نوسازی ناوگان صنایع خراسان رضوی در دستور کار قرار گیرد

نوسازی ناوگان صنایع خراسان رضوی در دستور کار قرار گیرد

خبرگزاری تسنیم: رئیس خانه صنعت و معدن و تجارت خراسان رضوی گفت: نوسازی ناوگان صنایع خراسان رضوی یکی از اولویت‌هایی است که باید در دستور کار قرار گیرد.

حسن حسینی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در مشهد مقدس اظهار داشت: صنایع نساجی، غذایی و کانی غیرفلزی از جمله صنایع خراسان رضوی هستند که نیاز به نوسازی و بازسازی تجهیزات در آنها کاملا محسوس است.

وی بیان کرد: نوسازی ناوگان صنایع یکی از مسائلی است که باید سریعا مورد توجه دولتمردان قرار بگیرد.

حسینی با بیان اینکه تولید با ماشین آلات قدیمی بهره وری را کاهش داده و کالا را از رقابت پذیری خارج می‌کند تصریح کرد: نمی‌توان با ماشین آلاتی که نیمی از بهره وری نمونه‌های خارجی را ندارند کالایی تولید کرد که بتواند در بازارهای بین المللی حضور داشته باشد.

رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی افزود: در واقع یکی از راه‌های توسعه صنعت و به دنبال آن توسعه صادرات و رشد اقصادی به ویژه در خراسان رضوی استفاده از تکنولوژی‌های روز دنیاست.

حسینی خاطرنشان کرد: بهسازی تجهیزات و به روز کردن آنها با کاهش قیمت نهایی می‌تواند برای مصرف داخلی نیز ارمغان کاهش قیمت و تعادل بازار را به همراه داشته باشد.

وی با اشاره به اقدامات مناسبی که برای اولویت بندی سرمایه گذاری در  استان خراسان رضوی انجام شده است تصریح کرد: تدوین نقشه راه در این زمینه یکی از مهم ترین گام‌هایی است که در این راستا برداشته شده است.

رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی با یادآوری نگرانی‌هایی که از رفع تحریم‌ها در میان صنعتگران به وجود آمده است بیان کرد: خوشبختانه با توجه به بیانات مسئولین، سیاست ورود کالا به کشور مدنظر نیست بلکه ورود تجهیزات و یا ارز برای تقویت تولید داخلی است.

ویبا بیان اینکه صنعت وابسته به ماشین آلات و لوازم یدکی است خاطرنشان کرد:  این نیاز شدید تا کنون به دلیل تحریم‌ها و موانع موجود مسکوت مانده و پس از این در شرایط جدید باید برای جبران عقب مادگی‌های تولید در این زمینه گام برداشت.

انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon