چهاردهمین دوره آزمون سراسری قرآن و عترت در خراسان جنوبی برگزار می‌شود

چهاردهمین دوره آزمون سراسری قرآن و عترت در خراسان جنوبی برگزار می‌شود

خبرگزاری تسنیم: مدیرکل فرهنگ و ارشاد خراسان جنوبی از کمک ۳۰ میلیون تومانی به مؤسسات فرهنگی فعال قرآن و عترت استان برای حمایت از دوره آموزشی آزمون سراسری قرآن و عترت ارشاد خبر داد.

احمد محبی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در بیرجند اظهار داشت: امسال متقاضیان پایگاه‌های خبری و نشریات تخصصی بیشتر از نشریات عمومی بوده و بالاترین شمارگان نشریات مربوط به سه روزنامه استان است.

وی افزود:در حال حاضر67 نشریه و پایگاه خبری دارای مجوز در استان فعالیت رسانه‌‎ای دارند که از این تعداد امسال 30 نشریه با 5 میلیون و 193 هزار و 400 نسخه منتشر شده است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی تصریح کرد: همچنین 10 پایگاه خبری و نشریه الکتریکی خراسان جنوبی در فضای مجازی فعالیت رسانه‌ای داشته‌اند.

محبی با اشاره به آمار کتب منتشر و تألیف شده در چهارماه اول امسال گفت: تاکنون 21 عنوان کتاب و شمارگان 28 هزار جلد در استان منتشر شده است و همچنین تعداد 3 عنوان کتاب با شمارگان 3 هزار عدد ترجمه شد.

وی در خصوص اقدامات انجام شده به منظور گسترش فرهنگ کتاب و کتابخوانی اظهار داشت: برگزاری نمایشگاه در سطح استان و اهدای کتاب توسط اداره کل برای تجهیز کتابخانه‌های ادارات، سازمان‌ها و دستگاه‌های دولتی و غیردولتی و کتابخانه‌های عمومی از جمله این اقدامات است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی افزود: امسال به منظور حمایت از ناشران و مولفان استان کتاب خریداری خواه دشد به عنوان مثال در سال 93 تعداد 8 هزار و 850 کتاب از ناشران و مولفان استان خریداری شد.

محبی همچنین از برگزاری چهاردهمین دوره آزمون سراسری قرآن و عترت پاییز امسال برگزار خواهد شد، بیان کرد: زمان ثبت نام برای این دوره از آزمون مشخص نیست اما هروقت زمان ثبت نام قطعی شد از طریق سایت اداره کل فرهنگ و ارشاد اطلاع رسانی شده و همچنین به تمامی مؤسسات قرآن و عترت از طریق نامه ابلاغ خواهد شد.

وی تصریح کرد: همچنین به مؤسسات فرهنگی فعال قرآن و عترت خراسان جنوبی مبلغ 30 میلیون ریال بابت برگزاری دوره آموزشی آزمون سراسری قرآن و عترت پرداخت کردیم.

انتهای پیام/ ب

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon