واردات کالا در بنادر مازندران ۲۴ درصد افزایش یافته است

واردات کالا در بنادر مازندران 24 درصد افزایش یافته است

خبرگزاری تسنیم: مدیرکل بنادر و دریانوردی مازندران با اشاره به ورود ۷۰۰ هزار تن کالا یک سال گذشته در استان، گفت: واردات کالا در بنادر مازندران ۲۴ درصد افزایش یافته است.

منوچهر تاتینا در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در ساری، اظهار داشت: بندر نوشهر دارای 8 پست اسکله بوده که یک پست این اسکله نفت‌گیر است.

وی افزود: سال گذشته 67 هزار تن مواد سوختی وارد بندر نوشهر شده و به مخازن نفتی چالوس منتقل شد.

تاتینا گفت: بخشی از این مواد به کشورهای عربی و ترکیه  ترانزیت می‌شوند.

وی بیان کرد: در صدور کالاهای غیرنفتی از این  بندر 70 درصد غلات و مابقی چوب، فلزات، میوه، سیب زمینی، رب، پیاز و سایر محصولات کشاورزی است.

 مدیرکل بنادر و دریانوردی مازندراندر بیان کرد: سال گذشته میزان ورود کالا به بنادر مازندران بیش از 700 هزار تن بود که نسبت به مدت مشابه در سال جاری 24 درصد افزایش داشته است، همچنین این مهم در چهار ماهه نخست امسال نسبت به ماه نخست سال 93، 20 درصد رشد داشت.

تاتینا افزود: یک دوره عمیات اجرایی این بندر منفی بوده، اما دو سال پیاپی عملیات بندری روند مثبتی داشته است.

وی گفت: امیدواریم با سرمایه‌گذاری در بندر نوشهر بتوانیم سیلوی غلات، انبار، مخازن نفتی و توان عملیاتی را بیش از دو میلیون تن برسانیم.

تاتینا افزود: هرچه بندر نوشهر رونق پیدا کند، موجب اشتغال و تجارت بهتر برای تجار و مردم می‌شود.

وی گفت: ساخت  انبار 10 هزار متر مربع در چهار ماه به اتمام رسید و ساخت انبار 21 هزار متر مربع در حال ساخت بوده که تاکنون 40 درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

مدیرکل بنادرو دریانوردی مازندران گفت: اگر در قسمت سیلوی غلات سرمایه‌گذاری صورت گیرد، با ظرفیت 50 هزار تن و سیلوی غلات دیگر 27 هزار تن اوائل سال آینده به بهره‌برداری می‌رسد.

تاتینا افزود: با تجهیز و تعمیر 3 دستگاه جرثقیل که با 25 میلیارد تومان راه‌اندازی می‌شود، عملیات‌های بندر رشد چشمگیری می‌یابد.

وی گفت: از پروژه‌های دیگر در دست ساخت این بندر، ساخت ساختمان اداری در فضایی به مساحت 7 هزار متر مربع است که با ساخت  آن، ساختمان‌های فرسوده تخریب و به محوطه عملیاتی تبدیل می‌شوند.

تاتینا گفت: با نصب باسکول در انتهای نوشهر می‌توانیم از ترافیک سنگین این شهرستان بکاهیم.

انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon