پالایشگاه‌های آسیایی از بازگشت نفت ایران به بازار استقبال کردند

پالایشگاه‌های آسیایی از بازگشت نفت ایران به بازار استقبال کردند

خبرگزاری تسنیم: مشتریان نفتی در آسیا که مدتی است از نقاط دوری نظیر آلاسکا و مکزیک نفت می خرند، انتظار دارند وقتی نفت ایران به بازارهای جهانی برمی گردد، از قدرت چانه زنی بالاتری برخوردار شوند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از بلومبرگ، مشتریان نفتی در آسیا که مدتی است از نقاط دوری نظیر آلاسکا و مکزیک نفت می خرند، انتظار دارند وقتی نفت ایران به بازارهای جهانی برمی گردد، از قدرت چانه زنی بالاتری برخوردار شوند.

در منطقه ایی که  امسال بیش از نیمی از رشد جهانی برای تقاضای نفت را به خود اختصاص خواهد داد، پالایشگاه ها برندگان اصلی افزایش صادرات نفت ایران پس از لغو تحریم ها خواهند بود. وزیر نفت ایران گفته که به دنبال جلب توجه مصرف کنندگان آسیایی و سهم بیشتر از بازار نفت آسیا خواهد بود.

شرکت های پالایشگاهی نظیر هندوستان پترولیوم هند و فورموسا پتروچمیکال تایلند سیگنال هایی را مبنی بر علاقمندی به خرید نفت بیشتر از ایران ارسال کرده اند. نفت ارزان قیمت نیاز بسیاری از کشورهای آسیایی است و به آنها کمک می کند تا با کاهش یارانه های سوخت و افزایش ذخایر نفتی اضطراری شان، از کسری بودجه خود بکاهند.

گوردون کوان، رئیس بخش تحقیقات منطقه ای نفت و گاز در موسسه نومورا در هنگ کنگ می گوید، توافق ایران «می تواند  موجب به راه افتادن یک جنگ قیمت جدید با عربستان، عراق و امارات شود.»

قیمت نفت برنت  از ژوئن 2014 تاکنون به دلیل فزونی عرضه و بالاگرفتن جنگ قیمت بیش از 50 درصد کاهش یافته است.

لین که ین، سخنگوی شرکت فورموسا پتروچمیکال تایلند گفت، این شرکت می خواهد خرید نفت خود از ایران را بر اساس قرارداد خود با این کشور به رقم قبلی برگرداند و «به زودی» مذاکراتی را با این کشور برگزار خواهد کرد. وی به جزئیات بیشتری در این خصوص اشاره نکرد.

شرکت جی ایکس نیپون، بزرگترین شرکت پالایشگاهی ژاپن هم در بیانیه ای اعلام کرد، این شرکت لغو تحریم های ایران را منجر به عرضه با ثبات نفت و حق انتخاب بیشتر برای خرید نفت (از تولید کنندگان مختلف) می داند.

وزیر نفت هند گفته است: «بازگشت ایران به بازار نفت به معنای کاهش بیشتر قیمت است و کشورهایی نظیر هند منتفعان اصلی این رویداد خواهند بود.»

انتهای پیام/ 178

پربیننده‌ترین اخبار اقتصادی
اخبار روز اقتصادی
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
بانک ایران زمین
بانک سرمایه