وزیر خارجه مصر: هیچ تحولی در روابط قاهره با تهران بوجود نیامده است

وزیر خارجه مصر: هیچ تحولی در روابط قاهره با تهران بوجود نیامده است

خبرگزاری تسنیم: وزیر امور خارجه مصر در دیدار با همتای عمانی خود در قاهره اعلام کرد، روابط ما و ایران همچنان مانند سابق است و هیچ تحولی که به تغییر در مواضع کنونی منجر شود، بوجود نیامده است.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از پایگاه خبری الیوم السابع، «یوسف بن علوی» وزیر خارجه عمان روز گذشته در قاهره با «سامح شکری» همتای مصری خود دیدار کرد.

دو طرف پس از این دیدار نشست خبری مشترک برگزار کردند و طی آن شکری هر گونه تصمیم قاهره برای ارتقای سطح روابط دیپلماتیک با ایران به سطح بازگشایی سفارت را رد کرد و گفت: روابط ما و ایران همچنان مانند سابق است و هیچ تحولی که به تغییر در مواضع کنونی منجر شود، بوجود نیامده است.

وی تاکید کرد که مصر به قواعد حاکم بر روابط بین الملل و عدم دخالت در امور داخلی کشورها و نیز احترام متقابل و تلاش برای تحقق صلح و ثبات برای همه کشورهای منطقه پایبند است.

وی افزود که مصر برای تحقق ثبات در منطقه و حفظ امنیت ملی عربی تلاش می کند و از دیدگاه ما هر چیزی که به امنیت منطقه خلیج فارس خدشه وارد کند، به طور مستقیم امنیت ملی مصر را به خطر می اندازد.

شکری همچنین بر وحدت سرنوشت مشترک مصر با برادران خود در خلیج فارس تاکید کرد و گفت که رایزنی مستمر با برادران عرب برای ممانعت از هر گونه دخالت در امور داخلی آنها و حفظ منافع مشترک و عدم تعرض به منافعمان در جریان است.

وزیر خارجه مصر همچنین تصریح کرد که هر کشور عربی می تواند در نیروی مشترک عربی مشارکت داشته باشد و شرکت در آن یک امر داوطلبانه است واجباری نیست و تنها برای دفاع از منافع مشترک عربی است.

بن علوی نیز به نوبه خود گفت که عمان امیدوار است کشورهای عربی یک نیروی مشترک به منظور تحقق اهداف ضروری در شرایط کنونی تشکیل دهند اما با این حال عمان به دلیل نظام نیروهای مسلح این کشور در نیروی مشترک عربی شرکت نخواهد کرد.
وی در خصوص روابط عمان و ایران نیز تاکید کرد که روابط خوبی بین دو کشور برقرار است.

انتهای پیام/ 
 

پربیننده‌ترین اخبار بین الملل
اخبار روز بین الملل
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
طبیعت
پاکسان