادی
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
بانک ایران زمین
بانک سرمایه