۱۰ نویسنده به نمایشگاه کتاب مسکو می‌روند

10 نویسنده به نمایشگاه کتاب مسکو می‌روند

خبرگزاری تسنیم: رئیس موسسه نمایشگاه‌های فرهنگی از حضور ۱۰ نویسنده ایرانی در نمایشگاه کتاب مسکو خبر داد و گفت:‌ حداقل پنج نویسنده مورد حمایت کامل ارشاد قرار می‌گیرند.

امیرمسعود شهرام‌نیا رئیس موسسه نمایشگاه‌های فرهنگی در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم،‌ از اختصاص غرفه‌ای به متراژ 310 متر در نمایشگاه کتاب مسکو به ایران خبر داد و گفت:‌ طراحی دکور غرفه با الهام از خطاطی و نگارگری ایرانی انجام شده و مورد تایید طرف روس نیز قرار گرفته است،‌ در نشست خبری نمایشگاه نیز از آن رونمایی خواهد شد.

وی ادامه داد:‌ در غرفه ایران مجموعاً در 4 بخش فعالیت‌ها ارائه خواهد شد،‌ تعدادی از ناشران که ثبت‌نام کرده و علاقه‌مند به حضور هستند، در 8 حوره به ارائه کتاب‌های خود خواهند پرداخت‌، کتاب‌های کودک و نوجوان،‌ دینی، دفاع مقدس، ادبیات،‌ هنری، تاریخ، ایران‌شناسی و حوزوی هم ویژه شهر تهران اختصاص دادیم. علاوه بر عرضه کتاب در غرفه ایران به ارائه کارگاه‌‌های هنری می‌پردازیم‌، به تعبیری کارگاه‌‌های زنده اجرایی هنری داریم از خطاطی و نگارگری و هنرهای مختلفی که با نشر ارتباط دارد‌، گرفته تا فعالیت‌هایی مثل موسیقی و برنامه‌هایی از این شکل.

شهرام‌نیا تصریح کرد: بخش سوم کار ما هم نشست‌ها و برنامه‌های مختلفی از این دست است، نشست‌های رونمایی از کتاب با حضور نویسندگان ایرانی،‌ نشست‌های مرتبط با ایران و روسیه‌، مجموعه نشست‌های ایران‌شناسی که با حضور نویسنده‌های ایرانی و ایران شناسان ساکن روسیه برگزار خواهد شد.آثاری به زبان روسی ترجمه شده است که قرار است رونمایی شود‌، آثاری از هوشنگ مرادی‌کرمانی و حبیب احمدوند هم در این میان وجود دارد که باید دید به نمایشگاه می‌رسد یا نه.

وی از نام‌گذاری یکی از روزهای نمایشگاه مسکو به نام ایران خبر داد و گفت:‌ هم‌چنین در تعاملی که با بنیاد فارابی داشته‌ایم،‌ قرار شده که هر روز یک فیلم ایرانی در سینمای بزرگ شهر مسکو یا سالنی که در فضای نمایشگاه وجود دارد‌، به نمایش درآید. در تلاش هستیم،‌ که در نمایش فیلم‌ها بتوانیم از حضور کارگردان‌ها هم استفاده کنیم.

شهرام‌نیا در پاسخ به اینکه چه فیلم‌هایی برای نمایش انتخاب شده‌اند،‌ گفت:‌ فیلم‌ها در دست انتخاب است، البته اصراری وجود ندارد که فیلم‌های روی پرده نمایش داده شوند‌، بلکه می‌توان از فیلم‌های شاخص سال‌های گذشته نیز استفاده کرد.

شهرام‌نیا با اشاره به بخش شهر تهران گفت:‌ در تعامل با سازمان فرهنگی و هنری شهرداری تهران قرار شده که نویسندگان و گروه‌های هنری به اجرای برنامه‌هایی مرتبط با شهر تهران بپردازند.

وی از حضور حداقل 10 نویسنده ایرانی در نمایشگاه کتاب مسکو خبر داد و گفت:‌ البته حضور این 10 نویسنده به این معنا نیست که همگی با حمایت وزارت ارشاد حضور داشته باشند،‌ بلکه دستگاه‌های مختلف از انتشارات سمت گرفته تا موسسه مطالعات اوراسیا،‌ انتشارات صدرا و ... نیز نویسندگانی را اعزام خواهند کرد. البته حداقل پنج نویسنده مورد حمایت کامل وزارت ارشاد قرار خواهند گرفت.

انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار فرهنگی
اخبار روز فرهنگی
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
triboon
گوشتیران
رایتل
مادیران