زرگرپور: به اصفهان آمدم تا مشکل سیاست را برطرف کنم

زرگرپور: به اصفهان آمدم تا مشکل سیاست را برطرف کنم

خبرگزاری تسنیم: "قبول این موضوع که برطرف شدن بخش عمده مشکلات بزرگ اصفهان نظیر موضوع زاینده‌رود، حالا برای مردم استان باورکردنی شده، اصلا قابل کتمان نیست و حضور کسی چون رسول زرگرپور در صدر مدیریت استان پهناور اصفهان، یکی از دلایل اصلی این موضوع است."

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اصفهان، رسول زرگرپور بعد از هفته‌ها کش و قوس، سرانجام روز یکشنبه 31 شهریور سال 92، به عنوان استاندار اصفهان انتخاب شد.

وی پیش از این مسئول ستاد جهاد سازندگی شهرستان سمیرم اصفهان، مسئول کمیته عمران جهاد سازندگی استان اصفهان، مسئول جهاد سازندگی استان اصفهان، معاون برنامه ریزی وزارت جهاد سازندگی، معاون امور عمرانی وزارت کشور، قائم مقام شورای اسلامی شهر تهران، رئیس ستاد حوادث غیر مترقبه کشور، رئیس شورای عالی حمل و نقل و ترافیک کشور بود.

زرگرپور همچنین سابقه معاونت امور آب وزارت نیرو، ریاست کمیته ملی سدهای بزرگ کشور، ریاست کمیته ملی آبیاری و زهکشی ایران، مشاوری وزیر نیرو و عضو هیات مدیره شرکت مدیریت پژوهش‌های نیروگاهی ایران را در کارنامه خود داشت.

عضویت در شورای پول و اعتبار، عضویت در شورایعالی بانکها، عضویت در ستاد طرحهای مهم انقلاب، عضویت در ستاد بسیج اقتصادی، عضویت در کمیسیون شورای اقتصاد، عضویت در شورای عالی ترابری کشور، عضویت در شورای برنامه ریزی مسکن و شهرسازی در برنامه دوم توسعه و عضویت در شورای عالی اقیانوس شناسی نیز از جمله مسئولیت‌های استاندار اصفهان به شمار می‌رفت.

وی که در ششمین دهه زندگی خود راهی اصفهان شده بود، به شهر خود بازگشت تا بسیاری از مشکلات این استان پهناور که تا پیش از آن به کلاف سردرگمی تبدیل شده بود را برطرف کند. بسیاری در بدو حضور او به استان اصفهان، از کار دشوار استاندار اصفهان در این استان سخن گفتند، موضوعی که خود زرگرپور نیز بر آن صحه می‌گذارد و در بخشی از صحبت‌های خود با تسنیم می‌گوید که "وقتی تصمیمم برای قبول این مسئولیت را اعلام کردند، بسیاری گفتند که شما متوجه نیستید به کجا می‌روید"!

زرگرپور در دو سال گذشته نیز اتفاقات بسیاری را برای استان اصفهان رقم زده و فارغ از مسئله آب که یکی از مهم‌ترین موضوعات دوران مدیریتی وی بر استان اصفهان به شمار می‌رفت، در حوزه‌های دیگر استان نیز اقدامات خوبی را به نام خود ثبت کرده که امروز همه درباره تلاش‌های صورت گرفته در این باره اتفاق نظر دارند.

البته انتقادات مختلفی نیز به استاندار اصفهان مطرح می‌شود که او همواره حاضر است درباره این انتقادات صحبت کند و در واقع زرگرپور، دانستن را حق مردم می‌داند و به گفته خودش، تلاش می‌کند هر ماه یک نشست خبری با خبرنگاران برگزار کند.

مهمترین محورهای صحبت‌های رسول زرگرپور، استاندار اصفهان در این گفت‌وگو از این قرار است:

  • نگاه دنیا در یوم‌الله 22 بهمن به میدان نقش‌جهان اصفهان و آزادی تهران است.
  • قهرمانی دو تیم اصفهانی در مسابقات، نشانه نتیجه‌بخش بودن برنامه‌ها بود.
  • باید بگویم دولت من را انتخاب نکرد تا مشکل آب اصفهان را برطرف کنم، بلکه من به اصفهان آمدم تا مشکل سیاست را برطرف کنم.
  • به اعتقاد من ما به عنوان یک استان سیاسی و سیاسی‌ترین استان کشور، رقابت‌های سیاسی جای خود را به تنازعات سیاسی داده است.
  • امروز همه باور کرده‌اند که این طرح در قالب 9 ماده‌ای قابل اجرا بوده و به حق و به درست و به توصیه خود من عملیات اجرائی این مصوبات را دنبال می‌کنند و سئوال می‌پرسند که این مسئله بسیار مهمی است.

استاندار اصفهان در یکی از روزهای تابستانی سال 94، میهمان خبرنگاران تسنیم بود که بخش نخست از  این گفت‌وگوی 3 ساعته را در ادامه می‌خوانید:

تسنیم:رسول زرگرپور از ابتدای حضورش در اصفهان بر این نکته تأکید داشته که این استان، مدت‌هاست از جایگاهش دور افتاده است. اعتقاد شما در این زمینه هنوز هم همان است؟

رسول زرگرپور: من باوردارم که استان اصفهان استان تراز اول کشور است و اگر اکنون در این جایگاه قرار نگرفته، به دلیل ظلمی است که به آن شده است. اعتقاد من این است که استان ما تمام شرایط و ظرفیت‌ها را برای اینکه استان تراز نخست کشور باشد، دارد زیرا 2 دهه قبل این تراز اولی را داشته است. اصفهان با سبقه 5 هزار ساله و فرهنگ غنی ، بلوغ سیاسی سیاسی اجتماعی بالای این استان بر می‌گردد و دنیائی از ظرفیت‌ها و مزیت‌ها در آن وجود دارد.

تسنیم: البته همین موضوعات سبب شده که اصفهان لفظ برخوردار را به خود اختصاص دهد، کلمه‌ای که مردم اصفهان از آن چندان راضی نیستند.

زرگرپور: گاهی اوقات دوستان از عنوان کردن لفظ "برخوردار" به اصفهان ناراحت هستند زیرا بر این اعتقاد هستند که ما مشکل داریم اما باید بگویم که اصفهان استانی برخوردار به شمار می‌رود که به هیچ یک از حقوق خود نرسیده است.

بیشترین غم و غصه من این است که چرا اصفهان از این تراز اول بودن خودش فاصله گرفته است و باید چه طرح و برنامه و نقشه‌ راهی باید داشت که به تراز اولی در کشور برسد. این فقط دیدگاه ما نیست وقتی که وزیر اوکراین به اصفهان می‌آید و من او سئوال می‌کنم که چرا شما اول به جای تهران به اصفهان آمدید، می‌گوید به دلیل اینکه اصفهان قلب تپنده ایران است و می‌گویند اگر می‌خواهیم بفهمیم که در ایران چه خبر است باید دید اصفهان چه خبر است.

نگاه دنیا در یوم‌الله 22 بهمن به میدان نقش‌جهان اصفهان و آزادی تهران است

یادم می‌آید روزی مدیرکل سابق صدا و سیمای اصفهان به من گفت زمانی که یوم‌الله 22 بهمن می‌شود، رسانه‌های دنیا و شبکه‌های خارجی تنها دو جا را نشان می‌دهد که این 2 مکان میزان‌الحراره است که یکی میدان آزادی تهران و دیگری میدان امام اصفهان است. به همین دلیل وقتی رئیس‌جمهور به اصفهان می‌آید بیشتر از جاهای دیگر برایش اهمیت دارد که در اصفهان چه استقبال و برخوردی می‌کنند و وقتی می‌بیند آن حماسه خلق می‌شود، با دلی گرم از اصفهان خارج می‌شود.

قهرمانی دو تیم اصفهانی در مسابقات، نشانه نتیجه‌بخش بودن برنامه‌ها بود

امسال وقتی که 2 تیم فوتبال اصفهانی قهرمان شدند، به دوستان گفتم که در ورزش در حال گذر به سمت پیشرفت هستیم و این موضوع نشان می‌دهد که برنامه‌ها جواب داده است. با این حال در همین ورزش 2 سال قبل تمام اخبار روزنامه‌ها و خبرگزاری‌ها در ورزش، دعواهای افراد بود.

شرایط ورزش اصفهان به حدی بود که برای نخستین بار در جلسه معارفه مدیرکل ورزش و جوانان استان اصفهان گفتم که من به جامعه ورزش اخطار می‌دهم تا دست از حاشیه‌سازی بردارند. نمی‌گویم که در حال حاضر این اتفاق افتاده ولی حداقل می‌توان گفت آرامش و امنیت فراهم شده در ورزش سبب شده که 2 تیم اصفهانی موفق شوند.

تسنیم: برخی می‌گویند اصفهان ستیزی زیادی در سطح کشور وجود دارد و به همین دلیل است که استان ما به جایگاه اصلی خود نمی‌رسد.

زرگرپور: ببینید، اگر ما هدفگذاری اصلی داشته باشیم که استان اصفهان در 2 دهه گذشته حداقل نتوانسته تراز اولی خود را حفظ کند، اکنون آنچه اهمیت دارد رسیدن اصفهان به جایگاه اصلی است. باید بگویم در این مبحث بحث اصفهان هراسی و اصفهان‌ستیزی را قبول نداریم زیرا من خودم سال‌ها در تهران حضور داشتم و دیدگاه من این است که اصلا این حرف‌ها وجود ندارد.

به اعتقاد من ما به عنوان یک استان سیاسی و سیاسی‌ترین استان کشور، رقابت‌های سیاسی جای خود را به تنازعات سیاسی داده است و تنازعات سیاسی بستر توسعه را از استان گرفته و تا زمانی که ما این تنازعات سیاسی را به رقابت تبدیل نکنیم، این وضعیت درست نمی‌شود.

آنچه اصفهان را در گردونه رقابت‌ها در بحث تراز اول بودن عقب انداخته، بحث اصفهان ستیزی و عقب افتادن بودجه و این گونه حرف‌ها نیست، بلکه برمی‌گردد به آن عاملی که بستر توسعه را از اصفهان گرفته و آن عامل عبارت است از رقابت‌های سیاسی به نزاع‌های سیاسی تبدیل شده است و به جای اینکه مکمل باشد، شکاف ایجاد می‌کند.

بخش عمده مسائل استان اصفهان استانی نیست بلکه ملی است

بسیاری از موضوعات ما در اصفهان ملی است و اصلا استانی نیست، صنعت، گردشگری، کشاورزی و حمل و نقل استان ملی است  به همین دلیل هم خیلی از مشکلات ما ملی است و رسانه ملی می‌توان این معضلات و چالش‌ها را که شأمن ملی دارند را در سطح ملی مطرح کنیم وقتی ما نمی‌توانیم آنها را در سطح ملی مطرح کنیم در سطح استان مطرح شود.

باید بگویم که مردم به دولت امید دارند و باید در رسانه‌ها سعی شود که مسئولان را کمک کنند که امید برقرار باشد و مسئولان نیز این امید را تقویت کنند. مردم هم قدرشناس هستند و می‌فهمند که چه کسی دارد کار انجام می‌دهد، چه کسی سیاسی بازی می‌کند، چه کسی مشکلاتشان را رفع می‌کند، وقتی این موضوع را می‌فهمند در حل مشکلات و مسائل مشارکت و کمک می‌کنند.

تسنیم:اجازه دهید از موضوعی صحبت کنیم که در روزهای نخستین حضور شما در استان اصفهان بارها بر سر زبان‌ها افتاد. وقتی نام شما به عنوان استاندار اصفهان مطرح شد، بسیاری می‌گفتند که رسول زرگرپور به این دلیل راهی اصفهان شده تا با توجه به تجربه او در زمینه معاونت امور آب وزارت نیرو و تجربه‌های دیگر، به وضعیت استان اصفهان در موضوع آب سر و سامان بدهد. مسئله‌ای که به نظر می‌رسد شما هرگز آن را قبول ندارید!

رسول زرگرپور: باید بگویم دولت من را انتخاب نکرد تا مشکل آب اصفهان را برطرف کنم، بلکه من به اصفهان آمدم تا مشکل سیاست را برطرف کنم. بهتر است این طور بگویم که به هرحال کاندیدهای معرفی شده از سوی جناح‌های مختلف و افراد ذی‌نفوذ برای استانداری اصفهان مطرح بودند اما آنها در تهران به جمع‌بندی خاصی در این زمینه نرسیدند بنابراین قرار بر این شد کسی انتخاب شود که یک اجماعی بر روی آن باشد.

قبل از آن هم به من نگفتند که شما قرار است مسئله آب را حل کنید، بلکه در قضیه انتخاب استاندار، این طور بود که جناح راست برای خود کاندید خود را داشت و جناح چپ برای خود کاندید خود را داشت نمایندگان کاندیدهای خودشان را داشتند و امام جمعه محترم کاندیدای خودشان را داشتند.

در آن دوران تشکل‌های مختلف اقداماتی می‌کردند و البته من چون اصالتاً اصفهانی بودم، دورادور این موضوعات را دنبال می‌کردم، زیرا تا زمان مورد نیاز هم هیچ علاقه‌ای هم به این کار نداشتم اما نیاز به این موضوع احساس شد، وزارت کشور هم درخواست خود را مطرح کرده و فشار خود را شروع کرد.

ابتدا نمی‌خواستم استاندار اصفهان شوم

آنها می‌خواستند استانداری به اصفهان بیاید که روی او اجماعی وجود داشته باشد اما با توجه به اینکه من از 4 سال قبل بازنشسته شده بودم و در دانشگاه دفاع ملی دکترا تدریس می‌کردم، قرار نبود که یک موضوع را بعد از 16 سال تکرار کنم.  16 سال قبل وقتی دوره دوم مسئولیت آقای نوری در وزارت کشور بود، ایشان اصرار داشتند تا اصفهان بیایم اما معتقد بودم که یک نیروی اجرائی هستم و نیروی سیاسی نیستم که بخواهم وارد این مقوله شوم.

وقتی که شرایط مشخص شده و معلوم شد که این مسئله شاید تنها راه ممکن است، استخاره کردم و نتیجه آن خیلی خوب آمد. اما با این حال وقتی که نتیجه را اعلام کردم، همه تعجب کردند و بعضی می‌گفتند شما خیلی متوجه نیستید که کجا می‌روید!

ماجرای شرط زرگرپور برای تصدی پست استانداری اصفهان

تسنیم: اما بدون شک تخصص شما در اینکه همه گروه‌ها روی این موضوع اجماع پیدا کردند، تأثیرگذار بود، درست است؟

زرگرپور: اساسا در ابتدا بحث آب مطرح نبود اما وقتی من به این کار به صورت جدی‌تر ورود پیدا کردم، در جلسه هیئت دولت و پیش از رأی اعتماد بگیرم، موضوع آب را مطرح کردم.

یادم می‌آید صبح روزی قرار بود به هیئت دولت بروم، به خدمت معاون اول رئیس جمهور رفته و اعلام کردم تا زمانی که مصوبه‌ای برای آب اصفهان از هیئت دولت اخذ نکنم، به اصفهان نمی‌روم زیرا می‌دانم که اصلی‌ترین موضوعی که درباره اصفهان وجود دارد، مسئله آب است.

آقای جهانگیری گفتند نمی‌توانیم همزمان هم شما را معرفی کرده و هم برای اصفهان یک مصوبه دریافت کنیم اما قول این را دادند که تا 2- 3 ماه آینده طرح را مصوب کنند.

باید بگویم که در واقع شروع کار من با مسئله آب همراه شد اما انتخاب من به دلیل موضوع آب نبود. با این حال خوشحال هستم که امروز مسئله حوضه آبریز زاینده‌رود و 2 موضوع اساسی درباره بحث آب برطرف شده است.

تسنیم:راهکار شما برای حل مشکل آب، مطرح کردن بحث حوضه آبریز زاینده‌رود بود، لطفا درباره این موضوع صحبت کنید.

رسول زرگرپور: در 6 ماه نخستی که من برسرکار آمدم، همه برای رودخانه زاینده‌رود گریه و زاری می‌کردند و همه از بهبود وضعیت این رودخانه ناامید بودند. به خوبی به یاد دارم که همه به جای آنکه به دنبال رفع و راه‌حل رفع مشکل باشند، نامید بودند، اما اکنون با اجرای طرح احیای حوضه آبریز زاینده‌رود، همه باور کردند که می‌شود طرحی داشت و می‌شود رودخانه زاینده‌رود را نجات داد.

احیای حوضه آبریز زاینده‌رود امروز برای همه باورکردنی شده است

خوشحال هستم امروز همه باور کرده‌اند که این طرح در قالب 9 ماده‌ای قابل اجرا بوده و به حق و به درست و به توصیه خود من عملیات اجرائی این مصوبات را دنبال می‌کنند و سئوال می‌پرسند که این مسئله بسیار مهمی است.

باور اینکه حوضه آبریز زاینده‌رود را می‌توان احیا کرد و باور اینکه می‌توان طرحی داشت و آن را اجرا کرد و باور اینکه این طرح اکنون به جائی رسیده است که مشکلات رفع شود، بسیار مهم بود. در همه بحث‌های همانند مسئله زاینده‌رود، مانند طرح احیای دریاچه ارومیه یا طرح‌های دیگر مطالعاتی بالغ بر 10 سال صورت می‌گرفت اما ما در مدت 3 ماه، طرح خود را به نام "اصفهان" به تهران برده و آن را در شورای عالی آب  تصویب کردیم. خوشحال هستیم که اکنون وزارت نیرو می‌گوید بحث مدیریت حوضه آبریز زاینده‌رود را به عنوان یک الگو در استان‌های دیگر و حوضه‌های دیگر مطرح می‌کنیم.

60  درصد از مصوبات 9 ماده‌‎ای شورای عالی آب برای حوضه آبریز زاینده‌رود اجرایی شد

تسنیم:آن زمان اعلام شد که می‌توان در مدت 2 سال این مصوبات را اجرایی کرد، آیا این اتفاق صورت گرفت؟ با توجه به انتقادات اخیر شما نسبت به موضوع برداشت‌های بی‌رویه آب در بالادست زاینده‌رود، به نظر نمی‌رسد این موضوع اجرا شده باشد.

زرگرپور: ما می‌گفتیم می‌شود در مدت 2 سال 100 درصد این طرح را اجرائی کرد اما اکنون می‌گوئیم در مدت 2 سال 60 درصد آن اجرائی شده است و درباره عدم اجرای 40 درصد باقی‌مانده گلایه‌مند هستیم. البته به دلیل تجربیاتی که در حوزه مدیریت آب در سطح کشور داشتم، متوجه این مسئله هستم که مسائل آب، یک مسائل اجتماعی، امنیتی و سیاسی است و رفع بعضی از مسائل نیازمند به فرصت و زمان است.

به هر حال بعد از اینکه مصوبه 9 ماده‌ای آب در شورای عالی آب تصویب شد، متوجه شدم که برخی در دانشگاه‌ها و اتاق بازرگانی انتقاداتی به این طرح دارند که من با آنها قراری گذاشتم که اگر کسی طرح دیگری دارد و یا بند یا ماده‌ای دیگری اضافه بر این ماده‌ها دارد، بگوید، اما کسی حرف جدیدی نزد و اکنون هیچ‌کسی بر روی طرح 9 ماده‌ای شکی ندارد.

رفتار حوضه آبریز زاینده‌رود، برای خیلی‌ها گنگ و مبهم بود

یکی از موضوعاتی که جز برای کارشناسان، برای دیگران قابل لمس نیست این موضوع بوده که قبل از این 2 سال، رفتار حوضه آبریز زاینده‌رود، میزان برداشت‌ها، ذی‌نفعان و اتفاقاتی که در این حوضه رخ می‌داد، برای خیلی‌ها گنگ و مبهم بود، اما اکنون میزان برداشت‌ها و اضافه برداشت‌ها دقیق اعلام می‌شود و وزارت نیرو صحت این موضوع را توسط بازرسان خود تائید می‌کند.

با این حال، 2 سال قبل این امکان نبود و در طول این 2 سال حجم عظیمی از فعالیت‌های نرم‌افزاری اتفاق افتاده که در درجه نخست الزام و مقدمات کار به شمار می‌رفت.

در درجه دوم در 2 سال قبل ما هرچه به میزان برداشت‌های اضافه در بالادست زاینده‌رود اشاره می‌کردیم، کسی قبول نمی‌کرد اما اکنون همه چیز دقیق مشخص است و وزارت نیرو آن را اعلام کرده است.

ورود معاون اول رئیس‌جمهور برای اجرای باقیمانده مصوبه 9 ماده‌ای زاینده‌رود

اکنون برای نخستین بار در طول سده‌های گذشته حق‌آبه حق‌آبه‌داران، سهم‌آبه‌ها و اشتراکی‌های حوضه آبریز زاینده‌رود در این رودخانه تثبیت شده و دولت رسما آن را مصوبه و اعلام کرده است و ما در مرحله بعدی داریم به این سمت حرکت می‌کنیم که حق‌آبه‌ها برای هرکدام از افراد مشخص شود.

به هر حال این موضوعات حجم عظیمی از فعالیت‌ها است که شاید برای مردم قابل لمس نباشد اما من به عنوان یک متخصص آب متوجه می‌شوم که این اقدامات برابر 5 سال کار است که در طول یک سال انجام شده است و طرحی که می‌خواهد در شورای عالی آب ورود پیدا کند، حداقل یک سال پشت دروازه شورا می‌ماند اما با قراری که با معاون اول رئیس‌جمهور گذاشتیم، طرح احیای حوضه آبریز زاینده‌رود یک هفته در شورای عالی آب مورد بررسی قرار گرفت و تصویب شد و در هفته بعد از آن در دستور کار قرار گرفت.

خوشحال هستم امروز از معاون اول درخواست کردیم که بررسی و ارزیابی مصوبه 9 ماده‌ای را برای نخستین بار در دستور کار شورای عالی آب قرار دهد که ایشان نیز موافقت کردند و دلیل این درخواست ما جلب توجه آنها به 40 درصد مشکلات باقی‌مانده است که باید در سطح معاون اول بررسی شود که این مسئله برای ما خیلی مهم است

تسنیم: آقای استاندار ارتباطتان با مطبوعاتی‌ها و جامعه رسانه‌ای چگونه است؟

زرگرپور: باید بگویم من به شخصه به رسانه‌ها باور دارم و در مدتی که در تهران کار می‌کردم، با رسانه‌های ملی خیلی ارتباط داشته و با روحیات رسانه‌ها چه مکتوب و تصویری آشنا هستم. اکنون هم دوستان خوبی هم در رسانه‌ها دارم و با آنها ارتباط زیادی دارم؛ حتی در سال گذشته هم یک پایان‌نامه دکتری را استاد محور بودم که با عنوان نقش رسانه‌ها در مدیریت بحران در کشور، که پایان‌نامه خیلی خوبی بود.

تسنیم: نگاه مسئولان به رسانه اکثرا منفی است. شما به کدام نقش رسانه در افکار عمومی بیشتر قائل هستید مثبت یا منفی؟

رسول زرگرپور: من واقعا رسانه‌ها را باور دارم و هم نقش مثبت و هم نقش منفی آنها که شامل نقش سازنده و نقش مخرب می‌شود، مورد توجه قرار می‌دهم، به همین دلیل است که سعی من همواره بر این بوده که با آنها ارتباط داشته باشم و ماهی یک بار نشست خبری را با اصحاب رسانه برگزار کنم و درباره مسائل مختلف توضیح ارائه کنم.

جالب این است که مردم هم از این موضوع تشکر می‌کنند و زمانی که اعلام شد من به سیستم بانکی کارت زرد نشان دادم، شاید خیلی موافق رسانه‌ای شدن آن نبودند اما اعتقادم این بود که مردم باید بدانند در راستای رفع مشکلات قدم برمی‌داریم.

نکته دیگر این است که من به شخصه به قشر جوان و ظرفیت‌های خارق‌العاده این قشر باور دارم. گاهی می‌بینم موضوعاتی که این قشر مطرح و تحلیل می‌کنند، از ما که فکر می‌کنیم در خیلی از موضوعات دستی بر آتش داریم، اساسی‌تر و گویاتر است

تسنیم:به نظر شما رسانه‌های اصفهان از نظر تراز اولی به جایگاه خود رسیده‌اند؟

رسول زرگرپور: من باور دارم که رسانه‌ها می‌توانند در رسیدن اصفهان به جایگاه مورد نظر خیلی موثر موثر باشند، من هر روز صبح تمام رسانه‌ها و روزنامه‌ها را ورق می‌زنم.

به هر حال وقتی ما می‌گوئیم استان تراز اول، یکی از شاخصه‌ها این است که رسانه‌های آن تراز اول باشند. من هفته اولی که آمدم، گفتم که ما باید رسانه ملی داشته باشیم، یکی از رسانه‌ها میزگردی را گذاشته بودن و می‌گفتند این حرفی که استاندار می‌زند چه معنی دارد.

اینکه ما می‌گوئیم استان اصفهان باید تراز اول باشد به این معنی است که رسانه‌‌های آن هم باید تراز اول باشد، اکنون در مشهد روزنامه‌های خراسان و قدس نیمی از کشور را پوشش می‌دهند و در جنوب کشور هم روزنامه جنوب را داریم و می‌توان از این مثال‌ها آورد اما سئوال اینجاست که چرا ما از این ظرفیت‌ها به خوبی استفاده نمی‌کنیم زیرا ما هنوز در سطح استاندارد در استان هم نیستیم.

رسانه‌های اصفهان باید جایگاه خود را پیدا کنند

به نظر من اگر یک مجموعه در اصفهان مانند خبرگزاری و روزنامه را در اینجا سرخط آورد، کار مهمی نیست زیرا باید این کار انجام شود اما ما باید کاری کنیم که خبرنگاران ما بیش از هر زمان دیگری خبره و دقیق شوند بنابراین باید خبرنگاران جوان ما، جایگاه رسانه‌ای خود را پیدا کنند.
وقتی ما به دنبال جایگاه تراز اولی کشور هستیم جایگاه رسانه‌های استان خیلی مهم است اکنون خبرهای مربوط به خراسان، فارس و جنوب کشور به دلیل رسانه‌هایشان در سطح ملی پخش می‌شود اما باید این سئوال را پرسید که خبرهای اصفهان چقدر در سطح ملی پخش می‌شود.

گفت‌وگو از مسعود سعیدی و زینب کلانتری

انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon